הבחירות לכנסת ה-‏17: בחירת הבלוגרים
יום א', 26/03/2006 שעה 20:05
בימים כתיקונם, הבלוגוספירה נחשבת לזירה וירטואלית תוססת ורוחשת פעילות. בימים שסדר היום בה חורג במקצת מהמקובל - מערכות בחירות, למשל - צפוי שהסצינה התזזיתית הזו תתמקד בתחרות הפוליטית ותוסיף אל אווירת המתח והציפייה. לפיכך, הלכתי ללקט העדפות פוליטיות מבלוגים שונים ומשונים. את התוצאות אני מביא כאן, ללא פילוחים סטטיסטיים. מי שמבקש להוסיף בלוגים לרשימה, לפי אמות המידה שקבעתי להצטרפות מעין זו, מוזמן לכתוב ולהציע. ועכשיו - לרשימה עצמה











עוד יום וקצת לפתיחת הקלפיות. הדינמיקה ברשת קולנית רק מעט יותר מאשר הממוצע הכללי של מערכת הבחירות השלווה הזו. רבים מהבלוגרים הבולטים החליטו לפרסם בפומבי את העדפתם האלקטורלית. החלטתי, אפוא, לנסות ולרכז רבים ככל האפשר מהם בטבלה אחת.

קפטן אינטרנט מדווח על פרוייקט ריכוז הצבעות הבלוגרים המזוהים ברשת

ולפני כן, כמה משפטי אזהרה. אין בריכוז הזה משום עדות סטטיסטית חותכת על מגמה כלשהי. התפלגות ההעדפות הפוליטיות של הבלוגרים אינה מעידה אלא על הקהל המסוים שאת העדפותיו ליקטתי. מי שרואה בו משום רמז כלשהו לגבי הצפוי בתוצאות האמת של בחירות 2006 עושה זאת על אחריותו שלו.

השתדלתי לבחור את ההעדפות שלי מבין הבלוגרים הבוגרים, כלומר אלה שהגיעו כבר לגיל בו מתיר להם החוק להצביע בבחירות לכנסת. הבעת דעות בקרב צעירים שגילם למטה מ-‏18 שכיחה אף היא, אבל אין לה כל משמעות לפי שעה. אפשרתי את השתתפותם של בלוגרים שעיקר פעילותם בימים אלה (אם כי לא בחיי היומיום) היא פוליטית. שני תנאים מרכזיים להכללתם היו גיוון הכתיבה לנושאים נוספים שלא במהלך מערכת בחירות; ושמירה על תדירות פרסומים גבוהה ויכולת ביטוי סבירה. לעומת זאת, ביכרתי שלא להכניס לרשימה זו בעלי בלוגים שיש להם אינטרס אישי מאוד בהצלחה של מפלגתם (כלומר, ציפייה שהישג משמעותי של הרשימה בבחירות יהיה כרוך בתיגמולם האישי). לפיכך, אין לי אלא להביע את צערי בפני בלוגרים מוכשרים כשלי יחימוביץ', אריה אלדד ואחרים.

אם מבקש מי מכם להכניס לרשימה זו בלוגרים נוספים, אין לו אלא להציע את הבלוג בתגובות, או לשלוח אלי את כתובת הבלוג המוצע לכתובת ori@aplaton.co.il. במידה ויעבור את כל המסננות שהצעתי – הוא יוכנס לשם ברצון.

ובאותה הזדמנות: תודה לחנן כהן על הייעוץ המועיל בנושא החיפוש אחר בלוגים שבחרו להזדהות פוליטית.

וחשוב לא פחות: לכו להצביע. אחת התכונות הגרועות ביותר של הדמוקרטיות המערביות המודרניות הוא האדישות היחסית של הציבור לתוצאות הבחירות. התוצאות אמורות לשקף את העדפת בעלי זכות הבחירה. אחוזי הצבעה נמוכים יוצרים תמונה מעוותת של הרכב האוכלוסייה. לאלה המתבלטים מומלץ לקרוא את האגרת לאזרחי ישראל. אלה שאינם מתלבטים מוזמנים להעתיק את הקישור ולהעבירו הלאה.

ולטבלה, ברשותכם:


