שתי הערות על בל''ד ועל רב-תרבותיות
יום א', 06/02/2011 שעה 22:41
כמה חדשות מעניינות הביא לנו סוף השובע האחרון. האחת היא הפגנה, זניחה למדי בממדיה, שנערכה בנצרת. בהפגנה זו קראו המשתתפים, אנשי מפלגת בל''ד, להפלתו של הנשיא המצרי חוסני מובארק. לצד המהפכנות דה-לה-שמאטע הנלהבת הזו, מותר לתהות היכן נצאים חבריה האמיצים של ב''ד שעה שמשטרים אחרים במזרח התיכון, דוגמה סוריה ואיראן, מקיימים משטרי ברזל ועינויים גרועים בהרבה ממה שמוכר לנו ממצרים. הם פשוט לא מעיזים לומר דבר ביקורת על אסד או אחמדינג'אד, פן יוצא עליהם חוזה או שלכל הפחות יאבדו את מעמדם בעיני רודנים אלה. ולא נותר אלא להסיק שהבל''דים החביבים מסתערים על פוליטיקאי אך ורק כאשר דמו כבר ניגר, משל היו עייטים פוליטיים. אומץ אין כאן. וכן, יש גם את עניין הרב-תרבותיות שראש הממשלה הבריטי קמרון החליט לצאת נגדה. שני נושאים שמן הראוי לדון בהם בקצרה.









תנועת בל''ד, מיסודו של החשוד בריגול עזמי בשארה, ערכה בשבת הפגנה בנצרת. ההפגנה כוונה, לשם שינוי, לא נגד ישראל (שהרי ברור שהתנועה הזו מתנגדת לקיומה של המדינה הזו, עם השם הזה עם הסמלים האלה ועם ההגדרה של מדינת יהודים), אלא נגד מצרים. ליתר דיוק, נגד הנשיא (עדיין) המצרי, חוסני מובארק. כתב Ynet, חסן שעלאן, דיווח כי המפגינים, מאתיים במספר, ''קראו 'להעיף את מובארק' ולהחליף את השלטון בקהיר... הניפו תמונה של נשיא מצרים ועליה איקס. בנוסף הם החזיקו שלטים עליהם נכתב: 'העם רוצה להפיל את שלטון מובארק', 'גמאל מובארק תגיד לאביך שכל האם הערבי שונאים אותך' ועוד''. בראש העצרת הזו עמדו חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי.

מפגיני בל''ד מסמנים איקס על פרצופו של מובארק. גיבורים על חלשים. הם לא מעיזים להפגין נגד אסד או אחמדינג'אד (מקור תמונה 1).

ההפגנה הזו מעוררת גועל. לא בגלל העניין עצמו – לגיטימי לחלוטין לדרוש את התפטרות מובארק – אלא בגלל העיתוי. במשך שלושים שנה לא ממש היה דחוף לשניים הללו, כמו גם לרבים מחבריהם, להפגין נגד מובארק. נהפוך הוא. שחיתותו של הראיס לא מנעה מהם לבקר במצרים, לבקש פגישות עימו ועם שריו ולנסות להתחכך ככל שאפשר בצמרת השלטון בקהיר. הדיקטטורה האכזרית שעליה הם מדברים כרגע לא הטרידה אותם כלל ועיקר. לא שמענו אותם מכנסים מסיבות עיתונאים ומוחים נגד תנאי המעצר והכליאה, נגד היחס המשפיל לעצורים, נגד סתימת הפיות ופסילת המועמדים בבחירות. מילה וחצי מילה לא בקעה מפיהם נגד כל אלה. כל עוד נשיאותו של מובארק שירתה את האינטרסים האנטי-ישראליים שלהם, לא הייתה להם שום בעיה איתם. הם ביקרו במצרים, יצקו מים על ידיהם של הנשיא ושריו, לא העיזו להזדהות עם שום מפלגת אופוזיציה מצרית ולא פרסמו מאמר, פיסקה או אפילו שורה שהיה בה בדל ביקורת על מובארק משטרו.

