(נכתב בתשובה לבן כלאיים, 31/10/07 17:59)
נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
דודו בן עמי   יום ד', 31/10/2007 שעה 18:40
בתגובה לבן כלאיים
אדון בן כלאיים, עוד מעט תסביר גם למה נשים צריכות להתחשב בחרדים ולא לעבור לידם כדי שאלה לא יגבר עליהם יצרם. מרוב התחשבות אתה כבר מביע דעות שאפילו ביהדות התורה צוחקים עליהן.

אנשים לא פותחים עסקים בשבתות כי הם חוטפים קנסות מכל הכיוונים. אתה כנראה לא מבין שאם קונסים אותך כשאתה בוחר לעבוד בשעות שנראות לך כופים עליך לא לעבוד. זו כפייה. אין דבר כזה עבירה על שעות העבודה למי שרוצה לעבוד. לא רוצה? אל תעבוד. איש לא מכריח אותך לעבוד כשידוע מראש ששעות העבודה כוללות שבתות. אבל לא זה המצב כאן. המצב הוא שגם אם אתה ר-ו-צ-ה לעבוד קונסים אותך. כפייה ועוד איזה.

אם אנ מבין את שנכתב, כשרות אינה קשורה לשבת. היא קשורה לסטנדרטים של הכשר. קרא את הכתוב. משגיח כשרות אינו צריך לעסוק בשבתות. עוד מעט תגיד לי שחלק מתנאי היתר הכשרות זה גם שמירת הנידה של אשת בעל העסק והוכחה מצידו שהוא לא נוסע בימי כיפור.

תפסיק להתנהג כמו אישה מוכה. מכים אותך, כופים עליך ואתה מצדיק את זה. והשאלה מה אתה אוכל, מתי או את מי אתה בועל בשעותיך הפנויות בכלל אינה קשורה לזה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
אורי קציר   יום ד', 31/10/2007 שעה 19:09
בתגובה לדודו בן עמי
אתר אישי
אתה בוחר להתעלם ממה שכתבתי. רוצה בעל עסק תעודת כשרות? יפנה נא בעצמו ויבקש אותו מאיזה מערך כשרות שהוא רוצה. רוצה המכשיר להתנות את מתן ההיתר בשמירת שבת או בכל תנאי אחר? זה כבר קייס לבית המשפט. הוא מעניק שירות ואסור לו להתנותו בשום תנאי למעט תשלום כפי שנקבע מראש. איש אינו מכריח אדם לתת הכשר נגד מצפונו. אם כשרות היא עניין שמשלמים עליו, מדוע צריך מסעדן לשלם גם באמצעות הימנעות מעבודה בשבת? מה עניין שמיטה להר סיני?

דומה הדבר לכך שיבוא אדם למסעדה ויבקש לסעוד בה והסעדן יודיע לו שמצפונית הוא אינו יכול לשרתו משום שהלקוח הוא...שחור. נכון, זה העסק שלו, אבל זו עדיין גזענות. והעובדה שאתה מזהה גזען או כופה דת עם בעל מצפון מטרידה כשלעצמה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
בן כלאיים   יום ד', 31/10/2007 שעה 20:42
בתגובה לאורי קציר
מתעלם? איך אני מתעלם אם אני מצוטט את תגובותיך?

''מעניק שירות ואסור לו להתנותו בשום תנאי למעט תשלום כפי שנקבע מראש. איש אינו מכריח אדם לתת הכשר נגד מצפונו. אם כשרות היא עניין שמשלמים עליו.....''

תאמין לי - רק כסף. זה רק מה שמעניין את היהודים (סרקזם)
או בפראפרזה על מקבילית המוחות
''שילמתי ולכן אקבל''

אז הנה הכשל הלוגי שלך:

כשרות זה מצב. זה לא ''שירות''. אתה לא יכול לקנות כשרות.
מה שאתה ''קונה'' זה אישור של המאשר שהמקום והאוכל נמצא ב''מצב כשר''.

פותח המאשר את ספר החוקים שלו ומוודא שהמקום עומד בקריטריונים שלו לגבי ''מצב כשרות''. אצל רבים מהמאשרים אחד מהקריטריונים זה ''אי עבודה בשבת''. היות וזה קריטריון דתי - אנשים חילוניים לא מבינים את ההגיון (כי אין) אבל זה לא משנה.