שם הבלוגר/ית הבלוג הבחירה, בכמה מילים
שוקי גלילי שידורי ניסיון עבודה
''...בגלל אנשים חדשים כמו פרופ' ברוורמן וכמו עמי איילון. בגלל שבפעם הראשונה רץ לראשות הממשלה מועמד משדרות ולא מטלבייה. ובגלל ששורה ארוכה של כלכלנים חשובים - כולל זוכי פרס נובל פרופ' שטיגליץ ופרופ' אמריטה סן - אומרים שפרץ צודק: הדרוויניזם החברתי מבית ביבי ואולמרט הוא לא רק פסול מוסרית, אלא גם לא מוכיח את עצמו כלכלית. אדרבא - הוא מסוכן. אבל אני הולך להצביע למפלגת העבודה בעיקר כי היא מבטיחה סדר עדיפויות חדש, שבו גם אני קיים, וגם אתם. אני מעדיף לתת את קולי למי שמבטיח לי שינוי, מאשר למי שמבטיח לי שמה שהיה הוא שיהיה''.
אלי אשד היקום של אלי אשד תפנית
''...עוזי דיין יכול היה לקבל תפקיד בכיר באחת המפלגות הגדולות כרצונו, קדימה או האחרות, כרצונו, ולמרות זאת העדיף לצאת בראש מפלגה משלו כדי לקבוע סדר יום חדש לישראל להילחם במה שנראה לו חשוב, בשחיתות שאוכלת כאן כל פינה טובה... ומכיוון שאני מעריך מאוד את פועלו בעבר של עוזי דיין כאיש צבא, כראש המועצה לביטחון לאומי וכאדם שאיכפת לו ואני מאמין לו יש שלו את הכישורים לקיים את מה שהוא מבטיח אני אצביע עבורו''.
אסי סיקורל מבדיקת ההריון ועד לארון עבודה
''...כי אני מעדיף חינוך, בריאות, וצדק חברתי על פני צמיחה ווירטואלית שרשומה בעיתון על חשבון צמיחה מקבילה בעוני, באבטלה ובייאוש. צמיחה כזו אני לא צריך. לא תודה''.
מעשנת על ההליכון הולכת במעגלים, לפעמים עוצרת לקנות סיגריות מרצ
''...ודי חרא לי עם זה. אני לא שלמה עם עצמי אפילו חצי ממה שהייתי רוצה להיות, או כמו שהייתי בבחירות קודמות''.
גדי שמשון ערס פואטי עבודה
''...הנבחרת של פרץ משכנעת אותי. אין מצב שהוא יהיה ראש ממשלה, אבל כדאי מאוד שהעבודה תהיה השותפה הבכירה של קדימה בקואליציה''.
הרווק הרפתקאותיו והשקפותיו של רווק תל-אביבי ליכוד
''...אני אלך או לליברמן, או לליכוד, סביר יותר לליכוד, מפריע לי מאוד שבלומנטל עדיין מופיעה במקום ברשימה אבל פרט אליה יש עוד אנשים מוכשרים ברשימה, אצל ליברמן אני לא מכיר את רובם''.
רן בר-יעקב הגיגית עבודה
''...פרץ ומפלגת העבודה כמו מעלים את רוח מפ''ם הרדומה. ישראל זקוקה למפלגת עבודה חזקה וגדולה ככל האפשר כדי שתהיה משל נגד למושחתות קדימה, לימין המטורף ולקפיטליזם החזירי''.
רוברטו גונזאלס עמיר פרץ לראשות הממשלה. כך, פשוט ולעניין עבודה
''...העלאת שכר המינימום עשוי ליקר את מחיר העוף בכ 1/2 שקל לקילו. אתם תשלמו מעט יותר. אבל הקופאית והשוחטת תוכלנה לגדל את ילידהן בכבוד ולקבל פנסיה כשתפרושנה מהעבודה. אם יש בכם חמלה אתם תורמים 50 שקלים לארגון לתת ומרגישים טוב עם עצמכם. אם יש בכם סולידריות איתן אתם חייבים לתמוך בחוק פנסיה חובה, העלאת שכר מינימום וחינוך חינם מגיל שנה''.
חוד הַתער חוד התער ישראל ביתנו
''...קרוב לשליש מילדי ישראל הנולדים כיום הם ערבים. זה אומר, בעוד פחות מעשרים שנה, בערך שלושים חברי כנסת ערבים. אשה יהודיה יולדת בממוצע 2.7 ילדים, אשה ערביה - 4.4. העובדות האלה אומרות, לכל מי שמוכן להתבונן מעבר לקצה האף, שתוך כארבעים שנה אין יותר מדינה יהודית בעולם. הנושא הזה גובר מבחינתי על כל שיקול אחר שאני מכיר במערכת הבחירות הנוכחית. היחיד שאומר משהו בענין הוא ליברמן, ולכן אני אצביע לו''.
Anni3 Chronicles גימלאים
''...לא עמיר פרץ שיפער חור כלכלי כמו שרק הוא יודע לעשות, לא ביבי שעוטף את דיעותיו הקיצוניות במעטפת מרוככת על מנת להשיג מנדטים וגם לא אולמרט- הישראלי הנחשד ביותר, רק הגמלאים יכולים''.
The Raven סקס, סמים וטכנולוגיה עלה ירוק
''...זו לא מפלגת סטלנים כמו שמנסים למכור לכם. זו מפלגה שרוצה לשנות את המדיניות של המלחמה בסמים. במקום להוציא אלפים על פירסום חוצות עבור כנס למלחמה בסמים (שהיה סגור למוזמנים בלבד ועלה יותר ממיליון שקל), להוציא על מלחמה אמיתית. בדברים האמיתים. בסמים הקשים, בסוחרים, בעבריינות. לרוב, אין לי מילה וחצי מילה רעה להגיד על משטרת ישראל (לא רוצה צרות...), אבל בקטע הזה היא מנהלת מדיניות מוכתבת לא תקינה. עלה ירוק מציעה לי ולהרבה שכמותי חלופה מעניינית, מושכת, עם קריצה. קריצה שלא תגרום לכך שכל ישראלי תתמסטל ביום רביעי בבוקר, אלא שנקום עם תקווה לעתיד שפוי יותר''.
נדב ש. החיים על-פי האיחוד הלאומי/מפד''ל
''...השאלה האמיתית היא מה היחס שלנו למדינה, לעם, לפוליטיקה- איך אנחנו משחקים את המשחק הזה- האם אנחנו שותפים אמיתיים למהלכים שיש סביבנו או שאנחנו נכנסים רק בשביל אינטרסים אישיים, למי שמרגיש חלק מהמדינה (וכן אנחנו חלק ממנה) צריך להבין שזה המשחק הדמוקרטי ורק עוד קולות למפלגה הנכונה שתכניס עוד ח''כים שישחקו בשבילנו את משחק האפשר יש לנו סיכוי... זה יבוא רק אם נביא רשימה אחת-חזקה שיודעת את הקשר בין דת ומדינה, שמבינה את מהות ארץ-ישראל, שרוצה להשפיע על עם-ישראל ולתת כוחות למחזקים את תורת ישראל. וכן, שיודעת שבכנסת יש משחק ויודעת לשחק אותו על הצד הטוב ביותר''.
יואב לוי פסוקו של ג'ואב עבודה
''בעוד יומיים – כולנו בוחרים במפלגת העבודה''
פיית הירח מציאות חדשה ישראל ביתנו
''...נערות צעירות עם סרטים כתומים בצומת שכנעו אותי כי לחבריי ולי הכוח לשנות ולהשפיע על עתידנו. מבחר המפלגות הימניות אכן לא אטרקטיבי במיוחד, אך הלב הדואב להצביע לחברי כנסת חובבי כסאות עדיין לא מגיע למחצית מכאב הנפש שאחווה אם לא אעשה את המירב בכדי לעצור את העקירה הבאה. אני קוראת לכל מי שגורל המדינה יקר ללבו להתגבר על הדחייה ולהצביע בכל זאת לאחת ממפלגות הימין. כך, למרות הכל, אעשה גם אני'' (הערה: פיית הירח שינתה את עמדתה, לאחר שבמקור בחרה להזדהות עם מפלגת עלה ירוק)
עופר לנדא ישראלים באפילה איחוד לאומי/מפד''ל
''...קשה למצוא מפלגה שקולעת בול לדעתך, אבל איך שלא תסתכלו על זה - תמיד תהיה מפלגה אחת שתהיה הקרובה ביותר לדעותיך, ולמפלגה הזו חובה להצביע.אני אישית הולך להצביע לאיחוד-הלאומי-מפד''ל. נכון, אף אחד לא מושלם. וזה לא שאני מתלהב מהרעיון שבאמת כולם ילכו ויצביעו, כי אם זה היה תלוי בי, הייתי שמח אם קבוצות או אוכלוסיות מסוימות לא היו מצביעות''.
חרוטון מה שבין הלידה והמוות הירוקים
''זוכרים שאמרתי שאני מעדיף לשפוט לפי מעשים ותוצאות ? הירוקים פועלים כבר הרבה מאוד שנים אפילו שהם לא בכנסת - הם נלחמים בחברות הסלולריות, בבניה על החופים, הזרמת שפכים ועוד הרבה נושאים, לא מעט פעמים נתקלים בעמל שלהם ואין לי שום ספק שהאנשים שם פועלים מתוך אכפתיות אמיתית. עד כמה זה מדבר אליי? אני תורם מידי חודש לתנו לחיות לחיות, אני משתדל למחזר בקבוקים ולא להשתמש בכלים חד פעמיים אלא אם אני ממש מתעצל - אבל אני לא ממש קיצוני בנושאים ירוקים, אם היו לי בעיות קליטה בסלולרי כנראה שהייתי מסכים שיתקינו לי אנטנה סלולרית על מצח, אני גם לא חושב שצריך לשכוח מרעיונות כמו כביש חוצה ישראל בגלל בעיות סביבתיות, אבל אפשר ורצוי להפגין יותר רגישות''.
אופק מעבר לאופק ליכוד
''...אני אישית אצביע לליכוד, כי זאת המפלגה הדמוקרטית היחידה, שמתנגדת לנסיגות חינם, מתנגדת לחלוקת ירושלים, ולפי התיקון החדש לחוקת המפלגה - מוסדותיה יכולים להחליף כל ח''כ מטעמה העובר על המצע במועמד הבא ברשימה''.
אמיתי סנדי מהגנה למאבק חד''ש
''...עזבו את העובדה שחד''ש מורכבת גם מקומוניסטים, למי אכפת, הרי הקומוניזם ממילא לא רלוונטי. במקום זאת בדקו את רקורד העשייה הפרלמנטרית של המפלגה הזאת - לא תמצאו טובה ממנה''.
דרור פויר החיים בהיר חד''ש
''אולי הסיבה הכי חשובה להצביע חד''ש, המפלגה היחידה שהיא ערבית ויהודית לגמרי, באמת, לא עם ערבי בשביל הקישוט. היחס לערביי ישראל, אני מתאר לעצמי ששמעתם משהו על זה, הוא נוראי. זה לא הומאני, זה לא יהודי. למדינה אסור להתייחס ככה לאזרחיה. אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולא לעשות שום דבר בשעה שזה קורה, וזה קורה כבר המון המון שעות. המדינה דפקה את הציבור הערבי באופן יסודי, והיא ממשיכה לעשות את זה. הדבר המוסרי לעשות הוא לעמוד לצדו של המיעוט המדוכא. לעזור לו. חד''ש, מן הסתם, עומדת בראש המאבק הזה, והמאבק הזה הוא לא מאבק נגדנו – הוא המאבק שלנו''.
זו ש זו שֶ חד''ש
''...חד''ש היא הירוקה ביותר בין המפלגות שעוברות את אחוז החסימה'' (הערה: זו ש בחרה שלא להתייחס בבלוג שלה ישירות לנושא העדפתה הפוליטית. ההתייחסות ניתנה במהלך דיון בפוסט תמיכה בחד''ש שפירסם דרור פויר בבלוגו ''החיים בהיר'').
שגיא ב. שגיא נאור עבודה
''...אני חושב שמי שניסה להצניע את הגזענות שעדיין ממלאת את הארץ הזאת קיבל את השפם של עמיר פרץ ישר בפנים. הוא מרוקאי, הוא גדל בעיירת פיתוח, הוא לא יודע אנגלית מי-יודע-כמה. הוא גם מושבניק לשעבר, ראש מועצת שדרות לשעבר, ח''כ לשעבר, וכמובן יו''ר ההסתדרות לשעבר. אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל האיש הוא די ווינר, והוא הוכיח את זה בכל מבחן שהוא השתתף בו עד היום. אז למה לא לתת לו צ'אנס?''
יהל זמיר העבודה. מובילים בשטח עבודה
''...לאכזבתנו, התברר שבנושאים רבים וחשובים בחיינו, אנו עדיין מסתמכים על השירותים שמספקת המדינה. אנו לקוחות קבועים ושבויים של מערכת החינוך הציבורית, כמו גם של קופות החולים הגדולות. הבטחון האישי שלנו מבוסס על עבודתה של המשטרה, ולא של חברות אבטחה. אנו מחזיקים את חסכונותינו בקרן פנסיה כזו או אחרת, ולא אצל יועץ השקעות פרטי. גם הכנסתנו השוטפת ממשכורת או מעסק קטן, קשורה בחוזקה אל המצב הכלכלי הכללי במדינה. וזוהי הסיבה, שבגלל עמיר פרץ כל-כך מעצבן אותנו. מפני שהוא מאלץ אותנו לראות עד כמה השתנינו. מפני שההתעקשות שלו על הנושאים ה''חברתיים'' דורשת מאיתנו להודות, שמצבנו החומרי פחות בטוח ממה שהיינו רוצים להאמין. מפני שהוא אומר בקול רם את מה שאנחנו לא מוכנים לשמוע – שהבעיות שפעם היו נחלתם של העניים והחלשים בחברה, הפכו לבעיות אשר מעיקות גם עלינו''.
אקטואלון הבלוג של אקטואלון קדימה
