(נכתב בתשובה להאזרח דרור, 27/10/08 12:03)
מכוניות זה אנטי חברתי [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/10/2008 שעה 21:30
בתגובה להאזרח דרור
אתר אישי
דרור, אני לא תל-אביבי ויתכן שהרלוונטיות של הוויכוח הזה עבורי נמוכה מאשר עבורך, אבל משהו כאן חסר לי. המשהו הזה הוא מעבר לתכנון לשיפור פני העיר בתחום הדיור והתחבורה. המשהו הזה הוא ההסבר המדויק כיצד בכוונתו להוציא את התוכניות האלה מן הכוח אל הפועל.

אין לי ויכוח איתך באשר לשאלה למה תל אביב זקוקה. יש לי בעייה באשר למקורות התקציביים של כל זה. אני לא כל כך מבין היכן חושב חנין לגייס את הכספים לבניית דיור ציבורי מוזל בהיקף גדול עד כדי שייתן מענה לנהירת הצעירים לתל אביב, לשינוי מוחלט של פני התחבורה ולשאר פרוייקטים לתשתיות. גיוס כספים כזה יכול לבוא מכמה מקורות. אחד מהם הוא הגדלת הארנונה. צעד כזה עלול לפגוע בעיקר בצעירים ובשכבות חלשות. דרך אחרת היא גיוס כספים באמצעות הנפקת אגרות חוב מוניציפליות, כלומר הציבור ילווה לעירייה את הכסף תמורת ריבית עתידית. אבל עכשיו יש משבר בשוק הזה ואני לא רואה יותר מדי אנשים שיסכימו להיפרד מכספם דווקא בשעת מיתון. מה גם שחנין, קומוניסט לפי הכרתו, לא נראה לי כחסיד גדול של שיטות אלה דווקא.

ועוד לא דיברנו על השטחים בהם יתבצע הבינוי. המרחב הטבעי ביותר לבנות בו הוא דרום העיר, בעיקר באזורים בהם יש כיום אזורי תעשייה, בתי מלאכה ומבנים ישנים ומתפוררים. פינוי כל האזורים הללו לטובת בנייה חדשה, ולו גם לזוגות צעירים או לסטודנטים, הוא עניין שנמשך שנים. צריך לאתר את בעלי הנדל''ן, להגיש להם הצעות, להתדיין איתם על פיצויים בוועדות ובבתי משפט, לשנות תוכניות מיתאר וכדומה. גם אם יצליח לקדם משהו מכל אלה זה בוודאי לא יוכל להתקיים תוך קדנציה אחת.

אני גם מבין איך הוא מתכוון להתמודד עם התפיסה הפסיכולוגית הפשוטה של הישראלי הממוצע לפיה בעלות על רכב פרטי היא חלק כמעט בלתי נפרד מהצורך היומיומי שלו, גם חברתית וגם פונקציונלית. הרי כדי לבנות נתיבי תנועה לאופניים באופן שיקל גם על הרוכבים, גם על הנהגים וגם על הולכי הרגל צריך להרחיב את הרחוב או להצר את הנתיבים האחרים. המשמעות היא ציפוף של התחבורה הממונעת, פרטית וציבורית כאחד.

מה שמפריע לי אצל חלק מהמועמדים - ודב חנין אינו יוצא דופן - הוא שיש להם המון רעיונות ותוכניות אבל אף אחד מהם לא ממש מספר לנו מהיכן ישיג את המימון לכל זה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

בית אבות [חדש]
בית אבות   יום ד', 19/08/2009 שעה 12:28
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
דינגו חברת שליחויות שרואה את הדברים קצת אחרת ומביאה אוויר של חדשנות וסטנדרטים שלא הכרת.
שביל הזהב הינו בית אבות שהוקם על מנת להעניק שירותי ייעוץ והכוונה לקשישים ולמשפחותיהם בנושא קבלת ההחלטות לגבי מקום המגורים הטוב ביותר עבור הקשיש.
סדנאות בישול בבית הלקוח – סדנאות איכותיות וחדשניות מגיעים עד לבתי הלקוחות.
השתלמויות למורי נהיגה , לימוד נושאים על פי הכתבה של משרד התחבורה ותוספות על פי צרכי התלמידים
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010