אבל עכשיו משהו זז אצלם. פתאום כסאו של מובארק מתנדנד ומחשב להתפרק. פתאום אפילו האמריקנים, אותם אמריקנים שמצרים שבויה ב''הגמוניית האינטרסים'' שלהם (וגם של ישראל, אלא מה), כבר קוראים להחלפת השלטון. בכלל, עכשיו זה עניין אופנתי בעולם הערבי. המהפכנות חוזרת להלהיב את הדמיון. ואם כך, אמרו לעצמם בוודאי זחאלקה וזועבי, מדוע שלא נקבל את ליטרת הבשר התקשורתית והפוליטית שלנו? הרי חלף כבר זמן רב מאז שערוריית ה''מרמרה''. כמה זמן עוד אפשר להותיר את הכותרות לעניינים שוליים כמו חילופי רמטכ''לים ושאר זוטות מסוג זה?

זחאלקה וזועבי אינם אלא סימפטום המעיד על מצבו של האינטלקטואל דה-לה-שמאטע ברחוב הערבי. הם אינם מעיזים לנהוג באומץ ולבקר דיקטטורות אחרות, משום שאם יעשו כן, יוציאו עליהם שם חוזה. הם לא יוכלו להיכנס באופן חופשי לדמשק, לביירות או לעמאן, משום שהמשטר לא יתיר למי שחותר תחת הלגיטימיות שלו לארגן את האופוזיציה אליו על אדמתו. שלא לדבר על כך שלא יותר להם להיפגש אפילו עם סגן שר זוטר שבזוטרים, ובכך יאבדו את היכולת לייצר איזו כותרת משמעותית בעיתוני המיגזר או להצביע על פעולה משמעותית שביצעו במהלך הקדנציה שלהם. הם רוצים להיזכר כ''מהפכנים'', כגיבורים, ולאחר שניתקו עצמם מהמיינסטרים הישראלי באמצעות דרישה לפרק את המדינה וצידוד בכל פעולה אנטי-ישראלית שמישהו עלי אדמות מבצע, כל שנותר להם הוא להקצין עוד כדי לנסות לבלוט מעט.

את החזקים אין הם מוכנים לבקר. ביקורתם תצוץ רק כאשר משטרם של אלה יתערער בארצותיהם שלהם. עד אז, ה''מהפכנות'' שלהם אינה אלא רטוריקה ריקה מתוכן שקונים מתי מעט חסידים שוטים. הפרובוקציה היא מהותם. נראה אותם אומרים דבר דומה על משטר הברזל של באשר אסד, שהוא נוקשה לא פחות מזה של מובארק. ברור שהם לא יעשו את זה. אסד משרת אותם היטב. הבה נראה אם הם מהינים לעלות לפודיום עם מיקרופון ולקרוא להחלפת משטרו של אחמדינג'אד באיראן. כן, אותו משטר שלא היסס לשלח חיילים במדים כדי לירות במפגינים פרו-דמוקרטיים לפני שנה ושנתיים. הרי אם יעשו כן, יקבלו יחס שלילי מהחמאס, בן חסותו הנאמן של הנשיא המזוקן מטהרן. גם חסן נסראללה הלבנוני עלול לכעוס. והם, אנה הם באים?

הוא שאמרתי: צביעות ותו לא. גועל נפש.









ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, החליט לזנוח את הרב-תרבותיות. בשעה טובה, בעגלא ובזמן קריב. לפחות מנהיג אירופי שפוי אחד שאינו מהסס לצאת מארון הפוליטיקלי-קורקט ולומר בפה מלא שכל הסיפור הזה הוא כישלון מהדהד. הלוואי ובקרוב נשמע הצהרות דומות גם ממנהיגי מדינות דמוקרטיות אחרות במערב. ואם להיות כנים, הבעיה המרכזית שלהם היא היבוא הבלתי-מבוקר של מוסלמים מרחבי אסיה, המגרב והמזרח התיכון.

הרב-תרבותיות אינה אלא מונח מכובס לפעולה של ממשלת מדינה מערבית נגד האינטרס שלה עצמה. בשם הצירוף הלשוני הנאה הזה דורשים כבר עשרות שנים מוסלמים ברחבי אירופה כולה לקבל היתר פורמאלי לכפיית תרבותם שלהם על אוכלוסיית המדינה הקולטת. דבר כזה לא קיים בשום תרבות אחרת.

בבריטניה ובצרפת תובעים מטיפים אסלאמיים להתיר את החלת חוקי השריעה בקהילות מוסלמיות. המשמעות היא שלגבר מוסלמי יהיה מותר לשאת ארבע נשים בעודו מתגורר בלסטר, על אף שעל פי החוק האנגלי הפוליגמיה אסורה בתכלית וגבר לא-מוסלמי שיחטא בה צפוי לעונש מאסר בפועל. תארו לעצמכם שבכיכר מרכזית בלב הרובע המוסלמי בלוטון יתקיים טקס ביצוע אקט הענישה של גנב שנמצא חייב על פי ההלכה האסלאמית וידיו תקטענה בפומבי באמצעות חרב חדה, לעיני צופים מריעים.