למה הדבר דומה - תלך למשרד הבריאות ותבקש אישור ליבא תרופה ולך אין מושג בפרמקולוגיה. יושב מומחה במשרד הבריאות ועובר על ספר הקריטריונים שלו ואומר לך שכדי לאשר את התרופה צריך להוסיף X ולהוריד Y, ובאותה הזדמנות שלם אגרה. לא יעזור לך להתווכח שבאירופה התרופה נמכרת ללא בעיה ובעצם גורם Y לא ממש משפיע ואין הגיון בהחלטה. מומחה המשרד קבע וכך יהיה עד שתשנה את דעתו.
דרך אגב - תנסה לקנות אופטלגין בארה''ב.....

דרך אגב - אני בשביל סכום סמלי מוכן גם לאשר שהשמש מסתובבת סביב כדוה''א

''דומה הדבר לכך שיבוא אדם למסעדה ויבקש לסעוד בה והסעדן יודיע לו שמצפונית הוא אינו יכול לשרתו משום שהלקוח הוא...שחור. נכון, זה העסק שלו, אבל זו עדיין גזענות. והעובדה שאתה מזהה גזען או כופה דת עם בעל מצפון מטרידה כשלעצמה.''

נו טוב. אז עכשיו אני מזהה גזען (מאיפה זה בא?) או כופה דת עם בעל מצפון וזה מטריד....

כשמסעדן פותח מסעדה המדינה לא מכריחה אותו לקבל הכשר כדי לקבל רשיון עסק. המדינה כן מכריחה אותו להתחייב לא להפלות בין לקוחות. פשוט מאד. יש הרבה מסעדנים (ורופאים ומורים ועו''ד) גזענים שהיו מתים להפלות. ברגע שהם מפלים ע''ס גזע, מין וכו' הם חשופים לתביעה ואיבוד הרשיון.

עכשיו - אתה יכול לחוקק חוק שמגדיר מהי כשרות. כל המסעדות יקבלו כזה (גם אלה שמגישות קלמרי כי לא כתוב בפירוש שדיונון הוא לא כשר).
אלה שמאמינים לשטויות של הרבנים ימשיכו לא ללכת כי ככה הם מאמינים ואתה סיבכת את המדינה עוד יותר עם הדת... (כן, כן גם אני בעד ביטול הרבנות הראשית (ממילא כל רב עיר עלוב עושה מה באות השביעית שלו) ויהדות ארה''ב מראה יפה מאד שאין צורך הלכתי במוסד מאובן שכזה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
אורי קציר   יום ד', 31/10/2007 שעה 22:58
בתגובה לבן כלאיים
אתר אישי
כרגיל, אתה מדבר שלא לעניין. איש אינו מחוקק או מתכוון לחוקק חוק שיקבע כשרות מהי וכל שמדובר פה הוא על הפסקת התניית הכשרות באי-פתיחת מסעדה בשבת. מזון כשר הוא מזון כשר וזהו זה - לא פחות, אבל גם לא יותר. ודי נמאס לי כבר מהשטויות ומההמצאות האלה שמותר לכפות כי זה עניין של מצפון הרבנים שמחליטים בעצמם שמותר להתנות כשרות בשבתות. די, מספיק. הבנתי את הפרינציפ. תודה לך. מכאן והלאה כל תגובה נוספת תימחק.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
בן כלאיים   יום ד', 31/10/2007 שעה 19:50
בתגובה לדודו בן עמי
זה כבר עניין של הבנת הנקרא

''אנשים לא פותחים עסקים בשבתות כי הם חוטפים קנסות מכל הכיוונים. אתה כנראה לא מבין שאם קונסים אותך כשאתה בוחר לעבוד בשעות שנראות לך כופים עליך לא לעבוד''

חוק שעות העבודה אינו קשור לכשרות. חוק שעות העבודה הינו כפייה סטטוטורית והמקום לתקן זאת הוא הכנסת בהליך דמוקרטי.

הנסיון להכריח רב לתת אישור דתי, בניגוד להבנתו הדתית מה זו כשרות, זו גם כפיה.