''...אז פרץ או אולמרט? עם כל הכבוד לפרץ, הוא עדיין טירון פוליטי ובטח חסר ניסיון בכל הקשור לביטחון המדינה. בסופו של דבר, לשאלה על מי אתה סומך יותר בעניני ביטחון, הרוב יבחר בשרון וזה הגיוני''.
שיר החורש Hope is the thing with Feathers עבודה
שלא כמו מרבית האנשים המקיפים אותי, אני כבר החלטתי – עבודה. כזכור, או שלא, התלבטתי קשות בין עבודה, מרצ וחד''ש. מרצ - מלבד העובדה שהם היחידים שליוו את תשדיר הבחירות שלהם בכתוביות ללקויי שמיעה (ככל הידוע לי), הם אכזבו אותי מאד, עם פזילתו של ביילין...חד''ש - אמנם נמצא כי המפלגות הערביות עושות הכי הרבה בתחום החברתי, שהוא בראש מעייני, אך... מן הראוי שלמפלגה שטוענת לקידום מעמד האישה, תהיה אישה במקום ריאלי''. צדקה
דניאל בלוך אתר התגובות האקטואליות של דניאל בלוך עבודה
''...רק עמיר פרץ מסוגל בתנאים הנוכחיים לעצור את הנסיגה בעבודה ולהוציא את עגלתה השוקעת מן הבוץ. רק הוא יכול למשוך קהלים חדשים, בשל עמדותיו החברתיות והמדיניות. הוא מתאים להיות אופוזיציונר לוחם או שותף מרכזי בממשלה חדשה...האם הוא יוכל לתפקד כראש ממשלה טוב? בהחלט. נכון, אין לו ניסיון מדיני-ביטחוני. אבל ממשלה אינה דיקטטורה. הוא יוכל לבחור שרי חוץ, ביטחון וביטחון פנים מעולים . יש למפלגת העבודה שורה של מועמדים מצוינים בתחומים אלה גם מבין אלה שכבר שירתו בממשלה או מבין כוחות חדשים שיצטרפו למפלגת העבודה תחת הנהגתו''.
אהרון חבר מוכיח בשער עבודה
''...החברה הישראלית זקוקה לרוח פרצים כאויר לנשימה. ועמיר פרץ הוא זה שיכול כיום להביא אותה. אך הלוואי שתהיה לו ולנו התבונה לדעת כי רוח פרצים יכולה להיות רוח רעננה, רוח שתפריח ותפזר את המשקעים המזוהמים והמזהמים הרובצים על חלקים רבים של חיי החברה והכלכלה, רוח שתפיח תקווה חדשה של אמונה שהחברה הישראלית יכולה להשתנות. שהמציאות יכולה להשתנות ושהדבר נתון בידיהם של הישראלים''.
יודן רופא סביבות עבודה
''...אצביע לעבודה משום שעשתה סוף סוף שינוי פנימי. הביאה אנשים חדשים, שינתה מנהיגות, מביעה רעיונות אחרים, מתאימה את הרעיונות לשינויים שחלו במציאות. עמיר פרץ, אבישי ברוורמן, יולי תמיר, שלי יחימוביץ', עמי איילון, איתן כבל, אני מעדיף להתעלם מחלק מאלה שנשארו''.
יונתן אמיר חוסר סדר מאורגן עבודה
''...בעקבות פרץ, בזכות יולי תמיר, למרות בן-אליעזר ופז-פינס''.
חנן כהן בחירות הן שיחות עבודה
''...בשלושים שנה האלה האנשים שלנו נהיו יותר ויותר דומים לאלה שכל כך הזהרנו את כולם מהם. עד שאי אפשר היה להבדיל ביניהם. אז בצדק הם עשו מפלגה אחת, כדי שכ-ו-ל-ם ירגישו טוב ביחד. ומי שאנחנו חשבנו שהם שלנו עברו למפלגה של החרותניק הזה, אולמרט. ובא מישהו, לא משלנו, והחליט שהמפלגה שלנו צריכה לחזור להיות מה שהיתה פעם. בעד הדברים הטובים ונגד הדברים הרעים. וכל האנשים הטובים שלנו שנשארו במפלגה תומכים בו עם כל הלב. סומכים עליו. עובדים איתו. תמיד אמרנו שהם מצביעים עם הבטן, לא עם הראש. עכשיו יש לנו ברירה. ללכת עם הבטן או ללכת עם הראש''.
יהונתן קלינגר Intellect or Insanity עבודה
''...מדובר בתעמולת בחירות של ''המערך'' משנת 1988, בו עמיר פרץ + אפרו מנסים להסביר למה כסף לא הלך לשכונות ולערי הפיתוח אלא להתנכלויות. אני מיום ליום משתכנע שכן צריך להצביע לו. אני עוד רוצה לקוות שניתן יהיה לשכנע אותו בנוגע לוועדים, שכן זה הדבר העיקרי שמפריע לי - סוציאליסט אמיתי לא יכול לתמוך בארגונים גדולים. סוציאליסט צריך לראות את האדם במרכז, ואם האדם במרכז אז הוועדים, שפועלים למקסם אינטרס של קבוצה, ולא של פרט, לא משרתים את המטרה''.
Silent Mike No Gods No Masters שינוי
''...בפשטות, שינוי היא מפלגה אזרחית. כן, אני יודע שלוינטל מדקלם את זה, אבל -תאמינו או לא- אני מדבר על זה שצריך סדר יום אזרחי עוד הרבה לפני שלוינטל נכנס לזירה הארצית. למעשה אני מדבר על זה עוד מלפני התקופה שהוא מכהן כחבר מועצת העיר תל-אביב. מה זה סדר יום אזרחי? סדר יום אזרחי זה להתמקד בעניינים שהם מעבר לסיכסוך עם השכנים הערבים. נושאים כמו דת ומדינה, זכויות אזרח, איכות סביבה וכו`. שינוי היא המבשרת הגדולה של סדר היום האזרחי והראשונה שהעמידה אותו על השולחן במקום מתחתיו (או לפחות מתחת לערמה גדולה של מפות צבאיות וטיוטות הסכמי שלום) מזה עשרות שנים''.
סתם בחור פשוט מחשבות עם עצמי ליכוד
''...הבחירה הרצינית היחידה שנראית לי רלוונטית היא הליכוד. היחידים שישבו למשא ומתן ולא פשוט יתנו הכל מלכתחילה. היחידים שיכולים להתייצב מול החמאס בראש מורם ולא להכנע לרצונות של ארצות הברית ובוש.הכלכלה של 2005 השתפרה רק בזכות ביבי נתניהו ולמרות שניסיונות העבר איתו לא היו טובים במיוחד, אין דרך אחרת, רק הליכוד. כי כמה שהוא נחש.. את הדרך האידיאולוגית שלו הוא לא נטש ומעולם לא נכנע לטרור''..
ישענר זאף ישענר זאף: איש רוח וחציל מהמאה ה-‏21 תפנית
''...אני טוען שכאשר מערכת הבחירות תתעורר לחיים, אנשים יגלו עניין מפתיע במפלגות נישה קטנות ובלתי מזיקות, כמו למשל מפלגת הירוקים או מפלגת הגמלאים, או כמובן מפלגת תפנית שאני תומך בה. אנשים יגידו לעצמם: בסדר, מלחמה בטרור והסדרים מדיניים כולם יעשו, אבל למה שלא נדאג לאיכות הסביבה, למה שלא נדאג לתרופות לגמלאים, ולמה שלא נכניס את עוזי דיין לכנסת שיילחם בשחיתות?''..
יניב גבאי-מילר דרך ארץ מרצ
''... אני לא יודע אם מרצ בת עשרים וחמישה מנדטים היא רעיון טוב - אני לא בטוח שמרצ בת ארבעה־עשר מנדטים היא רעיון טוב, בהתחשב בזהות המדורג במקום הזה - אבל עשרה מנדטים, לכל הפחות, נראים לי חיוניים למען שמירה על איזושהי דרך־ישר. אפשר שאני מסתכן במקבילה הפוליטית של קריסת מערכת התחבורה הציבורית והתפשטות וירוסים אלימים, אבל זה נראה לי כמו הימור כדאי...''
יורם מלצר יורם מלצר כותב על... עבודה
''... אדרבא, שעמיר פרץ יהיה שר ביטחון ויפצח את הצד הכלכלי של המערכת, יחדור לתקציב הביטחון ויראה את הדברים גם מהצד החברתי-כלכלי. הרי כדי להסכים להפצצה בעזה או לבחור מערכות נשק באמת לא צריך להיות אפילו חייל. מספיק שכל ישר. לוי אשכול בנה את צה''ל לקראת מלחמת ששת הימים.ודווקא ההתנגדות לעמיר פרץ בשל מוצאו המרוקאי, דווקא היא דוחפת אותי להצביע עבורו. כן, יתכן מאוד שאצביע הצבעה אישית, למרות המפלגה, למרות רוב אנשי הרשימה, למרות הכל...''
בבושקה אתמול, היום ומחר גימלאים
''... המפלגה היחידה שמורכבת מאנשים אמיתיים שנאבקים למען רעיון אמיתי''.
חזי שטרנליכט הפוזיציה קדימה
''...כי עמיר פרץ לא יכול. כי הליכוד לא רלוונטי. כי כל השאר רק מדברים. אל תתנו לכל הפנאטים לדומם את הרצון ליציבות ולחיים טובים יותר בשביל כל הישראלים...''.
משה גולדבלט הכול שפיט עבודה
''...בכוונתי להצביע לחולצה הכחולה, בתקווה שעדיין נותרה לה משמעות כלשהי . מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ וללא פרס מהווה עבורי כתובת ראויה ואני מקווה כי תשמור על עקרונותיה ודרכה בכל תוצאת בחירות''.
מואיז בן הראש מואיז בן-הראש עבודה
''...אין לי אימון רב בפוליטיקאים ולא נראה לי שתיראו אותי אי פעם מתחבק עם אחד מהם או הולך אחרי אחד מהם בעיניים עצומות. אני לא מאמין לפוליטיקאים ואני יודע שהם יפעלו על פי אינטרסים. אבל נראה שהפעם ההצבעה למען עמיר פרץ יכולה לשנות משהו במפה הפוליטית, חברתית, תרבותית, כלכלית של החיים בארץ.זה לא השינוי הרדיקלי שהמרימים דגל מבקשים וגם לא מהפך עצום במבנה של החברה בישראל, וגם לא רבע ממה שאני מחפש. אך זה כן יכול להיות שינוי. ולטובה''.
שקדיה עין לציון צופיה עבודה
''...בעשור האחרון עמדו פרץ והוועדים כמעט בודדים מול הפרטות הענק של המדינה (בעוד מפלגות השמאל ממלאות תפקיד של דג באופוזיציה). מרבית ההפרטות פגעו בעובדים, וחלקן פגעו גם בנו ישירות (ראה דוגמת הבנק פועלים). אז נכון, שביתות אינן דבר רצוי למשק, אבל זוהי זכותו של העובד (וזכות חשובה!), ויותר מכך - במצבים מסויימים זוהי חובתו של מנהיג המייצג את העובדים''.
דודי שטרן BlueJag הירוקים
''...דווקא למפלגות שמציעות מעט יש יותר סיכוי, אם הן נכנסות לכנסת, לקיים את מירב ההבטחות שלהן...אני מתכוון להצביע למפלגת הירוקים. לא בשביל הדולרים ולא בשביל מכבי חיפה (עם כל הכבוד), אלא למען איכות הסביבה שלנו. למען מישהו שבאמת יילחם באנטנות הסלולריות, בזיהום האוויר, הים והיבשה''.
גיל רימון סאבטקסט עבודה
''...אין לי בעיה להגיד את זה, פשוט לא בא לי לכתוב על זה''.
הצועד בנעליו הסטוריון מצעד המחץ חד''ש
''...אבל לפחות אני יודע שאני לא מכניס לכנסת כאלה שעשויים להצביע נגדי. לפחות יש לי תעודת ביטוח אחת. הפאשיזם יעבור ואולי לא, אבל אני לא אהיה בין משתפי הפעולה. מסמר או קוץ קטן, צריך תמיד שיהיה נגד הרוב הצופן תמיד פורענות. לכן, בפעם הראשונה, אני הולך להצביע חד''ש''.
רפרם חדד עוד מתלבט חד''ש
''...מפני שחד''ש היא המפלגה היחידה התומכת באופן מוצהר בסרבני שירות צבאי מטעמי מצפון...מפני שאף אחד בחד''ש לא היה גנרל לשעבר ולא השוויץ על כמות האיקסים בחגורה שלו''.
גברת עם סלים עניינימים עבודה
''...כמו שחשדתי, אני מגיבה באופן הרבה יותר חיובי לפנים הגלויים והחייכניים מאשר לפרצוף המשופם, ומכיוון שכך - כנראה שבכל זאת אצביע למפלגת העבודה''.
איציק קורן תרדמת הבחירות עבודה
''...לטעמי, הרשימה הכי אטרקטיבית היא דווקא זאת של מפלגת העבודה. יש בה שילוב של כל מה שאני, כאזרח, מחפש: חברים עם ניסיון לצד חברים חדשים, רובם אנשים נקיי-כפיים שמאחוריהם רקורד של עשייה, ובעיקר - סדר היום החברתי של מדינת ישראל באמת מעניין אותם''.
יונתן ליפשיץ על הספה עלה ירוק
''...כיומיים אחרי שתעבור בחוק ההצעה לאשר גידול מריחואנה, ענף החקלאות הישראלי ישתפר בכאלפיים חמש מאות אחוז. בעלי שדות, שעד עכשיו גידלו מלפפונים בתמורה נמוכה, יתחילו לזרוע את הזרעים שנצטברו בארונותיהם, וממש ישקיעו ביבול - יהיה להם אכפת כל כך מהגידולים, שהם יישבו בלילות מחוץ לשדות עם רובים. יהיו חממות מיוחדות, בהן ניתן יהיה לקטוף בתמורה למעט כסף ''ככל יכולתך''. לא יהיה עוד מחסור בסמים. כתוצאה מעישון מאסיבי זה, ייסגר החור באוזון, ושלום יתפשט בין העמים. המבריחים בגבול מצרים יקבלו היתרי ''ספק מורשה'', האיכות תיכנס לפיקוח, והמחירים יירדו''.
