(נכתב בתשובה לאלכסנדר מאן, 28/10/07 13:43)
תיאוקרטיה דמוקרטית VS דמוקרטיה אתנית [חדש]
נתי יפת   יום א', 28/10/2007 שעה 16:04
בתגובה לאלכסנדר מאן
אתר אישי
אני חותם על כל מילה של אלכסנדר. הוא היטיב לנסח את דעתי עד לדקויות.

כתבתי על כך פוסט קצרצר (למטה), ומאמר (נמלץ מעט, איכשהו) בתגובה לדברי א.ב יהושע שחוללו מהומה. אם לתקצר את שני אלה, רצוי לכונן מדינה יהודית ברוחה, בזהותה, במורשת שלה ובתרבותה, אך דמוקרטית לעילא בכללי המסגרת הארציים, בהם חופש הדת. כלומר, יהודית, אך בה בעת גם מדינת כל אזרחיה.

נראה לי שעל דבר אחד כולנו מסכימים - יש להכיר בזרמים הדתיים המתונים. נראה לי שעצם ההכרה תאפשר שלל אפשרויות חדשות להתמודדות עם הפרדוקס.

(האם יש כאן אפשרות להטמעת לינקים בטקסט?)
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

תיאוקרטיה דמוקרטית VS דמוקרטיה אתנית [חדש]
אלכסנדר מאן   יום א', 28/10/2007 שעה 18:26
בתגובה לנתי יפת
אתר אישי
עצם העובדה שאזרחי קבוצת-הרוב בישראל עדיין יושבים ומדסקסים את ''זהותה'' של מדינתם, מראה עד כמה דומים החיים במדינה זו למעין בועת-גלות יהודית נטולת כל הבנה ריבונית המבוססת על רזון-דטרה מסודר; נראה כי שום מקום אחר ברחבי העולם המערבי (בהנחה שישראל מבקשת להיות חלק ממנו) העוסק במאזוכיזם הישראלי מסוג זה, שבמסגרתו רבים הכוחות המנסים לפזר ערפל ועשן על מנת להצניע את מטרותיהן האחרות.

על פני נראה כי הכוחות המבקשים למנוע הפרדת דת ומדינה, ממש כמו הכוחות הדורשים 'מדינת כל מגדיריה' נפגשים ומשיקים בנקודה אחת מרכזית: שלילת כל ניסיון נורמאליזם בצורת הגדרה מערבית רגילה, שפירושו במקרה זה הוא מדינה יהודית (תרבות שלטון, סמלים, חוק, המנון, דגל, לוח שנה רשמי) שהיא גם מדינה דמוקרטית רגילה במבחן הנישואין: כל שני בני אדם בעלי דרכון ישראלי יכולים להתחתן בה כבמדינות מערב אחרות.

דבר זה מזכיר לי את נימוקי אויבי האסימילצייה התרבותית של יהודי אירופה, אשר הגיעו משלושה מחנות שונים שדבר לא היה משותף ביניהם, אולם התאחדו בהתנגדותם לנורמאליזם יהודי-התבוללותי, כל אחד וסיבותיו:

-- (כמעט) כל הזרמים האורתודוכסים באשר הם.
-- (כמעט) כל הזרמים הציונים באשר הם.
-- כל התנועות האנטישמיות באשר הן.

מאחר ולא נראה כי בעתיד הקרוב והרחוק יימצא פיתרון סביר לקושייה זו, ימשיך ויחגוג לו הסטאטוס-קוו המפורסם (''שב ואל תעשה'' / ''אם כבר לעשות – רק על ידי טלאי על גבי טלאי-זמני'' / ''עדיף לא להרגיז אף אחד'', ועוד) עד לקריאת הקוביות הדמוגראפיות בפעם הבאה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010