[חדש]
רותם   יום ב', 27/10/2008 שעה 1:54
מעניין ומאיר עיניים.
השאלה היא למי לדעתך כן כדאי להצביע בתל אביב? ובנוסף לכך אתה כותב כי התקציב של חולדאי אנטי חברתי, למיטב ידיעתי אפילו שלי יחמוביץ' תומכת בחולדאי (לא שזה אומר משהו, אני פשוט לא מבין בו כלום), מה אנטי חברתי בתקציב שלו? מהו תקציב עירייה חברתי ?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

לדב חנין ועיר לכולנו [חדש]
איתי   יום ב', 27/10/2008 שעה 11:52
בתגובה לרותם
אני מציע לך לעיין במצע התנועה וברקורד העשייה של ד''ר חנין http://city4all.org.il
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
האזרח דרור   יום ב', 27/10/2008 שעה 12:03
בתגובה לרותם
אתר אישי
לדעתי רשימות טובות בתל אביב כוללות את ''עיר לכולנו'' ואת ''מרץ'' שיש בהן אנשים רציניים ומצע עירוני מתקדם (פרטים בהמשך)

מה לא חברתי אצל חולדאי ? לפי טיוטת דו''ח הוועדה למיסוי ירוק רשות המיסים, מאי 2007 (עמ 13), הנזק של מכוניות למשק בשנה (עלויות חיצוניות - דברים כמו רעש, תאונות דרכים, פקקים, זיהום אוויר) - לא כולל הוצאות עצמיות על דלק על בלאי וכו' - עומד על 6-10% מהתמ''ג - כלומר 34-58 מיליארד ש''ח בשנה - זה יותר מתקציב החינוך כולו!

=======
בקשר לטענה הנפוצה שראש עיר לא יכול לקדם תחבורה ציבורית בעיר שלו - גרמן יכולה - אז למה חולדאי לא?

מצד שני - כמעט בכל צומת החלטה חולדאי פעל נגד תחבורה ציבורית:
* הוא עצר סלילת נתיבי תחבורה ציבורית החל מ-‏2003,
* ניסה להכניס משאיות לנתיבי תחבורה ציבורית,
* הפך את מחלף קלפן לידידותי לרכב פרטי ובניגוד לתוכנית המקורית,
* מפברואר 2008 (בזכות חקיקה של חנין) חולדאי יכל להגיש תוכנית עירונית לשינוי התחבורה הציבורית – הוא לא עשה את זה.
* וכמובן בנה עוד ועוד חניונים – שגם הוא הודה בסופו של דבר – פוגעים בתחבורה הציבורית.

=========
מה כל כך טוב בעיר לכולנו, מרץ ודב חנין?

הם כולם הולכים על קו של ''עירוניות מתחדשת'' - New Urbanism-

זה קו תכנון עירוני שאומר חיזוק הולכי הרגל והתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי - על ידי שורת צעדים כמו עירוב שימושי קרקע, מתן תעדוף לתחבורה ציבורית זולה כמו BRT, מדרחובים, עירוב דיור

אפשר לראות קטע מתוך הסרט ''אגדה אורבנית'' על איךזה עובד - מי שלא ראה את אגדה אורבנית - פשוט מדהים
ערים כמו קוריטיבה , בוגוטה, פורטלנד מראות שאפשר , כיום יותר ויותר ערים הולכות בכיוון הזה - כולל לדוגמה פאריס וניו יורק

אפשר לראות את דב חנין מדבר על כמה השפעות של זה בחוג בית ביתי שלו
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/10/2008 שעה 21:30
בתגובה להאזרח דרור
אתר אישי
דרור, אני לא תל-אביבי ויתכן שהרלוונטיות של הוויכוח הזה עבורי נמוכה מאשר עבורך, אבל משהו כאן חסר לי. המשהו הזה הוא מעבר לתכנון לשיפור פני העיר בתחום הדיור והתחבורה. המשהו הזה הוא ההסבר המדויק כיצד בכוונתו להוציא את התוכניות האלה מן הכוח אל הפועל.

