(נכתב בתשובה למורה למיוחדים, 26/06/07 20:13)
מקרה לבית ספר מיוחד [חדש]
אלכסנדר מאן   יום ג', 26/06/2007 שעה 21:45
בתגובה למורה למיוחדים
אתר אישי
אינני מדבר על ''הקאת השונת'' ואינני נגד מנו; אני פשוט בעד ילדי הכיתה האחרים שחשובים לי הרבה יותר מגחמותיו של ילד בעייתי מסוג זה, חד וחלק. זה שבישראל אין סוגים שונים ורבים של בתי ספר מיוחדים – כפי שאני מבין מדברייך, ואנא תקני אותי אם אני טועה – מהווה בעייה רצינית. במדינה בה אני גר, היינו גרמניה, ישנם סוגים שונים של בתי ספר מיוחדים לילד ברמות דרישת טיפול שונה, ומובן שהנער מנו לא היה מגיע לבית ספר שאינו מתאים לאופי בעייתו.

כפי שאמרתי, ייתכן שבסיפור פיקטיבי זה יצליח מנו להשתלב בכיתה רגילה, ואני מוכן לגלות סבלנות עד גבול מסויים. הגבול הזה מבחינתי הוא ברור, שכן יש סייג ערכי לדברים שנערים אחרים אמורים לסבול על חשבון ילד אחד בעייתי שמבקש לחבל בשיעור במזיד. כאמור, לא ברור אם מנו עונה להגדרה אחרונה זו, אך עקרונית מבחינתי הנ''ל הופך למועמד להעברה לבית ספר אחר – כפי שנקטו בתי הספר האחרים שכבר דאגו להעבירו אל מחוץ לשטחם.

צר לי אם מחשבות אלה מעוררות בך קבס.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מקרה לבית ספר מיוחד [חדש]
מורה למיוחדים   יום ד', 27/06/2007 שעה 1:16
בתגובה לאלכסנדר מאן
לאור תגובתך עולה בי שאלה די בנאלית: האם בית הספר אמור לחנך לידע נטו או עליו לנסות ולהעניק לתלמידיו גם ערכים חברתיים? אחת הטענות הגדולות כלפי בתי הספר בישראל היתה שהם הפכו ל''בתי חרושת לציונים'' ולכן מערכת החינוך מנסה כיום להדגיש גם את נושא הערכים אם דרך ''שיעורי'' המחוייבות האישית וגם באמצעות תוכניות אחרות השמות דגש על הפן החברתי והמעורבות. כיום מקובלת גם ''תעודה חברתית'' הניתנת בדרך כלל בטקסי סיום שנת לימודים ומטרתה גם להעריך את אותו נער או נערה על תרומתו לקהילה ולחברה בבית הספר ואף מחוץ לו וגם כממריצה תלמידים אחרים לתרום לחברה הסובבת אותם.
האם נראה לך כי גישה זו היא גישה שגויה?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מקרה לבית ספר מיוחד [חדש]
אלכסנדר מאן   יום ד', 27/06/2007 שעה 8:52
בתגובה למורה למיוחדים
אתר אישי
בית הספר אמור לחנך גם לערכים חברתיים, שאמורים להיות תקפים גם עבור התלמיד המפריע: לאחר מספר חוזר ונשנה של מקרים בהם הציק והפריע – הדרך היא בכיוון אחד: החוצה.

הפן החברתי אינו אומר שהמפריעים והבעייתיים אמורים לקבל פרס על התנהגותם. התלמידים צריכים ללמוד ולהפנים שהחברה היא דבר חשוב בדיוק כמו האינדיוידואל, וכי אין שום סיבה שבעולם שיגיעו לבית ספר כדי לספוג חמש-שש שעות של הצקה והפרעה מצד ילדים שלא בנויים לשיעור פרונטלי במתכונתו הנוכחית.

אז בתשובה לשאלתך: לא, הגישה הזו לא שגוייה. פשוט צריך להתגבר על כל אותו מלל פדאגוגי שבמקורו נועד כביכול ''לעזור לחלש'' ואשר כתוצאה ממנו נחשף התלמיד החברתי והידידותי לשורה שלמה של הפרעות והצקות.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010