הפגנה בלונדון התובעת לערוף את ראשי מתנגדי האסלאם. בשביל זה צריך רב-תרבותיות? (מקור תמונה 2).

בבלגיה הצליחו המוסלמים כבר לפני כעשור להביא למשאל עם את דרישתם שהערבית תהפוך לשפה רשמית במדינה, בנוסף על הפלמית והצרפתית. דברי הסתה אנטישמיים נשמעים בכל פינה. הפגנות ובהן תביעה לערוף את ראשי המתנגדים לפנאטיות הזו נערכות תדיר בכל רחבי אירופה. במסגדים נשמעים נאומי הסתה נגד המערב בכלל ונגד ארצות הברית ובריטניה בפרט, כאשר חלק מהאימאמים טוענים בגלוי שמדינות המערב הן אדמה אסלאמית. מקיני ההסתה הללו בוקעים מאמינים קנאים המהווים את תשתית הטרור הבינלאומי מיסודן של ''אל-קאעידה'' ודומיה. שלא לדבר על התופעות האחרות שמראות כיצד הגטואיזציה מרצון של המוסלמים הופכת למתקפה על התרבות המערבית. נשים עוטות כיסויי גוף וראש שאינם מאפשרים לראות את פניהן. גברים אינם מורשים ללמד בכיתות של בנות, ולהיפך. בדנמרק אי אפשר לפרסם קריקטורות עם דמותו של מוחמד מבלי ששגרירותה תישרף, אזרחיה יותקפו וחיי עיתונאיה יאוימו. בהולנד נרצח במאי קולנוע לאחר שיצר סרט ובו ביקורת על האסלאם. אפשר להמשיך ולהמשיך כך, אבל אין לדבר סוף. הדברים ידועים ממילא.

אם נשים את הדברים על השולחן, הרי שהרב-תרבותיות, או המדיניות הפרו-אסלאמית שמאפיינת את אירופה זה כמה עשורים, אינה אלא עידוד של נדידת עמים ממדינות הסהר אל ארצות הצלב. אירופה עוברת בשנים האחרונות שינוי דמוגרפי עצום. מיליוני מוסלמים מהגרים אליה, מתיישבים בתוכה ומשנים את אופייה. התהליך ההפוך אינו מתרחש. לא שמעתם על מיליוני נוצרים מהמערב העושים את דרכם לסעודיה, למצרים או לפקיסטן, במטרה להקים שם קהילות מתבדלות ולייצר תעמולה אנטי-אסלאמית וטיעונים על אי-חוקיותה של המדינה המוסלמית. כל זה קורה רק אצל מי שפועל נגד האינטרס של עצמו.

המערב צריך להתמודד עם האיום הזה באמצעות הקמת חזית דמוקרטית שתביע עמדה נחרצת נגד הקנאות האלימה הזו. מי שאינו רוצה לעמוד בסטנדרטים הדמוקרטיים שקובעת המדינה, מסרב ללמד את תוכנית הלימודים שלה ונותן יד להפצת מסרים אנטי-דמוקרטיים ופעילות מעוררת שנאה, אין מקומו במדינה הזו – ואין זה משנה אם מדובר בבריטניה, בקנדה, באוסטרליה, באיטליה או בצרפת. אם יותר להם להישאר שם בחסות אותו חופש ביטוי מהולל הגורס כי יש לערוף את אלה המתנגדים לאללה, לא יהיה בכך ולו בדל של תועלת.

דייוויד קמרון אמר לאחרונה דברים שכמעט נעלמו מן האוזן האירופית בנים האחרונות. הוא דיבר על על כך שבריטניה צריכה לשוב ולחזק את הזהות הלאומית שלה. דיבורים על לאומיות באירופה הפוסט-לאומית או העל-לאומית אינם עניין של מה בכך, ותכופות הם משוייכים בעיקר לדוברי הימין הלאומני. קמרון לא אמר זאת באופן מפורש, אבל חלק ניכר מזהותה הלאומית של בריטניה טמון בנצרותה. מרבית המדינות הנוצריות במערב הן דמוקרטיות; מרבית המדינות המוסלמיות – לא. בריטניה השכילה להפריד את ענייני הדת מהפוליטיקה היומיומית שלה; במדינות ערב הדת היא חלק ממקורות החקיקה ומההתנהלות השגרתית. קמרון אמר, למעשה, שעל בריטניה לעצור את האיסלום הגובר שלה פן תיפגע הדמוקרטיה הבריטית באופן אנוש.