אלירם בסוף הכל מסתדר! קדימה
''...מקום 31, פרופ' יצחק בן ישראל - אלוף במיל' ופרופסור באונ' ת''א. מקום 32, יוחנן פלסנר ממשרד ראש הממשלה. מקום 33, שלמה מולה נגוסאי, נציג עולי אתיופיה. מקום 34, ד''ר דן בן דוד, מאקרו כלכלן. מקום 35, ד''ר רחל אדטו-לוי, רופאה בכירה וסמנכ''ל המרכז הרפואי שערי צדק. מקום 36, רינה גרינברג, מ''מ ראש עיריית כרמיאל. אחר כך יש את ליאור כרמל, ליאת רבנר, ואלוף במיל' שי אביטל. אולי הם לא פנים מוכרות, אבל על פי קורות החיים שלהם אני לא אצטער אם הם יהיו בכנסת''.
רינת ברקוביץ' archisex עבודה
''...אני אמנם מצביעה למפלגת העבודה מכל מיני סיבות שונות ומשונות, אבל ממש ממש הייתי רוצה לראות את (ליאור) פרי נכנס בשערי המשכן''.
רפונזל לוזרית, פלצנית ומופקרת עבודה
''...אני תומכת בלגליזציה של סמים קלים, אבל יש דברים שיותר חשוב להעמיד בראש המצע. הצבעתי לחד''ש בימי הפרלמנטרית הנערצת, תמר גוז'נסקי. איפה את היום, תמר? הצבעתי למר''צ כשהם קידמו חוקים למען נשים ולמען אנשים עם מוגבלויות, אבל עכשיו הגיע הזמן למהפך חברתי גורף''.
הירח הכסוף לילך תפסה את הירח הירוקים
''...זהו לקח זמן אבל בסוף החלטתי. אז למען הטבע ולמעננו: הורדה של 30% בזיהום האוויר תוך 5 שנים; הפסקת זיהום הים תוך 5 שנים; הפסקת מגמת חיסול השטחים הפתוחים בישראל; טיפול בחופי המדינה; אכיפה ירוקה ובתי דין לענייני סביבה; קידום השמירה על רווחת בעלי החיים; שקיפות – 'זכות הציבור לדעת'; קרינה אלקטרומגנטית ואנטנות סלולארית''.
אייל אלגרישי דיסוננס חסר עבודה
''...בשנת 1932 קיבל רוזוולט מיידי הובר את מושכות השלטון באומה האמריקנית. רוזוולט קיבל אומה אמריקנית חולה, מובטלת, מדוכדכת, וחסרת אמון בממשל. שימו לב לתוכניתו של רוזוולט להחלמה: הנהגת דמי אבטלה; העלאת שכר המינימום (לאנשים מגיע שכר הוגן, הוא קבע); חוק ההבראה הלאומי...הסיפור הזה מזכיר לי בהמון את ישראל של היום. את מערכת הבחירות שמתחוללת אצלנו כעת, ואת המצב איתו הם ידרשו להתמודד. זו העת לבחור את הרוזוולט שלנו, עמיר פרץ. זו העת להבראה, להחלמת הציבור הישראלי''.
כרמל ויסמן רצוא ושוב הירוקים
''...האמת היא ששקלתי לבחור בעוזי אבל סוף סוף לירוקים יש סיכוי לעבור את אחוז החסימה אחרי שבחרתי בהם כבר פעמיים וזה לא עבר, אז חבל לי מאד דווקא עכשיו לא לתרום בזה'' (הערה: כרמל ויסמן בחרה שלא להתייחס בבלוג שלה ישירות לנושא העדפתה הפוליטית. ההתייחסות ניתנה במהלך דיון במאמר ''בחירת הבלוגרים'' באפלטון).
ס. אורי היפו-תיזה גימלאים
''...לכל מי שלא רוצה להצביע: צאו מהבית, תשקיעו חצי שעה בעתיד הפנסיה שלכם, ותשלשלו 'זך', מפלגת הגימלאים. אין לי מושג מה אומר המצע שלהם, אבל זה עדיף מהימנעות בבחירות. חוץ מזה, לדעתי יש סיכוי שהם יעברו את אחוז החסימה. במערכת ספרתי ארבעה אנשים שיצביעו להם, ואתמול שמעתי על עוד שני חברים של חברים שיצביעו בעדם''.
תמרי חשיפה מרצ
''...כי גם ככה אני, בתור שמאלנית יפת נפש, מאמינה שקדימה תנצח, ותקח איתה לקואליציה את כבוד השפם. נותר רק לקוות שיחד איתו תבוא גם מרצ, ולא יהדות התורה''.
Observer מתבונן - מיומנו של סטודנט מציצן מרצ
''...קצת קשה לי להבין את כל הביקורת על הקמפיין הפרובוקטיבי של מר''צ, בזמן שהקמפיינים של שלושת המפלגות הגדולות מורכב מססמאות בנאליות ומשעממות שאין להן כיסוי. בכל מקרה, את השבוע הקרוב אקדיש למסע שיכנועים בין אנשים שאני מכיר, כל מי שמוכן לתת לי לנסות לשכנע אותו מוזמן להשאיר לי מספר טלפון באימייל''.
בנו של האין סימני חיים עבודה
''...אני לא נאיבי מספיק כדי לחשוב שפרץ הוא טלית שכולה תכלת. אני בטוח שהוא מאפיונר לא קטן. אבל עצם זה שהוא בא כנציג העובדים, עם חזון סוציאליסטי ברור, או לפחות, העובדה שרוב התעסקותו עד עכשיו היתה בענייני ועדי עובדים ולא בענייני איליי הון, הופכת אותו למועמד עדיף בעיני. חשבתי להצביע לו בתחילת המירוץ לבחירות עד שראיתי אותו נואם באנגלית בכנס קיסריה או משהו דומה, ובאותו רגע החלטתי שאני לא מסוגל להצביע למישהו שמדבר אנגלית מביישת כל כך. אני חוזר בי. אני מוכן להצביע לו גם למרות האנגלית. עצם העובדה שהמערכת הפוליטית כולה כאילו מנסה להתנער ממנו, עצם ההלם שבחירתו לראשות מפלגת העבודה עוררה, מעוררת בי תחושה שדווקא הוא האדם שאני רוצה שם בשמי''. כדי להצביע בעזרת השקל בדמוקרטיה המציאותית''.
טליק פנימי גובלן עבודה
''...מחר אלבש את בגדי הטובים, אקח את ילדיי ויחד איתם אלך לבחור, כי אני רוצה להראות להם דמוקרטיה בפעולה ולא הייתי רוצה שכשיגיע יומם להצביע הם יסעו לבודפסט או ברצלונה בגלל שיש 'דילים טובים'. הדיל הכי טוב הוא לנסות לעשות מדינה טובה לכולנו. ובוז לציניקינים. אה..ועוד דבר: אני בוחר עבודה, בפעם הראשונה בחיי''.
שמעון המחברת של שמעון עבודה
''...אמיר פרץ העלה את הנושא החברתי לסדר היום. אף אחד לא שם על זה וכעת כולם מתנפלים ואפילו ביבי טוען שהוא סוציאליסט. חרטבונה. יש אנשים שאין להם לחם לאכול, וזו חובתינו לפתור את זה. העבודה בראשות פרץ היא היחידה שתתן לעניין את המשקל הראוי - וגם אם היא לא תהיה מנהיגת הקואליציה''.
מתי שמואלוף האתר של מתי שמואלוף בל''ד
''...עדיין לא ראינו את המנהיג/ה שיהיו כמו משיח/ה שתהיה לה גם תודעה גלובאלית וגם מקומית. שיידעו לחבר בין מהגרי עבודה, הסחר בנשים, לבין שאר המאבקים בישראל שקשורים באנשים שמועברים כמו סחורה ממקום למקום, לבין הייחודיות של המאבקים באזור המזרח תיכוני, כמו המאבק המזרחי ועוד. כרגע המחשבה הציונית המצומצמת שולטת ולא מאפשרת לייצר רב-תרבותיות רדיקלית, או כל שיתוף אמיתי של אוכלוסיות מוחלשות בסדר יום שלה. החוק בכנסת לא מאפשר למפלגות שלא מכירות במדינה היהודית-דמוקרטית להיבחר. בתוך כך, אני חושב שצריך לחזק את המפלגות הערביות, ולחכות שייפתח חלון הזדמנויות למחשבה אחרת, שבה תהיה תזוזה מהרעיון הלאומי לקראת חברה משוחררת המכירה בתרבויות השונות בתוכה וגם דואגת להקשיב לקול ה'אחר'''.
רחביה ברמן רדיקל מקלדת עבודה
''...זה שרפי איתן היה בכיר במוסד ידעתי, ולמרות שאני מאד מעריך את העבודה המסורה של אנשי הצללים, אני לא בטוח שאני רוצה אותם בפוליטיקה. אז על זה עוד התגברתי, ואפילו על העובדה שאיתן הוא זה שגייס את פולארד, אבל אז קראתי אצל סבר פלוצקר שהאיש עושה מיליונים בעסקאות חשאיות עם קובה...בנסיבות הקיימות, מסחר עם קובה בהכרח כרוך בכל מיני נכלולים ואפלולית, וזה כבר מתחיל להגדיש את הסאה של מדד האיכסה...בנוסף, התחוור לי שאשמח יותר להיות שותף להישג יפה של עמיר פרץ - כל דבר יותר מ-‏22 מנדטים - מאשר אשמח להיות שותף להישג של הגמלאים. אני גם מעדיף שפרץ ייקח קרדיט על הישג משמעותי בתחום הפנסיה והדאגה לקשישים''.
יואב איתמר האביר שלא היה עבודה
''...אין ספק ששלוש המפלגות הגדולות מושחתות ולא הייתי נותן לראשיהן לנהל אפילו את המועצה המקומית בה אני מתגורר, אולם כמו בזוגיות, אתה לא נישא לבן זוג, אתה נישא למשפחה ומבחינת משפחה הכי נראים לי העבודה. יש בה את התמהיל הנכון של גנרלים ואנשים יפים, שידעו להחזיק את פרץ בתלם ולא יתנו לו לעשות את השטויות שעשה בהסתדרות''.
גיא אולמר בדרך אל התואר תפנית
''...בשביל לקרוא לסיום השחיתות צריך גם לתת דוגמא. אתר תפנית הוא האתר היחיד בו בלחיצת כפתור אחת הצלחתי להגיע לרשימת התורמים המלאה. במפלגות הגדולות (קדימה, עבודה, ליכוד, איחודלאומימפד''ל) בכלל לא הצלחתי למצוא דבר כזה. במרץ ובישראל ביתינו דווקא כן, רק שהיה קצת יותר קשה להגיע והמידע היה יותר חלקי''.
לי פורטיס כופרת בעיקר מרצ
''...אמש סרבתי ללכת להדביק פוסטרים על עמודי חשמל והומלסים, גם כי להומלסים יש מחלות וגם כי היו לי שלוש מסיבות להגיע אליהן וללכת לתלות פוסטרים במיני באמצע הלילה זה קר בירכיים. למרבה המזל זכיתי לעשות לביתי בצורת שני קולות צפים ששאלו 'מה את מצביעה' ו'טוב, אז גם אני' שעה שהסתכלו לי במחשוף (דיס ג'אסט אין - יש לי מחשוף)''.
הריון בגיל 39 חיים במספרים גימלאים
''...מאז 1988, הבחירות הראשונות בהן השתתפתי הצבעתי תמיד אותו הדבר – מרצ. אבל יוסי ביילין קיצוני מדי בעיני. אין סיכוי שהוא יקבל את הקול שלי. מפלגת העבודה היא אופציה טובה. יש שם נבחרת מצוינת, חוץ מהראש. עמיר פרץ הוא אידיוט ומושחת...הייתי מוכנה להצביע לערבים, אבל אלה לא סופרים אותי ממטר. אפילו את תעמולת הבחירות שלהם לא טרחו לתרגם לעברית...כמו שזה נראה עכשיו אני מצביעה למפלגת הגמלאים, זאת פשוט האופציה האחרונה שנשארה''.
LeftWing די לכיבוש חד''ש
''סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'; הפרדת דת מהמדינה; שיוויון זכויות לערביי ישראל; שיוויון זכויות לקהילה ההומו-לסבית; שיוויון זכויות בין נשים וגברים; הוספת כל כספי ההתנחלויות לחינוך, תרבות, סל התרופות, נכים, אימהות חד הוריות, עולים, קשישים וכל אחד אחר שנפגע מ-‏40 שנה ו 100 מיליארד דולר של השקעה בשטחים; שמירת איכות הסביבה ודאגה לישראל ירוקה יותר, ומאבק בזיהום האויר; חינוך חינם מגיל שנתיים ועד דוקטורט. המפלגה היחידה שמציעה את כל זה ביחד עם שותפות יהודית-ערבית אמיתית היא חד''ש''.
דניאל 5.5 לחשוב, קצת אחרת מכולם גימלאים
''...פתאום יש פתק שאיתו אתה יכול להרגיש כמה דברים. אני לא מבזבז את הקול שלי על מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה. הרבה אנשים מסביב מרגישים את אותו דבר - הגמלאים מקבלים תאוצה. סוף סוף יש מפלגה שכשאתה מצביע לה אתה מרגיש שאתה באמת עושה משהו. כן, כן, כולנו שמענו את הסלוגן 'גם אנחנו נהיה שם'. אני לא בטוח שהם יעשו משהו! אבל זאת הרגשה טובה כמו לפחות לקום לסבא באוטובוס''.
שי אריה מזרחי על הספסל בשדרה חד''ש
''...כי חד''ש פועלת למען שיוויון יהודי-ערבי, למען מדינה שבה ערבים יהיו שווי-זכויות, דבר שיביא לצמצום הפערים, הקטנת האיבה, חיים בשלום בצוותא, ולצמיחה כלכלית - מספר המובטלים במגזר הערבי הוא הגדול ביותר פרט למגזר החרדי''.






