(נכתב בתשובה לאורי קציר, 08/07/08 23:12)
רק דבר אחד מפריע לי [חדש]
יהונתן   יום ד', 09/07/2008 שעה 0:04
בתגובה לאורי קציר
(בהערת שוליים: אם זו הערה מוזרה, הרי שאני גאה להיות מוזר).

היה ברור לי לחלוטין למה כיוונת כשכתבת את מונולוג קונטאר. ואתה צודק, לרובוטריקים לא היתה מטרה כזו.

אבל, הכתיבה שלך כללה מונחים שבעיני אחרים (כמוני למשל) גרמו לבחילה עזה (כדוגמא: ''אבל אני לא נכנעתי לסחיטה הרגשית הזאת'' בהתייחס לבכי, ותסלח לי שאין לי כוח לצטט יותר מדוגמא אחת, אבל יש עוד), כי הרי מדובר פה במשהו שאנחנו מתייחסים אליו כיותר מסתם סיפור.

בעיני, שיטת הכתיבה שלך אמנם מחוכמת יותר (והמטרה שלך נעלה יותר), אבל אם אתה רוצה ''לדרג'' שיטות, בעיני זו היתה פרובוקציה מיותרת שאמנם נמצאת כמה (או הרבה) רמות מעל הרובוטריקים, אבל בהחלט באותה סקאלה של חוסר טעם משווע.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

רק דבר אחד מפריע לי [חדש]
יהונתן   יום ד', 09/07/2008 שעה 0:19
בתגובה ליהונתן
וחוץ מזה, עוד דבר אחד: אני לא חושב שאתה צריך להראות מה בזוי מעשהו של קונטאר בן העוולה מול הפיכתו לגיבור, והלא ידוע לא מהיום שמי שהפך את קונטאר לגיבור מעריץ גם את היטלר, צדאם חוסיין ושאר נבלות. כך שאת הטעם הפסול בבחירת role models העולם מכיר.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

רק דבר אחד מפריע לי [חדש]
אורי קציר   יום ד', 09/07/2008 שעה 7:06
בתגובה ליהונתן
אתר אישי
הפוך, יהונתן. מי שמעריץ את קונטאר רואה בו דווקא תואם צ'ה גווארה או אפילו סימון בוליבאר. לא העריץ ששואף לשליט את לאומיותו או את גזעו על שאר העולם אלא אידיאליסט ששואף לשחרר לאום נדכא משלטונו של כובש כמו-היטלריסטי. בדרך לכיבוש הזה אין מניעה להרוג כמה שיותר בני אדם מעמו של הכובש ואחת היא אם מדובר בחיילים או בילדות קטנות. קונטאר מתאים למודל הזה. הוא רואה בעצמו פרטיזן בשירות ההומאניזם החילוני. נסראללה הפך אותו לכזה משום שגם הוא מנסה לצייר את עצמו כמושיעם של הפלסטינים.

ולטעמי, היה בהחלט מקום להראות שהגיבור העממי הזה אינו בדיוק מה שהוא מתיימר להיות. אולי יש לך חוש מפותח להיסטוריה, אבל מכל הטסקטים שנתקלתי ברשת לא יכולתי אלא להבין דבר אחד: כמעט כל מי שתמך בשחרור קונטאר לא ידע בדיוק במה היה מעורב האיש הזה ועל מה מתבססת מנהיגותו. נקיטת עמדה והשתתפות בוויכוח היא כמובן עניין לגיטימי אבל בעיני היא פסולה כשהיא מתבצעת מתוך בורות מוחלטת וגרוע מזה - מתוך אי-רצון לדעת שנובע מההבנה המקננת אי-שם שכל מידע נוסף עלול להחליש את הטיעון.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010