אין לי ויכוח איתך באשר לשאלה למה תל אביב זקוקה. יש לי בעייה באשר למקורות התקציביים של כל זה. אני לא כל כך מבין היכן חושב חנין לגייס את הכספים לבניית דיור ציבורי מוזל בהיקף גדול עד כדי שייתן מענה לנהירת הצעירים לתל אביב, לשינוי מוחלט של פני התחבורה ולשאר פרוייקטים לתשתיות. גיוס כספים כזה יכול לבוא מכמה מקורות. אחד מהם הוא הגדלת הארנונה. צעד כזה עלול לפגוע בעיקר בצעירים ובשכבות חלשות. דרך אחרת היא גיוס כספים באמצעות הנפקת אגרות חוב מוניציפליות, כלומר הציבור ילווה לעירייה את הכסף תמורת ריבית עתידית. אבל עכשיו יש משבר בשוק הזה ואני לא רואה יותר מדי אנשים שיסכימו להיפרד מכספם דווקא בשעת מיתון. מה גם שחנין, קומוניסט לפי הכרתו, לא נראה לי כחסיד גדול של שיטות אלה דווקא.

ועוד לא דיברנו על השטחים בהם יתבצע הבינוי. המרחב הטבעי ביותר לבנות בו הוא דרום העיר, בעיקר באזורים בהם יש כיום אזורי תעשייה, בתי מלאכה ומבנים ישנים ומתפוררים. פינוי כל האזורים הללו לטובת בנייה חדשה, ולו גם לזוגות צעירים או לסטודנטים, הוא עניין שנמשך שנים. צריך לאתר את בעלי הנדל''ן, להגיש להם הצעות, להתדיין איתם על פיצויים בוועדות ובבתי משפט, לשנות תוכניות מיתאר וכדומה. גם אם יצליח לקדם משהו מכל אלה זה בוודאי לא יוכל להתקיים תוך קדנציה אחת.

אני גם מבין איך הוא מתכוון להתמודד עם התפיסה הפסיכולוגית הפשוטה של הישראלי הממוצע לפיה בעלות על רכב פרטי היא חלק כמעט בלתי נפרד מהצורך היומיומי שלו, גם חברתית וגם פונקציונלית. הרי כדי לבנות נתיבי תנועה לאופניים באופן שיקל גם על הרוכבים, גם על הנהגים וגם על הולכי הרגל צריך להרחיב את הרחוב או להצר את הנתיבים האחרים. המשמעות היא ציפוף של התחבורה הממונעת, פרטית וציבורית כאחד.

מה שמפריע לי אצל חלק מהמועמדים - ודב חנין אינו יוצא דופן - הוא שיש להם המון רעיונות ותוכניות אבל אף אחד מהם לא ממש מספר לנו מהיכן ישיג את המימון לכל זה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

בית אבות [חדש]
בית אבות   יום ד', 19/08/2009 שעה 12:28
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
דינגו חברת שליחויות שרואה את הדברים קצת אחרת ומביאה אוויר של חדשנות וסטנדרטים שלא הכרת.
שביל הזהב הינו בית אבות שהוקם על מנת להעניק שירותי ייעוץ והכוונה לקשישים ולמשפחותיהם בנושא קבלת ההחלטות לגבי מקום המגורים הטוב ביותר עבור הקשיש.
סדנאות בישול בבית הלקוח – סדנאות איכותיות וחדשניות מגיעים עד לבתי הלקוחות.
השתלמויות למורי נהיגה , לימוד נושאים על פי הכתבה של משרד התחבורה ותוספות על פי צרכי התלמידים
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
יהונתן   יום ג', 28/10/2008 שעה 16:02
בתגובה להאזרח דרור
אינני תל אביבי, אך מה שלי מפריע בריצה של דב חנין היא

שהוא מצהיר שהוא לא יישאר במועצה אם לא ייבחר לראשות

העיר.

אף עיר (לא תל אביב וגם לא ירושלים, ראו ערך גאידמק) לא

צריכה אנשים ''שיעשו לה טובה'' ויבואו ''להציל את העיר''

בבומבה אחת ודי. אם הם רוצים לרצוץ ולתרום לעיר, ברוכים

הבאים, אבל שיישארו ויעבדו קשה גם כחברי מועצה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
מי באמת לא נשאר במועצה   יום ד', 29/10/2008 שעה 13:42
בתגובה ליהונתן
האבסורד המדהים הזה מזעיק אותי מחדש מדי יום.

הסיעה המורחבת של עיר לכולנו הינה המעגל השני, מעבר לחברי הסיעה במועצת העיר, שתקיים ישיבה שבועית בכל הנושאים העירוניים. חברי הסיעה במועצת העיר מחוייבים לפעול על פי החלטות הסיעה המורחבת.
דב חנין הצהיר ומצהיר שהוא לא יתפטר מן הכנסת, אבל נשאר להיות יו''ר הסיעה המורחבת של ''עיר לכולנו'', אם לא יבחר לראשות העיריה.