''משגיח כשרות אינו צריך לעסוק בשבתות''

משגיח כשרות צריך לבדוק מה שמשגיח כשרות חושב שקשור לכשרות. אין לך (ולמדינה) זכות להגדיר למשגיח כשרות מה הם התנאים הדתיים שצריכים להתקיים כדי שהוא יכיר בדבר ככשר. מחר גם תדרוש מהם לקדש נישואים הומוסקסואלים.

''אם אנ מבין את שנכתב, כשרות אינה קשורה לשבת''

אוהו - אז כמה שאתה לא מבין את הלכות הכשרות. עשרות אם לא מאות הלכות קשורות לכשרות אוכל בשבת (האם בילית פעם שבת בבית דתי?). נכון - זה הלכות מדרבנן ולא מדאורייתא, אבל גם ''עין תחת עין'' כקנס כספי זה מרבנן....לא תתחיל לבקש ישום ליטרלי של פסוק זה, נכון?

וחוץ מזה - מה זה משנה איך אני או אתה מבינים את מה שנכתב? ממתי אתה סמכות הלכתית? מה שמשנה זה איך הרב ממנו אתה מבקש תעודת כשרות מבין את מה שנכתב.
ואם אתה או אורי הנכם סמכות הלכתית - תנו אתם הכשר למסעדות. אני עשיתי את זה. הלכתי למסעדן חבר שלי בשבת ונתתי לו תעודה מהודרת המצהירה שהמקום כשר בפיקוח האדמו''ר בן-כלאיים. עד היום היא תלויה אצלו בשירותים.

כמו שתתבכיין שביה''מש חייב לתת פסיקה מסויימת בגלל שאתה מבין את החוק בצורה מסוימת והשופט כופה עליך פירוש אחר.
בהצלחה.

''תפסיק להתנהג כמו אישה מוכה. מכים אותך, אכופי עליך ואתה מצדיק את זה''

להפך - אני יותר חופשי ממך. אני לא צריך טובות מהדתיים ואני לא שם קצוץ על תעודות ההכשר שלהם והתחתנתי בארה''ב רק בגלל שאני לא מוכן לשחק לפי החוקים שלהם. לדתיים אין מדרך רגל בחיי הפרטיים ופעם חסיד חב''ד שהתקרב אלי יותר מדי כדי לנסות להניח עלי קוביות....נו אתה מבין.

אותי לא מעניין אם אלעל טסה בשבת או לא - לא טסים? זבש''ם, חברת תעופה אחרת (טובה יותר) תקבל את מצלצלי.מסעדה לא פתוחה בשבת? יש עשרות אחרות שישמחו להגיש לי אוכל לא כשר.

אבל אני לא מוכן לצווח ככרוכיה על כפיה דתית ומצד שני לכפות על דתיים דיני כשרות כי ככה נוח לי. אני לא מתבכיין על ''שליטת הרבנות בחיינו'' ומביא את הרב לאו לערוך חופה (ע''ע אביב גפן).
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

נא לא לערבב שמחה בשמחה [חדש]
אורי קציר   יום ד', 31/10/2007 שעה 20:01
בתגובה לבן כלאיים
אתר אישי
הפוך, גוטה, הפוך. אם זה מעניין אותך, מקורותי הם דתיים למהדרין. אני לא כופה על שום דתי דיני כשרות. שיאכל כשר, טרף או כל מה שמתחשק לו. אני רק לא רוצה שענייני הכשרות שלו יכפו עלי לאכול רק בשעות שנוחות לו ובמסעדות שעליהן הוא מתעלק. אתה מוכן שיאמרו לך היכן לאכול בשבת והין לא או אם לנסוע בשבת או לא. מבחינתך זו התחשבות. מבחינתי זו כפייה.

כשרות אינה נתונה לפרשנות. מי שמעניק תעוד כשרות אינו אמור להיות סמכות הלכתית, ממש כשם שמי שעוסק בגיהוץ אינו אמור להיות סמכות בטקסטיל ומי שמרכיב לגו אינו סמכות באדריכלות. משגיח כשרות אמור לדעת אם המאכלים עומדים בכלי הכשרות. הוא אינו אמור לקבל החלטות לגבי שמירת שבת של מסעדנים או נידת נשותיהם. זה לא עניינו. זו חדירה לרשות הפרט.

אבל הרי לא נסכים כאן, אז אני מפסיק את הוויכוח.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010