גבירותי ורבותי, זה נגמר. הצבעת הבלוגרים הישראליים שהסכימו לחשוף בגלוי את העדפתם הפוליטית הסתיימה בניצחון סוחף של מפלגת העבודה.

בהצבעה השתתפו 68 בלוגרים. אחוז הקולות הכשרים הוא מאה. להלן התוצאות, כולל תרגום לאחוזים ולמנדטים:

- העבודה - 30 קולות --- (44.11% - 53 מנדטים)

- חד''ש - 7 קולות --- (10.29% - 12-13 מנדטים)

- מרצ - 5 קולות --- (7.35% - 9 מנדטים)

- גימלאים - 5 קולות --- (7.35% - 9 מנדטים)

- הירוקים - 4 קולות --- (5.88% - 7 מנדטים)

- הליכוד - 3 קולות --- (4.41% - 5-6 מנדטים)

- קדימה - 3 קולות --- (4.41% - 5-6 מנדטים)

- תפנית - 3קולות --- (4.41% - 5-6 מנדטים)

- עלה ירוק - 2 קולות --- (2.94% - 3-4 מנדטים)

- האיחוד הלאומי/מפד''ל - 2 קולות --- (2.94% - 3-4 מנדטים)

- ישראל ביתנו - 2 קולות --- (2.94% - 3-4 מנדטים)

- שינוי - 1 קול --- (1.47% - לא עוברת את אחוז החסימה)

- בל''ד - 1 קול ---(1.47% - לא עוברת את אחוז החסימה)

מיותר לומר שתוצאות אלה אינן מייצגות אלא את המזדהים. אני מניח שעמיר פרץ היה מוכן לתת עולם ומלואו תמורת התגשמות ההתפלגות הזו.

ערוץ אפלטון סיים את שידוריו. לילה טוב לכם ממודיעין.












[לא ניתן לפרסם תגובות למאמר זה]   [קישור ישיר למאמר זה]   [קפל תגובות]   [פרוס תגובות]            

 
[חדש]
דודו בן עמי   יום א', 26/03/2006 שעה 22:16
פיזור ההצבעה בין הכותבים מאמת את ההנחה שבין הבלוגרים היותר ידועים בקהילה הישראלית יש רוב למצביעי העבודה ושמאלה. קדימה נתפסת כמוקצית מחמת מיאוס וכמעין ספין אוף של הליכוד וימנית לא פחות ממנו.

ועם כל הקשת שבין האיחוד הלאומי למרצ, אין לי מושג איך אפשר להצביע עבור מפלגה כמו חד''ש.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

שאלת, אני עונה [חדש]
אמיתי סנדי   יום ב', 27/03/2006 שעה 17:17
בתגובה לדודו בן עמי
אתר אישי
בוחרים בחד''ש לא רק בגלל עניין השאיפה לשיוויון ולשלום. חד''ש היא המפלגה עם רקורד עקבי ומוצק ביותר של חקיקה סוציאליסטית למען השכבות המוחלשות בחברה: נשים, עניים, ערבים, רוסים ושאר מיעוטים.

כן מוחלשות, לא חלשות. בניגוד לאמונה הקפיטליסטית הרווחת, רוב העניים לא באמת עניים באשמתם, מתוך עצלנות או טיפשות מולדת.

ד''ר דב חנין וד''ר חנא סוויד, מספרים 2 ו-‏3, שניהם בעלי ניסיון והבנה של המערכת הבירוקרטית והתכנונית, ככה שהם לא סתם אקטיביסטים שמפגינים ברחוב או בבילעין עם שלטים, הם באמת יודעים איך להלחם לשינוי בתוך המערכת, בכלים שלה, בוועדות, ברשויות, ואם אין ברירה גם בבתי המשפט.

וחנין הוא יותר ירוק מהירוקים, שדי התברגנו מאז נכנסו לקואליציה בעיריית תל-אביב. חנין היה כזכור ראש ארגון הגג של הארגונים הירוקים.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
דודו בן עמי   יום ב', 27/03/2006 שעה 21:05
בתגובה לאמיתי סנדי
הנחות היסוד של חד''ש כופרות בלגיטימיות של מדינת ישראל כמדינת היהודים. גם בימיה הטובים ביותר חד''ש תמיד הדגישה את היסוד הלאומי הפלסטיני על חשבון הנושאים החברתיים שהתיימרה לקדם. בכל שנים שבהן אני חי ונושם פוליטיקה אני מתקשה לזכור מחוקק חברתי אחד למעט תמר גוז'נסקי, שאין עוררין על איכויותיה והישגיה בתחומי החקיקה החברתית.

העניין הוא שקצת קשה לי להבין מדוע מצביעים למפלגה שלא זו בלבד שהמחוקקת שלה כבר בפנסיה ושהאידיאה שהיא דוגלת בה פשטה את הרגל (מרכסיזם) אלא למפלגה שמסבירה שצריכים לבטל את הדגל, ההמנון וכל סמל לאומי אחר המייחד את ישראל כמדינת העם היהודי. אני לא כאן כדי לחיות בצילו של רוב ערבי, ועל אף הצבעתי הקבוע למרכז ושמאלה (מרצ, במקרה של 2006), הדבר פסול בעיני לחלוטין.

אילו חד''ש הייתה הולכת עם דגל ירוק בראש חוצות, מילא. אבל במצב הקיים ברור שהדגל הזה נתפר למידותיהם של שני אנשים - איכותיים ככל שיהיו - שהצליחו להתברג בצמרת הפוליטית של המפלגה הזו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

השד אינו נורא כל כך [חדש]
אמיתי סנדי   יום ג', 28/03/2006 שעה 16:09
בתגובה לדודו בן עמי
בפועל, חד''ש החליפה כבר מזמן את המרכסיזם בסוציאליזם.
גם אריאל שרון האמין 40 שנה בהתנחלויות, וגם הוא התפקח בסופו של דבר.

מכיוון שהערבים הם כאן להשאר, אנחנו צריכים ללמוד לחיות איתם, ועדיף באהבה מאשר בשנאה. אם נפסיק לפחד ונלמד לאהוב את הערבים, הם לא יהוו עוד איום, ולא משנה מי יהיה פה הרוב ומי המיעוט. אם נמשיך לשנוא ולפחד מהם, וכתוצאה מכך גם להפלות אותם, הרי שגם הם ימשיכו להתנכר לנו ויקצינו גם הם את עמדותיהם נגדנו.

לגבי הדגל הירוק - נכון מאוד. יש אנשים שיש להם עניין בדגל הזה והם מניפים אותו. המפלגה לא מניפה את הדגל הזה כתוצאה מהנחייה של יועץ אסטרטגי, אלא כי יש אנשים שהנושא הזה בדמם ויש להם גם רקורד מוכח של עשייה רבת שנים בתחום, מה שמראה על מחוייבות אמיתית לנושא ולא סתם ספין של בחירות.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
יניב גבאי-מילר   יום א', 26/03/2006 שעה 23:05 אתר אישי
אתה מתכוון, מן הסתם, לאריה אלדד.
ישענר זאף (http://www.hatzilim.com/) תומך ב''תפנית''. עבדך הנאמן במרצ.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

תודה, יניב [חדש]
אורי קציר   יום א', 26/03/2006 שעה 23:32
בתגובה ליניב גבאי-מילר
אתר אישי
והנה הוכנסתם, אתה וישענר, לרשימה. תודה על העדכון.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

בבקשה. [חדש]
יניב גבאי-מילר   יום ג', 28/03/2006 שעה 1:19
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
לעונג הוא לי.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

האמת היא שקצת הוצאת אותי מהקלפי ;-) [חדש]
עופר לנדא   יום ב', 27/03/2006 שעה 8:59 אתר אישי
כפי שציינתי בפוסט ממנו ציטטת, אני דווקא הולך להצביע לאיחוד הלאומי-מפד''ל. מטרת הפוסט הייתה לומר שאם אין בכוונת מישהו ללכת להצביע, שיצביע לגימלאים או לירוקים, כך שגם אם לא ינסה להשפיע על העתיד הקרוב - שינסה להשפיע על העתיד הרחוק יותר (או רחוק פחות)...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

האמת היא שקצת הוצאת אותי מהקלפי ;-) [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 9:12
בתגובה לעופר לנדא
אתר אישי
מצטער, עופר, טעיתי. זה מה שקורה כשהכתיבה מצויה במירוץ נגד הזמן וכשעידכונים שוטפים מתבצעים באמצע הלילה ואחרי יום עבודה.