חולדאי, לעומת זאת, לא אומר דבר, אך אין לו כל כוונה להישאר כחבר מועצה אם יפסיד.

אז מי נשאר במועצת העיר, ומי לא, במקרה של הפסד? סוף סוף יש פוליטיקאי ישר, שחושף את תכניותיו מראש, אז מחזיקים את זה נגדו? אבסורד האבסורדים.

היינו פה לפני חולדאי, ונישאר גם אחריו. הוא לא מתעניין בתל אביב או בתושביה. הוא מתעניין בעצמו בלבד.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
יהונתן   יום ה', 30/10/2008 שעה 16:14
בתגובה למי באמת לא נשאר במועצה
אני חייב לציין שמדובר בקונספט מעניין (הסיעה המורחבת).

אבל אין ספק שזה שאתה לא מזוהה בשם ומתיימר לדבר בשם חולדאי לא ממש מגבירה את אמינות הדברים שלך.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
אורן   יום ג', 28/10/2008 שעה 22:24
בתגובה להאזרח דרור
יש לי הרבה דברים טובים להגיד על תפקודה של עיריית הרצליה בראשות יעל גרמן, אבל דווקא בתחום התחבורה הציבורית דבר לא התקדם, לא ברור לי על סמך מה אתה אומר שדווקא גרמן קידמה את התחבורה הציבורית?

אגב, בחוג בית שמעתי אותה טוענת שהיא לא מצליחה לקדם את התחבורה הציבורית בגלל כוחניות של ''אגד'', ומתכננת את השינויים לאחר כניסת חברה שתחליף את אגד כרפורמה בתחבורה הציבורית. אז התחום כן משמעותי בעינייה והיא מכירה את הבעיות, אבל להגיד שהיא עשתה משהו מיוחד בתחום עד היום, זה קצת לא מבוסס.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
תושב ת''א-יפו ותיק   יום ד', 29/10/2008 שעה 12:39
בתגובה להאזרח דרור
''עיר לכולנו'' עם ד''ר דב חנין - האלטרנטיבה היחידה, הממשית הראויה והחיונית להחלפת ההנהגה הנוכחית הכושלת של חולדאי וחבר מרעיו!
דב חנין ממחוללי מהפכת החקיקה הירוקה, שהביאה הישגים חשובים לתנועה הסביבתית כולה. כיו''ר ארגון הגג של הגופים הסביבתיים, ''חיים וסביבה'' ומאוחר יותר כיו''ר השדולה הסביבתית בכנסת - דב הוא שותף ומנהיג, מסור לכל ארגוני הסביבה, מעמיק וחרוץ מאין כמוהו. המחשבה על דב כראש עיריית תל-אביב-יפו מסעירה את הדמיון ומעוררת תקווה בקרב שוחרי איכות הסביבה ותושבי העיר בכלל.
בין הישגיו:
* ענישה נגד מפעלים מזהמים. * סמכויות לעיריות בניהול תחבורה ציבורית והגנת הסביבה.* קידום תחבורה ציבורית ושימוש באופניים. * מנגנונים יעילים להפחתת זיהום אוויר מתעשייה ותחבורה. * הגנת הכנרת ומפרץ אילת. *הגנה על עובדי קבלן. * הגנה על זכויות ילדים ונוער. * מאבק בהפרטת טיפות החלב ושירותי בריאות לתלמיד. * הארכת חופשת לידה. * כניסה חינם לפארקים עירוניים ועוד.

ב-‏11.11 מחזירים את העיר לתושבים ומצביעים: '' עיר לכולנו'' עם דב חנין לראשות העיר ולמועצת עיריית תל-אביב-יפו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
אילן   יום ד', 29/10/2008 שעה 12:41
בתגובה לתושב ת''א-יפו ותיק
אני מוקסם. כיצד העניש דב חנין מפעלים מזהמים?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
המזהם משלם   יום ד', 29/10/2008 שעה 13:32
בתגובה לאילן
אחד החוקים שהעביר דב חנין הוא חוק המזהם משלם.

מפעלים מזמהמים יצטרכו לשלם קנסות גבוהים, כך שלא ישתלם להם לזהם.

מדהים לראות, למשל, שחברת זיקוק בבעלות האחים עופר בהולנד איננה מזהמת (פשוט כי זה משתלם), ולעומת זאת בתי הזיקוק בחיפה, אף הם בבעלות (זכיון) של האחים עופר מייצרת מפגעים סביבתיים וזיהומים לרוב. תחלואת הסרטן של תושבי האזור מדברת בעד עצמה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010