על המערב לשוב ולהבהיר למוסלמים היושבים בקירבו את הדבר הפשוט ביותר: קליטת ההגירה מותנית ברצונם וביכולתם של המהגרים לאמץ את הנורמות הקיימות בחברה הקולטת. ולא זו בלבד, אלא שאם נוכחה המדינה קולטת שהדבר אינו עולה בידה, זכותה המלאה – אפילו חובתה – לעצור את גל ההגירה הזה. שום מדינה אינה חייבת לארח על אדמתה גורמים החותרים נגד הסדר החברתי שהקימה במהלך מאות שנות היסטוריה.









[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]   [קפל תגובות]   [פרוס תגובות]            

 
[חדש]
מהגג   יום ב', 07/02/2011 שעה 0:31 אתר אישי
סליחה על ההתקטננות: תיקון שגיאה בעגלא = בארמית במהרה, אין שום קשר לעגלה עם סוסה
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

צודק [חדש]
אורי קציר   יום ב', 07/02/2011 שעה 10:31
בתגובה למהגג
אתר אישי
צודק. תיקנתי. תודה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

יפה אמרת [חדש]
אבי   יום ב', 07/02/2011 שעה 10:53
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מרקל כבר אמרה את זה קודם [חדש]
יואב   יום ב', 07/02/2011 שעה 13:39
ראש ממשלת גרמניה, מרקל, כבר אמרה את זה לפני ארבעה חודשים : http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-11559451

לא הבנתי איך ההצהרה הזאת עברה בשקט. אבל גם על ההצהרה של קמרון לא שומעים יותר מידי. כנראה שזה כבר לא משנה כלום - הם התעוררו מאוחר מידי.

יואב.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מרקל כבר אמרה את זה קודם [חדש]
משה עברי   יום ג', 08/02/2011 שעה 12:44
בתגובה ליואב
כן, גם אני לא הבנתי איך הדבר עבר אז בחטף. כנראה משום שהחלק המרכזי בנאום לא הוקדש לכך.ואילו אצל קמרון הנושא הוא מרכזי. ואני לא חושב שמאוחר מדי. השאלה היא אלו צעדים ינקטו מאחורי המילים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

צודק בשני הסעיפים. [חדש]
SilentMike   יום ה', 10/02/2011 שעה 3:18 אתר אישי
אני לא בטוח באשר לקמרון עצמו או לכנות כוונותיו, אבל הרב-תרבותיות היא פלופ שמסכן את המדינות הדמוקרטיות. מדינה צריכה להיות מדינת חוק חילונית. אם יש לך דת, ואתה יכול לחיות בדרכיה בלי להפר את החוק, תהנה, אם לא, חפש לך מקום אחר או דת אחרת.

אבל האם קמרון מוכן להפסיק את הסיבסוד לבתי ספר דתיים? אני לא חושב. תומכיו הנוצרים לא יאפשרו לא. וזה אומר שבשם השוויון בפני החוק הוא יצטרך לתמוך גם בבתי-ספר מוסלמים (מלבד אולי הקיצוניים ביותר). וזה אומר שבריטניה החילונית תמשיך להתפורר.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