אני מקווה שיסולח לי...:))
[קישור ישיר לתגובה זו]            

קטונתי מלא-לסלוח לך :-) [חדש]
עופר לנדא   יום ב', 27/03/2006 שעה 9:15
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
[קישור ישיר לתגובה זו]            

קטונתי מלא-לסלוח לך :-) [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 9:20
בתגובה לעופר לנדא
אתר אישי
מישהו פעם אמר שיום הבחירות הוא יום הכיפורים של הסוקרים. אייני סוקר, אבל אני שמח ללמוד שלפחות מישהו סולח לי.

ודרך אגב, עופר, אם אתה מכיר עוד בלוגרים בוגרים ורציניים שהודיעו על הצבעתם מעל דפי בלוגם אתה מוזמן לספר על כך. קשת ההיכרויות שלה מי ישורנה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מחמאה או מחאה? [חדש]
שקדיה   יום ב', 27/03/2006 שעה 10:21 אתר אישי
לדעתי הייתי מהראשונות שתמכו בגלוי בפרץ ובעבודה
אבל אולי אני עדיין בקטגוריית בני פחות מ-‏18?...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מחמאה או מחאה? [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 12:29
בתגובה לשקדיה
אתר אישי
נו, את יכולה לראות בזה מחמאה. אין לי מושג מה גילך, אבל בהנחה שעברת את גיל התיכון - הרי את מצורפת לי בטבלה זאת כדת משה וישראל.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אני בלוגר שמצביע ירוקים. [חדש]
דודי שטרן   יום ב', 27/03/2006 שעה 14:17 אתר אישי
כתובת הבלוג, שם רשמתי את נימוקיי:

[קישור ישיר לתגובה זו]            

אני בלוגר שמצביע ירוקים. [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 15:12
בתגובה לדודי שטרן
אתר אישי
אתה בפנים, דודי. תודה על העדכון.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

סיכום זמני [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 15:34 אתר אישי
עד לרגע זה נרשמו כאן 41 בלוגרים מזוהים, ולהלן ההתפלגות:
עבודה 19
חד''ש 3
עלה ירוק 3
ליכוד 2
קדימה 2
תפנית 2
מרצ 2
גימלאים 2
איחוד לאומי/מפד''ל 2
הירוקים 2
ישראל ביתנו 1
שינוי 1
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הסקה סטטיסטית [חדש]
מיטל א.   יום ב', 27/03/2006 שעה 16:20
בתגובה לאורי קציר
אז מה ניתן לומר? יש פה סיבה או תוצאה? האם ניתן לומר שההסתברות להצביע לעבודה גבוהה יותר בקרב הבלוגרים המזוהים או שההסתברות להיות בלוגר מזוהה גבוהה יותר בקרב השמאלנים?
כמובן שמדובר במדגם לא מייצג וישנם מספר הטיות בחירה (bias) אך עדיין, המגמה מאוד מעניינת וברורה...האם ניתן ללמוד מכך על אופי הבלוגרים בארץ? אם כן, זה די משמח...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הסקה סטטיסטית [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 20:55
בתגובה למיטל א.
אתר אישי
אפשר לומר את שני הדברים, מיטל, אבל זה לא יהיה רציני. קשה לגבש עמדה על בסיס מידגם כל כך מצומצם. מה שכן, הוא מראה בבירור שבקרב אלה שמזדהים פוליטית יש רוב למצביעי העבודה ושמאלה. מתוך 44 בלוגרים הרשומים כאן עתה רק חמישה בחרו להצביע עבור מפלגות מהליכוד וימינה (הרווק, חוד התער, נדב ש., עופרניקוס וסתם בחור פשוט), כשלצורך העניין מפלגות כמו שינוי וקדימה אינן מקוטלגות כימין. 33 בלוגרים, כלומר שלושה רבעים, מצביעים מהעבודה ושמאלה (כולל תפנית, ולא כולל הגימלאים שהיו''ר שלהם, רפי איתן, נחשב כנוטה לימין המדיני).

אני מניח שקיימים גם בלוגרים לא מעטים המזוהים עם הימין, אבל נרצה או לא נרצה הרוח השוררת בימים אלה בקרב מה שהתגבש כברנז'ה הבלוגאית היא של שמאל חברתי ומדיני. אפשר לומר שהרוח שנשבה בשעה בה ניצח עמיר פרץ של הפריימריז בעבודה שורה על הבלוגוספירה הפוליטית בעוצמה רבה יותר מכפי שהיא נושבת במערכת הפוליטית עצמה.

הייתי שמח אם היה אפשר לרכז כאן מאתיים או שלוש מאות בלוגרים שהיו מביעים את דעתם בגלוי. אבל עד אז, נסתפק כנראה בכמה עשרות - וגם זה, נוכח הפיזור הרב הקיים אצלנו, הישג לא קטן.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הסקה סטטיסטית [חדש]
מיטל א.   יום ב', 27/03/2006 שעה 21:45
בתגובה לאורי קציר
שלא יתקבל רושם מוטעה....אני מאוד מעריכה את עבודת הנמלים שלך באיסוף הנתונים, ומי כמוני יודעת כמה קשה להגיע לכל אחד אחד ולדלות את המידע האפשרי...אך יש לשים את הדעת לדרך בחירת הבלוגים, ייתכן והיתה פה הטית בחירה, כיוון שמן הסתם ניגשת לבלוגרים המוכרים לך ולא עברת באופן סיסטמי על כל הבלוגים הקיימים...(או שכן? בהנחה שאתה אדם עובד, ויש לך עיסוקים קצת יותר חשובים).
בכל מקרה, כל הכבוד על היוזמה, זה די מעניין...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הסקה סטטיסטית [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 22:06
בתגובה למיטל א.
אתר אישי
חששתי בדיוק מפני התופעה שאת מתארת. אין מה לעשות, מרבית הבלוגים המוכרים מתרכזים ברשימות ובישראבלוג (ובחודש האחרון גם בתפוז). אבל בדיוק לשם כך נעזרתי בכמה אנשים שידיעתם בתחומי החיפוש והיכרותם את הבלוגוספירה טובה משלי. חנן כהן, למשל, העמיד לרשותי כמה כלי חיפוש שלא הכרתי ושסייעו לי למצוא לא מעט בלוגים שבעליהם חושבים אחרת ממנו (ולמי שפיספס, אין פעיל עבודה שרוף יותר מחנן). וזו גם הזדמנות טובה לשוב ולהודות לו.

אני יכול להעיד על עצמי שעברתי על המון בלוגים. לא יודע בדיוק כמה, אבל די הרבה. ובלי קשר, גם את מוזמנת להפיץ את הבשורה בקרב מכיריך מהקהילה הבלוגאית. הצטרפותם תתקבל בברכה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הסקה סטטיסטית [חדש]
חוד התער   יום ה', 30/03/2006 שעה 17:11
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
כתבתי על זה פוסט: http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=83519&a... , וגם קצה http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=28937 הוסיפה נקודות טובות בתגובה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
אני   יום ב', 27/03/2006 שעה 16:41 אתר אישי
שלחתי גם קישור באימיילhttp://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=54112&a...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה בפנים [חדש]
אורי קציר   יום ב', 27/03/2006 שעה 19:27
בתגובה לאני
אתר אישי
תודה, הסטוריון. הבלוג שלך נכנס לרשימה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
דודו בן עמי   יום ב', 27/03/2006 שעה 21:39
עוזי דיין התקשר אלי הערב והרגיז אותי. בטלפון נשמעה ההקלטה שלו כשהוא קורא לי להצביע עבורו ברגע הגלרוי ההוא מחר. הנה נקודה לרעתו. מי שעושה ספאם טלפוני יכול לשכוח מהקול שלי. אפילו להחליט בשקט בבית לא נותנים לנו?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
הצועד בנעליו   יום ג', 28/03/2006 שעה 9:12
בתגובה לדודו בן עמי
אתר אישי
אני קיבלתי היום טלפון כנ''ל מביילין.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

השפיע עליך במשהו? [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:20
בתגובה להצועד בנעליו
אתר אישי
[קישור ישיר לתגובה זו]            

השפיע עליך במשהו? [חדש]
הצועד בנעליו   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:37
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
אחר כך גם קיבלתי מהם טלפון אנושי. לא משפיע עלי במיוחד, אין לי בעיה גם עם זה שלראש המפלגה אין זמן לדבר אלי אישית (למרות שגם זה היה נחמד, ראינו אתמול בטלויזיה איך ביבי מתקשר אישית למצביעיו), אבל קצת יוצר הרגשה של ''לא נעים לסרב''. בכל אופן גם לא נשאלתי למה אני מצביע, אלא רק אם אני זוכר להצביע.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

השפיע עליך במשהו? [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:43
בתגובה להצועד בנעליו
אתר אישי
אני חייב לציין שפיתחתי סלידה עזה מכל ההקלטות שמציפות אותי, בין אם מדובר במישהו שמנסה להשפיע עלי לרשום את ביתו לסטודיו החדש למחול שקם בעיר ובין אם זה פוליטיקאי מודאג שרוצה להשפיע עלי לבחור בו. פרק הזמן שחולף בין שמיעת ההקלטה לבין טריקת הטלפון אינו עולה על שלוש עשיריות השנייה.

ועוד דבר: בארה''ב אומץ לפני כשנה ומשהו חוק פדרלי שמקים מירשם של תושבים ששליחת דוא''ז (דואר זבל) אליהם נחשבת כעבירה. כל מי שסולד מהדוא''ז יכול להירשם חינם ומי ששולח לנרשמים למרות זאת מסתכן בהליכים משפטיים נגדו. אולי כדאי, נוסף על אימוץ הסטנדרט הזה בארץ, גם להחיל אותו על ספאם טלפוני.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעניין [חדש]
זו ש   יום ג', 28/03/2006 שעה 2:47 אתר אישי
הניואנס מוקפד אך מורגש.

