[חדש]
ויליאם גאן   שבת, 06/03/2010 שעה 3:59
כלום לא השתנה: כיום ממשיכי דרכו של המופתי -התנועה האיסלמית, הרשות הפלסטינית, ''שייחים'' מסוגו של ראאד סאלח ואחרים - נוקטים בדיוק באותן שיטות. היום למשל, בעיקבות ההתפרעיות בהר הבית אותם גורמים מנצלים את האירוע כדי לנגח ישראל, את הציונות, ואת היהדות.
דבר לא השתנה וכאילו ההיסטוריה סובבת במעגלים, להוציא עובדה אחת: אז יכלו הערבים לטבוח ללא הפרעה ביאהוד ואילו כיום אין לו את היכולת הזו, וטוב שכך.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
עדו   יום א', 07/03/2010 שעה 8:50
בתגובה לויליאם גאן
אם רוצים לזכור את ''הכל'' אז כדאי שנזכור באמת הכל, אבל ממש הכל, חבל שאשחית מילים כשמישהו כתב את זה הרבה יותר טוב ממני:
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום א', 07/03/2010 שעה 20:07
בתגובה לעדו
וכמובן שכואב לך הרבה יותר על הנרצחים בכפר קאסם, נכון עדו ? מכירה טיפוסים כמוך.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דובי   יום א', 07/03/2010 שעה 21:43
בתגובה לשרי שורצשילד
''עשי טובה'' ספרי לנו על סוג הטיפוסים אליהם עדו שייך ...
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום א', 07/03/2010 שעה 23:02
בתגובה לדובי
לאלו ששומעים את זעקות השבר רק כשהן באות מהצד של הערבים, ושיסובבו בכוח כל דיון בכל נושא שהוא כך שהמסקנה בסוף תהיה שאנחנו קקה.
אני לא ציונית גדולה ואין לי בעיה לדון בנושא כפר קאסם, אבל רבאק- מה הקשר של כפר קאסם למאורעות תרפ''ט?!
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דובי   יום ב', 08/03/2010 שעה 4:30
בתגובה לשרי שורצשילד
הקשר בין שני הארועים מאוד פשוט - רצח. פעם אחת בשם אידיאולוגיה דתית פעם אחרת בשל אידיאולוגיה בטחונית. ועכשיו ספרי לי מה ההבדל ?!. עוולות נעשות משני צידי המתרס ונראה לי מיותר לעסוק ''בספירת מלאי'' למי נעשו יותר עוולות ומי הצד ''הפחות רשע'' זה לא מוביל לשום מקום. מה כן , ושוב לדעתי , צריך לעשות - להביע את הכאב , את התיסכול בדיוק כפי שעשה אורי וכאן אני לחלוטין ''בצד של היהודים''. כשמתחילים ''בספירת מלאים'' כאן אני בצד של ''מכירה כמוך'' ...:-)
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ב', 08/03/2010 שעה 7:49
בתגובה לדובי
אז זהו, שמי שעוסק פה בספירת מלאי זה אתה והחבר שלך. המאמר דיבר על אירוע X, עדו התעקש להכניס Y. אתה יודע מה, אם הנושא הוא 'רצח' בוא נכניס לדיון גם את הרצח של משפחת אושרוב בראשון לציון. גם את רצח נהג המונית דרק רוט. גם את הילדה רוז. גם את לאונרד קרפ. גם את ארלוזרוב. גם את קין והבל. מתאים לא? הכל רצח, זה שייך לנושא. פחחח
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
עדו   יום ב', 08/03/2010 שעה 10:03
בתגובה לשרי שורצשילד
המאמר היה על הרצח בחברון, אני דווקא הזכרתי את הטבח וגם את העובדה שיהודים ניצלו שם בזכות גבורתם של מתי מעט שכן עמדו מול האספסוף המוסת (שהיה בהחלט הרוב) , מי שהתחיל לגרור את הסיפור לכל מיני מקומות אחרים ולהסיק ממנו מסקנות היו המגיבים האחרים. אם מהטבח הזה צריך להסיק מסקנות שונות על הגזע הערבי או על הכיוון הפוליטי הנכון אז זה בהחלט עובד לשני הכיוונים.
אבל מה שמעניין הוא שאת טוענת שאני מזדעזע מרצח 'רק' כשהוא בא מהכיוון שלנו.
א. כיהודי יש לי אחריות לגבי מה שיהודים עושים מבחינה מוסרית ואני חייב לבדל את עצמי מהם כדי שיהיה ברור שאני לא תומך בהם.
ב. מאיפה הגיעה המילה 'רק' לכאן? פשוט מאד, יש אנשים שבשבילם כל איזכור של סבל של אנשים אחרים (למשל האיזכור שגם עמים אחרים עברו השמדת עם) פרושו משום מה שהסבל היהודי נדחק לקרן זוית. חס וחלילה אם נזכור שיש אחרים שסבלו ובוודאי שבכל מלחמה בחורינו המצויינים מעולם לא עשו דברים נפשעים ואם כן אז אסור לדבר על זה.