די לרב תרבותיות [חדש]
אבי   שבת, 12/02/2011 שעה 10:06
די לרב תרבותיות באירופה, מי שרוצה לחיות באירופה צריך להיות חילוני או נוצרי. לכן, אני מצפה מקמרון לרדוף את כל היהודים הדתיים בבריטניה ולסגור את כל בתי הכנסת. היהודים האלו ששורצים בכל רחבי אירופה ובארה''ב צריכים להבין שהמערב הוא נוצרי. שיקבלו את הדת הנוצרית או שיגורשו ממדינותיהם. בתי כנסת פוגעים והורסים את הנוף, התרבות והמסורת האירופאית. בכלל, היהודים האלו דורשים שיתנו להם לבצע כל מיני פעולות ברבריות כמו ברית מילה ושחיתה כשרה. צריך לאסור על הורים יהודים למול ולהטיל פגם בתינוק רך שאין לו כל בחירה בנושא. לגבי שחיתה כשרה, הדבר הרי ברור, זוהי אחת מצורת ההריגה הכואבות והאכזריות ביותר של בעלי חיים והיא משולה להתעללות בבעלי חיים, לכן יש לאסור שחיתה כשרה ולרדוף אחרי כל השוחתים היהודים ומי שאוכל כשר באירופה ובארה''ב.
אני כבר לא רוצה לדבר על זה שהיהודים החוצפנים האלו, מתעקשים לדבר את שפתם ולא להיתמע בשפה המקומית, לגור בשכונות של יהודים והכי גרוע מתעקשים להתחתן רק בינם לבין עצמם, כי מבחינתם להתחתן עם בן המקום בו הם גרים נחשב להתבוללות ולחטא דתי.
די לרב תרבותיות, כן לרדיפת יהודים ויהדות בכל ארצות המערב.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

שחיטה כותבים ב-ט [חדש]
SilentMike   שבת, 12/02/2011 שעה 16:54
בתגובה לאבי
אתר אישי
ולא מדובר על שחיטה. מדובר על זה:

[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

די לרב תרבותיות [חדש]
מיכאל   יום א', 13/02/2011 שעה 23:44
בתגובה לאבי
הצפייה הינה על אחריות הגולש - לאתרים אלו המראה אינו משובב.

יש הבדל קטן בין שחיטה כשרה לבין זו שלא.

זו שחיטה לעניין
וזו ח'אלאל במובהק
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

די לרב תרבותיות [חדש]
אבי   יום ב', 14/02/2011 שעה 17:51
בתגובה למיכאל
בחלק ממדינות אירופה כמו שבדיה, צרפת, דנמרק, פינלנד, אוסטריה, איסלנד, נורבגיה ושוויץ, אסור לשחוט חיה בעודה בחיים ובהכרה, ולכן שחיטה כשרה יהודית או מוסלמית, אסורה בכמות מסחרית. בניגוד לצריכה פרטית בה היא מותרת. בגרמניה יש ויכוח ודיון ציבורי בנושא. בחלקים אחרים במערב, סוג שחיטה זו של הרג חיה בעודה בחיים הוא מותר גם בכמויות מסחריות, אך נתון לויכוח.
בכל מקרה, בכל המדינות מתירים ליהודים בביתם התנהגות שנתפסת כברברית, ומנוגדת לתרבות ולדת המקומית, זאת כחלק מתפיסה רב תרבותית של חופש האמונה והדת. אולי רב תרבותיות היא אינה תפיסה שלילית כל כך?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

די לרב תרבותיות [חדש]
חיים   יום ג', 15/03/2011 שעה 19:27
בתגובה לאבי
ויבוא קמרון(אנטיוכוס אפיפנס) ויצו על היהודים לבל יעבדו את אלוהיהם, לבל ימולו את בשרם וישחטו בשחיטה כשרה את בהמותיהם וישם על היהודים עוד גזרות רעות כהנה וכהנה ואז יקום גואל ליהודים בשם מתיתיהו ובניו וימרדו במלכות הרשעה והשאר עוד יסופר בתולדות ישראל וגו'
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לא רק ר''מ בריטניה. גם מרקל [חדש]
אילנה   יום א', 13/02/2011 שעה 11:13
מרקל כבר לפני כמה חודשים הודיעה שהרב תרבותיות נכשלה
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מרתק לקרוא את הכתבה לאחר נפילת השלטון [חדש]
איריס   יום א', 08/05/2011 שעה 12:35 אתר אישי
ממרחק הזמן הפוסט הזה נראה הרבה יותר רלוונטי. אגב, גם כאשר משטרים אחרים באזור מתנדנדים, עדיין לא שומעים את ''לוחמי הצדק'' יוצאים לרחובות ודורשים את התפטרות שאר עריצי האיזור.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]  

מאמר אורח | צור קשר | על האתר | חזור לעמוד הראשי | קישורים | תנאי שימוש | אקסטרה | תיק העיתונות של אפלטון
RSS | כל הדיונים המתמשכים | ספר אורחים | עזרה טכנית | לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה | מקלדת וירטואלית | ארכיון | חפש באתר
האתר עוצב ע״י עופר ליכטמן
כל הזכויות שמורות לאורי קציר ©