הוספות ותיקונים [חדש]
ד''ר אוֹרי אמיתי   יום ו', 07/09/2007 שעה 11:26 אתר אישי
שלום וברכה,

בינתיים ערכתי סקר זריז לגבי גדלי כיתות, ומסקנת הביניים היא ש-‏40 איש בכתה הוא בהחלט מצב קיים, אבל ממש לא הממוצע. אפשר לאמר שהוטעיתי על ידי ''השׂיח המקובל''.
(נקודה בעייתית בסקר: הוא נערך ברשת, ולפיכך מייצג רק אוכלוסיא עם מחשב).

עוד דבר - לא הופתעתי ממספר הילדים בכתתה של בתי. המספר הנמוך (24, ובשתי כתות מקבילות 26 ו-‏27) הוא תוצאה של לחץ מסיווי של ועד הורי בית הספר על אגף החנוך בעיריה. לולי הפעילות במהלך הקיץ היו לנו היום שתי כתות, של 38-39 תלמידות ותלמידים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הוספות ותיקונים [חדש]
אורי קציר   יום ו', 07/09/2007 שעה 12:00
בתגובה לד''ר אוֹרי אמיתי
אתר אישי
אורי, ככל שאני זוכר זה לא מצב חדש. כשלמדתי בכיתה ג', וזה היה לפני שלושים שנה ויותר, היו בכיתתי 41 תלמידים. האם גם אז הייתה הקצאה גרועה של מורים לכל מספר נתון של תלמידים או שמא מאז פשוט הידלדל מספר המורים וזינק מספר התלמידים?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הוספות ותיקונים [חדש]
ד''ר אוֹרי אמיתי   יום ו', 07/09/2007 שעה 13:41
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
אני למדתי רוב חיי בכתה של 20 איש או פחות, אבל במסגרת מיוחדת. יכול מאד להיות שכתות של 35+ תלמידים אינן דבר חדש כלל. כפי שהסקר הזריז שלי הראה, הן גם לא תופעה גורפת.

החיפושׂ שלי התחיל בעקבות הרצון לאתר את הרעות החולות של מערכת החינוך. צפיפות בכתות היא תירוץ מקובל. מסתבר שאינו נכון בחלק גדול של המקרים. שׂכר זעום גם הוא תירוץ מקובל, וזו גם התחנה הבאה שלי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הוספות ותיקונים [חדש]
ויליאם גאן   שבת, 29/09/2007 שעה 13:03
בתגובה לאורי קציר
לעניין שאותו העלית אורי ברצוני להוסיף מספר נקודות שמן הראוי להתייחס אליהן:

גם אני, כמוך, שייך לדור שבו גודל הכיתה הממוצע עמד על 40 תלמידים ולפעמים יותר.
ובכיתות לא היו מזגנים.
ורוב התלמידים היו בניהם של עולים חדשים שלא יכלו, גם אם רצו, לעזור לילדיהם בשיעורי הבית.
ואיזו דלות חומר הייתה בשנים ההן: לא טלויזיה, ולא אינטרנט, ולא מחשבים, ולא עשרות ערוצי תקשורת אלקטרונית וכתובה.
וגם לא ''חוגי העשרה''

ולמרות העדרם של כל אלה:
הישגי הדור ההוא במתמתיקה למשל (וגם בתחומים אחרים) עלו על הישגי הדור הנוכחי בכמה וכמה רמות.

לפעמים אני תוהה למרות שאינני איש חינוך: האם כל המחקרים המתפרסמים חדשות לבקרים בנושא מערכת החינוך ויעילותה מפספסים את העיקר?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010