למעשה אנשים כמוך משרתים בדיוק את המטרה ההפוכה. יום אחד מתעורר מישהו ומגלה שכל השנים שיקרו לו.
שהעלימו ממנו סיפורים לא נעימים על הצד 'שלו' ושבעוד שהוא אמור לבכות בדמעות שליש על גורלם של יהודי חברון הוא צריך לשמוח על הטבח בכפר קאסם (או למען האמת להכחיש שהיה שם טבח , עד היום כולם שותקים בנושא). לפעמים אדם כזה הופך להיות טלי פחימה אבל לרוב הוא פשוט אורז בשקט
ויורד מהארץ או שנשאר בארץ אבל בתוכו הוא כבר מזמן ארז ונסע מכאן אם בודקים את כמות המילואים שעשה.
רק התמודדות עם האמת, כל האמת יכולה ליצור פטריוט אמיתי
שיאהב את המדינה שלו כפי שהיא ולא כפי שמציגים לו אותה במצג שיקרי. בגלל זה קראתי לכותרת 'לזכור את הכל'.
והתכוונתי ל'הכל' משני הצדדים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
אלמוני   יום ב', 08/03/2010 שעה 15:41
בתגובה לעדו
לא תצליח לגרור אותי לכיוון המתחסד והפופוליסטי הזה. אני לגמרי לא נכנסת לתבנית של הציוני הלוחמני והיהודו-צנטרי שאתה מצייר (להיפך- מזה שנים אני חיה בספרד דווקא, בלי שום קשר עם יהודים או עם ישראליים ובלי כל כוונה לחזור לארץ אוכלת יושביה ההיא שבמזרח התיכון).
אני גם סולדת באופן כללי משטיפת המוח הפרנואידית של הקלחת הישראלית, זו שלפיה 'כולם אנטישמים' ו'כולם נגדנו' (לצערי נאלצתי לקחת בה חלק פעיל, בשטיפת-המוח ההיא, בתוקף תפקידי כמורה להיסטוריה בתיכונים ישראליים במשך שנים רבות מדי).
נדמה לי שהבאתי מספיק ראיות לכך שאני לא ממחנה הגבעות ולא מתקרבת להגדרות האלו בכלל.
רק מה- אני שונאת צדקנים.
הנושא היה מאורעות תרפ''ט. לא כפר קאסם, לא סברה ושאתילה, לא מבצע חומת מגן. אז מי שהתחיל במשחק הילדותי של 'למי יש יותר גדול' היית דווקא אתה, עם הערה שלא קשורה לכלום. אה ותהיה בטוח שהחברים שלך מכפר קאסם היו מאד שמחים לעשות עוד מאורעות תרפ''ט, וכשמזכירים שם את הטבח (הנורא) בתושבי הכפר, אף אחד לא בוכה שם על נרצחי תרפ''ט או הפיגועים בצד היהודי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ב', 08/03/2010 שעה 15:43
בתגובה לאלמוני
אני שרי שורצשילד, כמובן. לא אלמונית
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
עדו   יום ב', 08/03/2010 שעה 23:45
בתגובה לשרי שורצשילד
שרי הסתכלת על התגובה שאליה שירשרתי את ההתייחסות לכפר קאסם?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ג', 09/03/2010 שעה 0:05
בתגובה לעדו
כן, הסתכלתי. והיא יותר משכנעת מהתגובה שלך.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דובי   יום ג', 09/03/2010 שעה 1:44
בתגובה לשרי שורצשילד
את תגובותייך העיניניות הבנתי , הרשי לי לא להסכים. מה שלא הבנתי זה : איך את יודעת שאני חברו של עדו , למיטב זיכרוני מעולם לא פגשתי בו ואין לי מושג אם הוא ''צדקן'' שמין הראוי לגנותו עד לכדי שינאה...מה זה פחחחח ? בעולם המושגים שלי , שכמובן אינו רחב כשלך , זו קריאת עידוד לג'מוסים שאני מגדל בכדי שיעזבו את האסם , כך גם במקרה שלך ?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ג', 09/03/2010 שעה 7:52
בתגובה לדובי
לא, אני דווקא לא ג'מוס, למרות שאנטוניו שלי לפעמים קורא לי 'היפופוטם' בשביל להרגיז אותי. אם לא מוצא חן בעיניך ה'פחחחח' אל תקרא אותו, נורא פשוט בייבי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דובי   יום ג', 09/03/2010 שעה 1:52
בתגובה לשרי שורצשילד
את תגובותייך העיניניות הבנתי - הרשי לי לא להסכים ולהטיל ספק בהבנת הנקרא שלך או לחילופין ביכולת שלי להתבטא בכתב. מה שלא הבנתי זה איך את יודעת שעדו ואני חברים , צדקנים שמין הראוי , לדברייך , לשנוא - למיטב זכרוני מעולם לא פגשתי בו אולם אם את יודעת דברים שניסתרים מעיני אנא , על אף חילוקי הדעות שבינינו - ''ספרי לי ... בבקשה , בבקשה''... מה זה פחחח - בעולם המושגים שלי , שכנראה הוא צר משלך , זו קריאת עידוד שאני משמיע לג'מוסים כשאני מבקש מהם לעזוב את האסם - כך גם במקרה שלך ?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ג', 09/03/2010 שעה 7:55
בתגובה לדובי
מותק, אני מצטערת להודיע לך שהבנת הנקרא שלך היא כנראה עוד יותר גרועה משלי אם אתה הבנת את הצירוף 'אתה והחבר שלך' כפשוטו דווקא.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דפנה   יום ג', 09/03/2010 שעה 2:49
בתגובה לדובי
ההבדל הוא שכפר קאסם היה חריג מבחינת התנהלות היהודים במלחמה על הארץ ועל הקמת המדינה, בעוד שמאורעות תרפ''ט מעידים על הכלל מבחינת התנהלות הערבים בקונפליקט הזה.

