על טרור יהודי ועל ''ערוגת המתנחלים והציונות הדתית''/ עודד גדות
יום ד', 11/11/2009 שעה 16:21
יום אחד, זמן קצר לאחר לכידתו של המחבל היהודי יעקב (ג'ק) טייטל, נחת בתיבת המייל של המשפטן עודד גדות ניוזלטר שקהל היעד שלו הוא הציבור הדתי-לאומי. גדות, איש שמאל בשקפותיו, הוא פולמוסן מצוין ובר-פלוגתא קבוע של כמה חברים קבועים מהימין הדתי. אבל משפט אחד שנאמר שם הרגיז אותו במיוחד המדובר בטקסט שיצא נגד אנשי השמאל ''שהאשימו את ערוגת המתנחלים והציונות הדתית בהצמחת מפגעים מבית הגידול השוכן מאחורי הקו הירוק''. גדות, שטוען כבר שנים ארוכות כי קידוש האדמה והעדפתה על פני קדושת האדם היא מתכון ברור להצמחת טרוריסטים מהימין, החליט להוכיח את ההיפך. במאמר אורח הוא מביא רשימה של מקרים ידועים במיוחד בהם החליטו אנשי ימין, לרבות חובשי כיפות, לפגוע בערבים ואף לרצחם נפש.










אני מנוי על ''עט-נט'', אשר על פי כותרתו הינו ''המגזין האלקטרוני המוביל בציבור הדתי בישראל''. ברור לי כי בין מכיריי יהיו שישאלו מה ענין שמיטה להר סיני? רוצה לומר - מה לאזרח חילוני, צפון תל אביבי, הממוקם פוליטית שמאלה מהמרכז ולעיתון המייצג את הציבור הדתי-לאומי? ובכן, יום אחד נחת הגיליון במפתיע בתיבת הדואר האלקטרוני שלי. אני מעריך שאחד מחבריי הטובים, תושב גוש עציון הנמנה על שורות הציונות הדתית, איתו היו לי פולמוסים חריפים ורגשיים בענייני דת, התנחלות ו''אנה אנו הולכים'' בעבר, עשה אותו עבורי.

יעקב טייטל מסמן ''וי'' במהלך הארכת המעצר. עשב שוטה? (מקור תמונה 1).

ומשכך קרה ועל אף המצע האידיאולוגי עליו חונכתי (בחיוך אוסיף כי יש שיאמרו, בייחוד לאור הדברים שנכתבו ב''עט-נט'', כי המילים ''מצע אידיאולוגי'' ו''צפון תל אביב'' תרתי דסתרי המה) אני נהנה לקרוא בגיליון ומנסה, דרכו, להוסיף לעצמי ידע בענייני דת והלכה, מחד ולהקשיב לעמדותיו, תחושותיו ורחשי ליבו של הציבור הציוני דתי, שדרכו ועמדותיו שונות משלי, מאידך.

והנה, בגיליון מס' 5 פורסמה הידיעה הבאה שעסקה במעצרו של יעקב טייטל (ההדגשות שלי):


מה זה קשור לציונות הדתית

השבוע בישר השב''כ על לכידתו של מטורף קיצוני בשם יעקב טיילר שעל פי החשד במשך 12 שנים ביצע פיגועי טרור כנגד פלסטינים, יהודים משיחים ופרופ'' מהשמאל. בית המשפט בקושי הספיק להתיר את צו איסור הפרסום וכבר המו תוכניות האקטואליה במתראיינים מטעם השמאל שהאשימו את ערוגת המתנחלים והציונות הדתית בהצמחת מפגעים מבית הגידול השוכן מאחורי הקו הירוק.

בשנה בה הבטנו בפרצופיהם המטורפים של אסף גולדריך ממחנה השלום שרצח את בתו, באלי פימשטיין וברוני פיזם בני ההתיישבות העובדת שחנקו את בנותיהם באכזריות, כמו גם במסע האלימות שניהל מלך הרייטינג דודו טופז ממחנה התרבות התל אביבי.

קשה להבין את ההבדל בין המפגעים השונים ואת ההכללות הרעות הנעשות השכם והערב במטרה ליצור הון ציבורי פוליטי. שום אידיאולוגיה דתית אינה תומכת ברצח ובבית הספר בשבות רחל לא מחקו את המילה ''לא'' מהדיברה ''לא תרצח'' בתנ''ך, מה שמוביל שוב לחוסר הבנה בנוגע למניעיהם של חברי השמאל הישראלי לנהל דמגוגיה זולה המחלקת ומפרידה בין חלקי העם.

בימים בהם מלאו 14 שנים למותו של יצחק רבין שנרצח על ידי מטורף בודד, במה שהפך למסע שטנה חסר בסיס כנגד הציונות הדתית, דבר שפגע בשילוב כל חלקי העם באבל לזכרו של ראש ממשלה המנוח, לא ברור מה מניע את אותם אנשי ''שלום'' שמתעלמים ממטורפים מבית גידולם.

