השאלה היא מהו תפקידו של בית ספר [חדש]
נירית   יום ה', 21/04/2011 שעה 20:17
יצא לי לשמוע מורים שטוענים שזה לא תפקידו של בי''ס לשמש כביביסיטר לילדים ושזה לא תפקידו של בי''ס לחנך. בפוסט שלך אתה מעלה טענה של מורה לפיה זה לא תפקידו של ביה''ס ללמד. אז מהו כן תפקיד בית הספר??

לגבי הקפצת כיתה ומצויינות - רוב ההורים מעדיפים שהילד שלהם יהיה מקובל חברתית. ילד חכם שמצטיים בלימודים הוא חנון ולא מקובל, ולכן הורים מפחדים ממצוינות.
הכרתי ילדים שקפצו כיתה אבל לא היו בשלים רגשית לקפיצת הכיתה הזאת. זה יצר להם בלגן רגשי שההתקדמות הלימודית לא פיצתה עליו. לכן, בעיני, הסירוב להקפיץ כיתה מטעמים חברתיים הוא הגיוני.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

השאלה היא מהו תפקידו של בית ספר [חדש]
אורי קציר   יום ו', 22/04/2011 שעה 11:18
בתגובה לנירית
אתר אישי
אני לא מקבל את הסטיגמה הזו. ילד שמצטיין בלימודים אינו בהכרח חנון או בלתי מקובל. אני מכיר מצטיינים שזופים, חברותיים, ערניים ובעלי יכולות חברתיות בלתי מבוטלות. גם אותם צריך להשאיר מאחור?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

השאלה היא מהו תפקידו של בית ספר [חדש]
זהר   יום ב', 31/10/2011 שעה 20:12
בתגובה לאורי קציר
ואם הילד הוא חנון?
אם הילד לא מסתדר חברתית, האם אז לא צריך להכיר במצוינות שלו ולטפח אותה?

לפעמים חוסר ההתאמה החברתית יכול לנבוע מהמצוינות עצמה, אם הילד משועמם בכיתה הוא עלול להפריע לאחרים ולהתפס בעיניהם כמטרד, אם הוא מצליח לענות על שאלות שאחרים אינם מצליחים הוא עלול להתפס כמתנשא או כמתחנף למורה, או סתם כשונה, וילדים לא אוהבים את השונה.

לפעמים הקפצת כיתה היא בדיוק מה שיכול לפתור את הקושי הזה.

לפעמים הפתרון יכול להיות בצורה אחרת, למשל מסגרת העשרה על חשבון חלק משעות בית הספר.

אם ילד מצטיין בתחום העיוני אבל מתקשה חברתית ראוי לתת לו חיזוק בתחום החלש שלו אבל התעלמות מצדדיו החזקים ודאי לא תתרום לבטחון העצמי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010