הכלל מבחינת התנהלות הערבים הוא כלל הרצחנות, והרצחנות הזו איננה מוגבלת רק לקונפליקט שיש לערבים עם היהודים על ארץ ישראל, אלא היא מאפיינת את התנהלותם בכל קונפליקט במרחב הערבי. אם אתה מעוניין בפרטים, אתה מוזמן לבדוק אותם כאן:
הנתונים בדף הזה מתייחסים לחודש מארס בלבד, אבל בארכיון תוכל למצוא את הנתונים לחודשים הקודמים. בינואר, למשל, סך כל הנפגעים בטרור ואלימות איסלמי עמד על 2166 הרוגים ולפחות 5700 פצועים. אלה הנתונים לחודש א ח ד.
מבחינתך זו אולי ''ספירת מלאי'' מיותרת. אולם למעשה היא חיונית להבנה נכונה של המרחב בו ישראל מנסה להתקיים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
שרי שורצשילד   יום ג', 09/03/2010 שעה 7:49
בתגובה לדפנה
דפנה צודקת.(אין לי זמן לפתוח את הקישור ולקרוא).
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
עדו   יום ג', 09/03/2010 שעה 9:28
בתגובה לדפנה
יכול להיות שכפר קאסם הוא חריג - אני מעוניין שישאר כך, בטוח שהמצילים מחברון הם החריג בצד השני - אני מעוניין לחזק את זה. בהתחלה כתבתי על הטבח בחברון שסבא שלי ניצל ממנו והשארתי את התגובה כפי שהיא, אחר כך התווספו תגובות צדקניות שמסבירות איך הטבח הזה מסביר בדיוק מה המסקנה לגבי הערבים היום וזה כבר גרם לי להזכיר את הצד השני.
כשהייתי ילד חשבתי בדיוק כמוך וכמו שרי - ידעתי שהערבים נוקטים בטרור ואנחנו לא - לא נכון, הפטנט של פצצה בשוק מלא אנשים שייך בכלל לאצ''ל, ידעתי שתמיד הושטנו יד לשלום והערבים דחו אותנו - לא נכון, ב71 סעדאת הציע שלום ואנחנו דחינו אותו בבוז, ידעתי תמיד שרק הערבים מפציצים ישובים אזרחיים (הייתי תחת הפגזה כזאת ב73) מסתבר שגם תושבי העיר המצרית סואץ יודעים לספר כמה סיפורים משלהם.
רצח שבויים- תמיד חשבתי שזה משהו שרק ערבים עושים (היה לי בבית את אלבום הניצחון עם התמונה של שיריונר משקה שבוי ערבי מהמימיה שלו) מסתבר שגם אנחנו - תשאלי את תא''ל בירו. ידעתי שערביי ישראל ברחו כדי לפנות מקום לצבא הירדני שישמיד את ישראל , מסתבר שלערביי לוד ורמלה 'עזרו' קצת ושתושבי הכפר הערבי זכריה גורשו מבתיהם ב1950 ,שנתיים אחרי שהמדינה כבר היתה קיימת.