לא התייחסתי אצלי בבלוג לבחירות, אלא הגבתי לרשימה אצל פויר. הציטוט כאן מתגובתי שם מטעה, כי הוצאתו מההקשר, [שבו אני מתייחסת לכלל הנימוקים של פויר, ובסוגריים מדגישה פן אחד], מציבה את המשפט הבודד הנ''ל, משל היה הקריטריון האחד והדל שלי לבחירה בחד''ש -
ולא היא.
זה אולי סעיף הכרחי מבחינתי, אבל הוא לבדו אינו מספק.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעניין [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 7:27
בתגובה לזו ש
אתר אישי
ההערה נכונה. במקור הייתה הכוונה להפנות ישירות לבלוגים של המזדהים ולמעשה גם ישירות לפוסט ההזדהות. אצלך לא מצאתי התייחסות כזו, ולאחר התלבטות בחרתי להביא את הקישור לבלוג על חשבון הקישור להבעת ההזזהות. אבל את צודקת בהחלט, ולפיכך אני מכניס גם את הקישור לדברים שנאמרו אצל פויר.

מאחר ומכלול הנימוקים, כדבריך, לא הובא בטקסטים שפרסמת אצלך ואצל פויר, את מוזמנת להביאם כאן - או, לחילופין, לפרסם אותם בכל מקום אחר ולשלוח את הקישור. הוא, כמובן, יובא כאן לאלתר.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעניין [חדש]
זו ש   יום ג', 28/03/2006 שעה 16:08
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
תודה.
נדמה לי שפויר סיכם יפה את כלל הנימוקים בגינם הצבעתי לחד''ש, לא רק אלו הסביבתיים. אם אאריך בפירוט סיבותי, אמצא מטרחנת את כל הררי המלל שנשפכו כבר, ואם אציין בראשי סעיפים, אמצא משטיחה ומרדדת.
:)
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אני בוחרת ''ירוקים''. לידיעה. [חדש]
כרמל וייסמן   יום ג', 28/03/2006 שעה 8:35 אתר אישי
האמת היא ששקלתי לבחור בעוזי אבל סוף סוף לירוקים יש סיכוי לעבור את אחוז החסימה אחרי שבחרתי בהם כבר פעמיים וזה לא עבר, אז חבל לי מאד דווקא עכשיו לא לתרום בזה. אני מקווה שכולנו נופתע ונראה שהסקרים לא מנבאים ולא משפיעים ושגם עלה ירוק ועוזי פשוט יכנסו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעבר לאופק עם הליכוד והדמוקרטיה נגד הפשיזם והעריצות של קדימה [חדש]
אופק   יום ג', 28/03/2006 שעה 12:00 אתר אישי
בבחירות הללו ההכרעה היא בין דמוקרטיה לבין שלטון עריץ ופולחן אישיות למנהיג ששולט ביד רמה ורודנית במפלגתו ללא שום ביקורת עליו מצד מוסדות המפלגה, שאינם קיימים. כך זה מתנהל בקדימה. ההכרעה היא בעצם בין דמוקרטיה לבין פשיזם.

עתיד הדמוקרטיה הישראלית מונח על הכף.

קדימה של אולמרט בונה על אחוז הצבעה נמוך. היא רוצה שהדמוקרטים יישארו מאוכזבים בבית, והיא תשיג מספר גדול של מושבים בכנסת, שיקנה לה שליטה חזקה במדינה. זה בדיוק מה שאולמרט רוצה.

בבלוג שלי המלצתי לכל אדם, שהדמוקרטיה יקרה לליבו ושעתידה של ישראל כמדינה דמוקרטים חשוב לו - ללכת לקלפי ולבחור באחת המפלגות הדמוקרטיות, שהן בעיקר הליכוד, העבודה ומר''צ.

אני אישית אצביע לליכוד, כי זאת המפלגה הדמוקרטית היחידה, שמתנגדת לנסיגות חינם, מתנגדת לחלוקת ירושלים, ולפי התיקון החדש לחוקת המפלגה - מוסדותיה יכולים להחליף כל ח''כ מטעמה העובר על המצע במועמד הבא ברשימה.

את נימוקיי הבאתי ברשימה החדשה: ''אם לא תצביע, הפשיזם יגיע!''

[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעבר לאופק עם הליכוד והדמוקרטיה נגד הפשיזם והעריצות של קדימה [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 12:44
בתגובה לאופק
אתר אישי
תודה, אופק. הבלוג שלך והצבעתך נכנסו לרשימה. אם אתה מכיר בלוגרים נוספים שמעוניינים להביע את דעתם בגלוי אתה מוזמן לקרוא להם לכאן.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מעבר לאופק עם הליכוד והדמוקרטיה נגד הפשיזם והעריצות של קדימה [חדש]
אופק   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:29
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
כל הכבוד לך על הפרוייקט הנהדר והחשוב!

OnlyTrue פרסם רשימה טובה על דרכים לבחון האם מפלגה ראוייה להצבעה: http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=...

אעניין חברים בעלי בלוגים בהצטרפות ליוזמה שלך.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

איך לבחור למי לא להצביע [חדש]
קצה   יום ג', 28/03/2006 שעה 12:28 אתר אישי
ראשית תודה על ההפניה, ובאמת ריכזת כאן פרוייקט די רציני.
שנית, אצלי טעית קצת, כתבתי את פוסט ההתלבטות שלי, לא הצבעתי עלה ירוק אבל אני מבינה למה זה מה שהבנת. (חוצמזה, לבלוג שלי קוראים ''ניסויים בבני אדם'' ומה ששמת כשם הבלוג זו כותרת משנה, זה גם כן בקטנה).
יש פוסט מצויין של שחר שמש, איך לבחור אם לא יודעים למי - הוא לא ממליץ על מפלגה מסויימת אלא מציע שיטה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

איך לבחור למי לא להצביע [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 12:45
בתגובה לקצה
אתר אישי
תודה על התיקון, קצה. אני מתנצל על הטעו. הקישור לבלוג שלך ירד, לפיכך, מהטבלה. אם תרצי לשוב ולהודיע מה הצבעתך - ואני מקווה שתרצי - תתקבלי כאן בשמחה (ותקושרי שוב). בינתיים - אני מתנצל פעם נוספת.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מה זאת אומרת? [חדש]
קצה   יום ד', 29/03/2006 שעה 0:17
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
:-O מה זאת אומרת הורדת את הקישור?! דווקא אהבתי את זה.
גם הייתי שמחה אם עלה ירוק היו נכנסים לכנסת, אבל הצבעתי ליברמן. אני לא חושבת שיהיה פוסט, חוד התער כתב את זה הרבה יותר טוב.

(למען הסר ספק, כיוון שאני לא מכירה אותך - אני מאוד צינית, אני לא כועסת ששמת קישור, ולא שהורדת אותו, היה דווקא נחמד, ויופי של סיכום.)
[קישור ישיר לתגובה זו]            

מה זאת אומרת? [חדש]
אורי קציר   יום ד', 29/03/2006 שעה 0:30
בתגובה לקצה
אתר אישי
טוב, אם שגיתי בהעתקת הנימוקים בוודאי שאין סיבה להותיר על כנה עבודה רשלנית. אבל אני מבטיח לך שבסוף העניין ארכז עוד כמה הצבעות שעברו תהפוכות ומשום מה לא נכנסו לטבלה של 68 הבלוגרים שהוצגו כאן.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

רק לא אדישות! [חדש]
יגאל חמיש   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:16 אתר אישי
בבחירות אלה, ובכלל - לא להיות אדישים: http://www.notes.co.il/yigal/17817.asp.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אכן מעניין [חדש]
אלירם   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:29 אתר אישי
ההתפלגות הזו באמת מעוררת מחשבה. האם אפשר לקרוא גם לבלוגים בסגנון אלו המצוינים כאן ''התקשורת''?
והאם בעקבות קביעה (שנויה במחלוקת) זו נמצאה הוכחה שהתקשורת שמאלנית?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אכן מעניין [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 13:33
בתגובה לאלירם
אתר אישי
''התקשורת שמאלנית'' זו תווית. אני מניח שיש מאחוריה לא מעט אמיתות ושחלק גדול - כנראה גם רוב - של הכותבים המשפיעים מצביעים למרכז ושמאלה, אבל המונח ''התקשורת'' לא תקף כאן בהקשר הזה.

קח בחשבון שמי שפותח בלוג יכול לעשות זאת חינם אין כסף. הוא אינו תלוי באדם אחר כדי שיסדר לו ג'וב של כתב, עורך, מגיש, מפיק או תחקירן. הוא יכול לכתוב את דעתו בבלוג שלו בכל שעה שהיא, ללא אילוצי עריכה ובאופן החורג מכל תקינות פוליטית. כך שאם יש ברשימה הזו לא מעט בלוגרים שבחרו להצביע למפלגות שמאל, המסקנה שלי היא שבקרב הבלוגרים כוחו של הימין קטן יותר. אבל אם נשים לב לעלות האפסית של הרמת בלוג, הרי שגם כאן יתכן מאוד שמדובר במצב זמני.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אכן מעניין [חדש]
ערן עסיס   יום ד', 29/03/2006 שעה 8:34
בתגובה לאורי קציר
השמאל מטבעו הוא אינטליגנטי ומנומק, והימין מטבעו הוא אמוציונאלי ואימפולסיבי. 'דעתנות' היא מתחומו של השמאל.

חוץ מזה, יש נטיה אצל בלוגרים להזדהות עם המפלגות המזעריות - תפנית, עלה ירוק, ירוקים וכו'. דווקא בגלל היותו של הבלוג מוצא 'לעיתנואי המתוסכל', שאיננו מקושר ומקומבן בברנז'ה מסוימת, יש בו מקום גם למפלגות הלא מקושרות ולא מפומפמות בתקשורת.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

אכן מעניין [חדש]
אורי קציר   יום ד', 29/03/2006 שעה 11:38
בתגובה לערן עסיס
אתר אישי
אני מסכים עם רוב דבריך. הנקודה היחידה שבה אני יכול להוסיף משהו קשורה באופיים של הבלוגרים עצמם. רבים מהם, אם תשים לב, בוגרי התקשורת הממוסדת או עברו דרכה בשלב כלשהו בחייהם ולכן חלקם הגדול מקושרים מאוד במערכות אלה.

אני יכול לספר לך שבמהלך שלושת הימים האחרונים מאז שהועלה הפרויקט הזה לאוויר חיפשתי בנרות בלוגרים המזוהים עם הימין. הנטייה לשמאל נראתה לי כל כך ברורה וכל כך לא תואמת את ההתפלגות הנורמלית בין ימין לשמאל בקרב כלל המצביעים שזה היה כמעט מתבקש. כפי שאתה יכול לראות בעצמך, למעט בודדים (עופרניקוס, לדוגמה) לא היו כאלה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד אחד [חדש]
שמעון   יום ג', 28/03/2006 שעה 14:18
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
שפי   יום ג', 28/03/2006 שעה 14:54 אתר אישי
רשימה בסוגיית ההצבעה שכתבתי בבלוג שלי:
[קישור ישיר לתגובה זו]            

פירוט [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 15:04
בתגובה לשפי
אתר אישי
יצחק, האם תוכל לפרט את הצבעתך?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

פירוט [חדש]
שפי   יום ג', 28/03/2006 שעה 15:25
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
ברשימה הזאת חשפתי את עצמי יותר מאשר אם הייתי מציין עבור מי החלטתי להצביע, אם החלטתי עבור מי להצביע, ואם החלטתי לנסוע לשם כך למרחק של 60 ק''מ ממקום מגוריי הנוכחי.