ולגבי הרצחנות הפנימית שאת מדברת עליה, אז ותיקי האצ''ל מזכירים עד היום את הסזון ואלטלנה , אני מצידי השתתפתי בשתי הפגנות של השמאל שנגמרו ברצח של אנשי שמאל על ידי קנאי הימין, אבל מה שנכון נכון, יש פחות רצח ואלימות מהצד היהודי גם בסיכסוכים עם האוייב וגם בסיכסוכים פנימיים, מסיבה אחת - כי אני ושכמותי דואגים שכך יהיה , אם להאמין למה שאני שומע בשווקים מאנשי ימין אז לו זה היה תלוי בהם לא היה שום הבדל בינינו ובין השכנים שלנו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
דפנה   יום ג', 09/03/2010 שעה 10:24
בתגובה לעדו
במקומך לא הייתי קופצת כל כך מהר למסקנות שהיסקת לגבי מה ששרי ואני חושבות. אני, לפחות, לא חושבת במונחים של שחור ולבן בכל הנוגע לסכסוך בינינו לבין הערבים, וממה ששרי כתבה לעיל נראה לי שגם היא רואה את המצב בצורה מפוכחת. אולי מה שמבדיל אותי ממך (ואני מסייגת את זה בכך שאינני מכירה אותך באופן אישי וזו הנחה זהירה מאוד על סמך המעט שכתבת עד עכשיו) הוא שאני יכולה לחיות עם העובדה שאנחנו לא צדיקים גמורים ועם העובדה שהמצב המורכב והמסוכן שמדינת ישראל ואזרחיה נמצאים בו דורש מאיתנו לא פעם תגובה מתאימה שלא תמיד תעמוד במבחן הצדק וההגינות המוחלטים.

תרשה לי לפקפק מעט בנכונות המשפט האחרון שלך. אני לא יודעת מי ''אתה ושכמותך'', אבל אתה לא חושב שזה קצת יומרני מצידך לנכס את כל המוסריות והערכים הנעלים רק ''לך ולשכמותך'', מי שלא תהיו? . . .

ההנחה שכל מי שדעותיו נוגדות את דעותיך הוא ''ימין'', ושכל מי שמגדיר את עצמו כימני הוא טרוריסט או רוצח עם בפוטנציה, זו הנחה שמעידה לדעתי על תפיסה שטחית ופשטנית של התמונה הפוליטית הישראלית. התמונה האמיתית היא הרבה יותר מורכבת ומסובכת, ועשרים השנים האחרונות לימדו אותנו היטב שפתרון שנראה לחלק מסויים בציבור הישראלי כפתרון הנכון היחיד, והפתרון המוסרי ביותר, מתברר בדיעבד בדיוק להיפך גם לגבינו וגם לגבי שכנינו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
עדו   יום ג', 09/03/2010 שעה 10:40
בתגובה לדפנה
א. לגבי ה'פיתרון' שאת מדברת עליו, את נכנסת כאן לוויכוח פוליטי שלם , תרשי לי לא להפוך את התגובה שלי למגילת ספר רק להגיד שאני רואה שהפיתרון שאני דגלתי בו הופך להיות קונצנזוס גם במקומות האחרונים שהייתי חולם עליהם ודווקא כשהוא כביכול 'נכשל'
ב. לגבי 'אני ושכמותי' :בגלל שהעזתי להזכיר למרטין שאם מסיקים מסקנות על הערבים היום מטבח חברון אז אפשר להסיק מסקנות גם לגבי העם היהודי קפצה שרי שמסתבר שעזבה את הארץ בכלל ולא מתכוונת לחזור ואמרה שהיא מכירה טוב מאד 'טיפוסים כמוני' (ישראלי שחי פה, לא מתכוון לעזוב , משלם מיסים ועושה מילואים) אז אם לה מותר גם לי מותר.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד הבדל [חדש]
יגאל   יום ו', 08/07/2011 שעה 15:48
בתגובה לדפנה
עוד הבדל הוא שאין הרבה מקרים בהם קמים יהודים יום אחד ובאופן ספונטני מחליטים לעבור בית בית של שכניהם הערבים (או כל עם אחר) ולרצוח את כולם מהתינוקת ועד הזקן.

אני לא מכיר הרבה יהודים (לא בתקופת המדינה ולא בתקופות אחרות) שנלחמו בצד שכנגד ע''י רצח ילדים וטף או ע''י אונס נשים או ע''י סירוס גברים או ע''י כריתת איברים אחרים.

אף עם אינו מושלם וחף מפשעים אבל גם אם ממש מתאמצים לא ניתן לשים על כפות המאזניים את תרבות הרצח הערבית מול הפשעים של היהודים או הציוניים.

ובכל מקרה גם אם ניתן היה לשים ולאזן כפות מאזניים כאלה, אני הייתי מעדיף את הפושעים היהודים מאשר את הערבים!
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לזכור את הכל [חדש]
יצחק שטיינר   יום א', 23/01/2011 שעה 8:43
בתגובה לשרי שורצשילד
שלום האם את קשורה למשפחתו של פרופסור שוורצשילד שכתב גם על הרב הוטנר?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010