קשה איתי, אורי. :)
[קישור ישיר לתגובה זו]            

הייתי בקלפי ועשיתי את זה [חדש]
מואיז בן הראש   יום ג', 28/03/2006 שעה 16:18
בתגובה לשפי
אתר אישי
האמת זה לא כל כך קל, אחרי כל כך הרבה שנים לשים פתק של אלף מם תו.

תאמינו לי.

כבר נפגשתי עם מישהו שרוצהלהצביע פרץ אבל הוא נשבע פעם שלא יצביע לעולם עבודה, מרוקאי, נו, מה לעשות, אמרתי לו שלא להישבע לעולם שלעולם לא תעשה משהו. הוא צריך ממש התרת נדרים כדי להצביע עבודה. אולי פרץ ישנה את שם המפלגה. וזה יעזור.

אבל זהו, שמתי את הפתק, ושאלוהים יעזור לנו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

פירוט [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 16:44
בתגובה לשפי
אתר אישי
המממ...כנראה משהו לקוי בהבנתי את הטקסט, משום שאחרי האלימינציה שביצעת נשארת ב''אולי אצביע'' שמשמעותו שאתה עדיין מתלבט אם בכלל להגיע לקלפי. מכל מקום, אם אכן הצבעת, ואם אתה מוכן לחשוף את הצבעתך - כמובן יהיה לכך ביטוי ברשימה המתפרסמת כאן.

ומואיז - כל הכבוד על האומץ לשבור את המחסום הפסיכולוגי. ברוב המקרים אני חולק עליך פוליטית, אבל גם אני מבין היטב את הקושי שביכולת לשבור יחס ארוך שנים לסובייקט לא-אהוד ולתמוך בו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח ב''הארץ'' על הצבעת הבלוגרים באפלטון [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 16:51 אתר אישי
עודד ירון, עורכו של ''קפטן אינטרנט'', מוסף ''הארץ'' לענייני הרשת, דיווח היום בצהריים על הפרוייקט שמתבצע כאן באתר. מהרו והפיצו.

[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח ב''הארץ'' על הצבעת הבלוגרים באפלטון [חדש]
עודד ירון   יום ד', 29/03/2006 שעה 17:07
בתגובה לאורי קציר
למען הדיוק, עורך האתר
[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח ב''הארץ'' על הצבעת הבלוגרים באפלטון [חדש]
אורי קציר   יום ד', 29/03/2006 שעה 19:57
בתגובה לעודד ירון
אתר אישי
נו תראה כמה זמן עבר וטרם התרגלתי לשינוי. איי סטנד קורקטד. סליחה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח ב''הארץ'' על הצבעת הבלוגרים באפלטון [חדש]
אורי קציר   יום ד', 29/03/2006 שעה 19:58
בתגובה לעודד ירון
אתר אישי
נו, תראה כמה זמן עבר וטרם התרגלתי לשינוי. איי סטנד קורקטד. סליחה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

סיכום ביניים [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 17:20 אתר אישי
על פי תוצאות הביניים מסתמן ניצחון סוחף של מפלגת העבודה בבלוגוספירה המזוהה. נכון לשעת פרסום סיכום הביניים (חמש ועשרים אחה''צ, בערך), יש לנו כאן 61 בלוגרים שהודיעו בגלוי על הצבעתם. מתוך אלה, 29 בחרו לשלשל פתק ''אמת לקלפי'', כלומר 47.5% בערך.

שאר המפלגות משתרכות הרחק מאחור. חד''ש זכתה בתמיכת חישה בלוגרים; מרצ והירוקים - ארבעה; הליכוד, קדימה והגימלאים - שלושה; עלה ירוק, ישראל ביתנו, האיחוד הלאומי/מפד''ל ותפנית - שניים; ואילו שינוי ובל''ד זכו בתמיכת בלוגר אחד.

ואם מחלקים את זה לפי גושים, הרי שמסתמן ניצחון סוחף לגוש השמאל: למעלה משלושה רבעים מבין הבלוגרים שהצביעו בחרו להזדהות עם מפלגות מהעבודה ושמאלה (לא כולל קדימה ושינוי המקוטלגות כאן, לצורך העניין, כמרכז).
[קישור ישיר לתגובה זו]            

סיכום ביניים [חדש]
זו ש   יום ג', 28/03/2006 שעה 17:58
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
בהחלט הייתי רוצה לחיות בארץ בה אלה תוצאות האמת של הבחירות. למרבה הצער, אין לי ספק שהמציאות תהיה מרה ושונה מאוד.
לו היתה קמה מדינת הבלוגוספירה, הייתי מגישה בקשה לאזרחות בה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

סיכום ביניים [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 18:04
בתגובה לזו ש
אתר אישי
כל העת זורמות אלי תוצאות מקלפיות שמוצבות ליד אתרי ההצבעה. אין להן, בשלב זה, הרבה משמעות, אבל הן מלמדות משהו על המגמה המסתמנת. אחוז ההצבעה הנמוך פועל לרעת המפלגות הגדולות ולטובת רשימות קטנות וממוקדות יותר. ככל שזה נשמע מדהים, לפי שעה, יתכן בהחלט שקריסת קדימה תביא לכך שהעבודה אף תחלוף על פניה. הליכוד בבעיה קשה ואינו רחוק מתריסר המנדטים. ש''ס, לעומת זאת, כבר סביב 15 מנדטים והגימלאים מתקרבים אל המנדט הרביעי.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

גם אני רוצה [חדש]
גיא   יום ג', 28/03/2006 שעה 17:45 אתר אישי
תפנית כמובן
[קישור ישיר לתגובה זו]            

גם אני רוצה [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 17:58
בתגובה לגיא
אתר אישי
ברצון רב. קיבלת.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח על תומך בעלה ירוק [חדש]
גיא   יום ג', 28/03/2006 שעה 18:50 אתר אישי
זה לא אני אבל הכינוי שלו זה MrM התמיכה רשומה בפוסט השני
[קישור ישיר לתגובה זו]            

דיווח על תומך בעלה ירוק [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 19:05
בתגובה לגיא
אתר אישי
MrM הוא תיכוניסט מהוד השרון בשם עופר מוסטיגמן. אני מעריך את העובדה שהוא מביע את דעתו וברהיטות יחסית, אבל מאחר ואין לו אפשרות מעשית להצביע, הוא לא יוכנס כאן. מכל מקום, תודה על ההפניה, גיא.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד תגובות [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 19:14 אתר אישי
שרית פרקול, כתבת האינטרנט של מעריב ו-NRG, מקשרת אל הפרויקט שלנו ברגעים אלה ממש: http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?entryid=65... וזה, כמובן, בנוסף, לידיעה שהופיעה על הצבעת הבלוגרים ב''קפטן אינטרנט'': http://www.haaretz.co.il/captain/pages/ShArtCaptain....
[קישור ישיר לתגובה זו]            

בושה וחרפה ההזנחה כמעט פושעת [חדש]
כבודו האוברמאנצ'   יום ג', 28/03/2006 שעה 19:18 אתר אישי
בושה וחרפה אין פה את ליאור פרי?????

[קישור ישיר לתגובה זו]            

בושה וחרפה ההזנחה כמעט פושעת [חדש]
אורי קציר   יום ג', 28/03/2006 שעה 19:24
בתגובה לכבודו האוברמאנצ'
אתר אישי
ליאור פרי הוא מועמד ברשימה המתמודדת בבחירות לכנסת. לא הוא ולא אף מתמודד אחר - למשל אריה אלדד או שלי יחימוביץ' - שהסטטוס שלו דומה, לא נכנס לרשימה הזו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

עבודה מדהימה [חדש]
דודו בן עמי   יום ג', 28/03/2006 שעה 21:40
ואני לא מתכוון למפלגת העבודה אלא למי שעשה את הפרויקט הזה. אורי, שיחקת אותה בענק. כל הכבוד.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

חלום [חדש]
קסומיום   יום ג', 28/03/2006 שעה 23:19
עכשיו, משסקרי התקשורת מצביעים על רוב (למרבה ההפתעה...) לקדימה, 13 מנדטים לליברמן ו10 מנדטים לש''ס, הייתי מוכן למכור את אמא שלי בשביל קואליציית עבודה, מרצ, חד''ש מובהקת כמו שנראה כאן. אאח, אם רק העם שלנו לא היה כל כך פחדן ומקובע.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

חלום [חדש]
דודו בן עמי   יום ד', 29/03/2006 שעה 1:10
בתגובה לקסומיום
זו קואליציה גרועה מאוד, מה שאתה מציע. זו ערבוביה של מפלגות ציוניות עם מפלגה אנטי-ציונית שלמעשה מייצגת כבר שנים את חזון הלאומנות הערבית ומטיפה לפירוק מדינת ישראל מסמליה וממוסדותיה הייחודיים. לקואליציה כזו לא תהיה שום לגיטימציה ציבורית.

קואליציה טובה היא זו המבוססת על מרכז-שמאל מתון ויציב, עלשותפות עם של המרכז-ימין הפרגמאטי ועך תמיכה חיצונית מגורמים בשוליים.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

יש עוד... [חדש]
נדב :) ש.   יום ג', 04/04/2006 שעה 16:54 אתר אישי
בימין שי עוד קולות

קודם כל הנה היא

עכשיו יש בכיפה דף בלוגים שכולם שם כך בערך
כמובן שבערוץ 7- שם אני כותב בד''כ..
בכלופן שכוייח על העבודה
ותודה על העדכון למייל שמחתי לקפוץ לכאן ואולי בזכותך גם אסייר בבלוגים עם דעות שונות אך מעניינות...
[קישור ישיר לתגובה זו]            

יש עוד... [חדש]
אורי קציר   יום ג', 04/04/2006 שעה 16:57
בתגובה לנדב :) ש.
אתר אישי
המון תודה, נדב. זה בהחלט מרחיב ומעדכן את תמונת ההתפלגות הפוליטית בקרב הבלוגרים המזוהים.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[לא ניתן לפרסם תגובות למאמר זה]   [קישור ישיר למאמר זה]  

מאמר אורח | צור קשר | על האתר | חזור לעמוד הראשי | קישורים | תנאי שימוש | אקסטרה | תיק העיתונות של אפלטון
RSS | כל הדיונים המתמשכים | ספר אורחים | עזרה טכנית | לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה | מקלדת וירטואלית | ארכיון | חפש באתר
האתר עוצב ע״י עופר ליכטמן
כל הזכויות שמורות לאורי קציר ©