לא שמענו אף איש ימין מאשים את השמאל בגידול מרצחים המסוגלים להרוג ילדות קטנות ובצדק לא ברור מדוע בצד השני של המפה נוהגים ההפך.

עד כאן הטקסט מ''עט-נט''.









הטיעונים העולים מהכתבה אינם חדשים. לטענת הכותב, עשבים שוטים קיימים בכל מקום ומדוע ייצא הקצף על עדה שלמה בגין מעשיהם של בודדים. הכותב יוצר השוואה (שרק היא שווה מחקר בפני עצמה) בין הטרוריסטים היהודיים האידיאולוגיים לבין רוצחי ילדים הבאים מהמגזר החילוני וקורא לציבור החילוני ל''טול קורה מבין עיניו'' בטרם ימתח ביקורת על ערוגת אנשי ההתיישבות וגאולת הקרקע ביהודה ושומרון הבאים מקרב הציונות הדתית לאומית.

מהסרקאזם הקל במשפט הקודם אתם יכולים להבין כי הדבר עורר אצלי קמעא יותר מכעס קל. במובן של עבירות כלפי ילדים הרים עבורי הכותב את הכדור להנחתה, בפרסמו דבריו בשבוע בו התפרסמו הפרטים אודות התעללויותיו של הרב אליאור חן בילדיו ומעשיה המזעזעים של אמא טאליבן בצאצאיה (אם כי, צריך לומר כי שניים אלו אינם יציר כפיה של הציונות הדתית).

יחד עם זאת, לא לנושא זה אני מבקש לייחד את דברי כעת כי אם לטענה העולה מהמאמר ולפיה לא ניתן להאשים את ''ערוגת המתנחלים והציונות הדתית בהצמחת מפגעים מבית הגידול השוכן מאחורי הקו הירוק''. לשמחתי, על אף שלכאורה מדובר בטיעון רגשי-אידיאולוגי סובייקטיבי הריהו אף טיעון שניתן לבחינה עובדתית-ראייתית אובייקטיבית. ובחינות כאלו אני אוהב.

ה''טיים'' מדוח על טבח מערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטין. עשב שוטה? (מקור תמונה 2).

לפיכך, שאלתי את עצמי האמנם כצעקתה? האמנם יעקב טייטל, תושב ההתנחלות שבות רחל, הינו עשב שוטה יחיד, מבחינת היוצא מן הכלל המעיד על הכלל הנורמטיבי והאיכותי של ''ערוגת המתנחלים והציונות הדתית'' או שמא הנביטה אותה ערוגה עשבים שוטים אשר מאפילים על, אם לא מכסים את, פרחי הנוי הפורחים בה. כן תמהתי האם אותם עשבים שוטים, שנוכשו בזמנו על ידי המדינה, נזרקו אל מחוץ לערוגה או שמא חזרו וקיבלו מקום לשוב לנבוט ולפרוח באותה ערוגת מתנחלים וציונות דתית ולהשפיע על יתר הפרחים בה?

לצורך כך ניסחתי שתי שאלות לבדיקה: הראשונה - כמה מהטרוריסטים היהודיים שפעלו בישראל ב-‏30 השנים האחרונות צמחו בבית היוצר של הציונות הדתית/המתנחלים ביהודה ושומרון? והשנייה - האם אותם טרוריסטים יהודיים נעקרו (הוקעו) מתוך ''ערוגת המתנחלים והציונות הדתית'' או חזרו ומצאו מקום בלב המחנה הציוני דתי?

על מנת לענות על שאלות זו בחנתי את רשימת הטרוריסטים היהודיים ב-‏30 השנים האחרונות (מהערך ''טרור יהודי בישראל'' בוויקיפדיה ומהשלמות מכתבות ברשת אודות נושא הטרור היהודי) וריכזתי את אלו שעל פי המידע המצוי אודותם היו קשורים, בשעת ביצוע הפיגועים על ידם או בסמוך לו, למחנה הציונות הדתית לאומית או למחנה המתנחלים ביהודה ושומרון.

בקצרה אציין שסיכום מתמטי פשוט מראה שכ-‏50 טרוריסטים יהודיים, שצמחו בערוגת ההתנחלויות והציונות הדתית, רצחו במצטבר בשנים אלו כ-‏50 בני אדם: 43 פלסטינאים (לא כולל פיגועיו, לכאורה, של יעקב טייטל), 4 אזרחים ישראלים ואה, כן, כמעט שכחתי - וראש ממשלה ישראלי אחד.









טרוריסטים יהודיים שיצאו מ''ערוגת המתנחלים והציונות הדתית''


שם עבירות
ישראל לדרמן תושב ירושלים. בעבר פעיל בתנועת כ''ך ובין מועמדי מפלגת מולדת לכנסת. ב-‏5 באפריל 1978 רצח פלסטיני בן 20. בשנת 1988 חטף תינוק פלסטיני בבית לחם ולאחר מכן תקף חייל. בשנת 1996 שפך כוס תה חם על ח''כ יעל דיין.
יהודה ריכטר מתגורר ומלמד באלון מורה ובישיבת הרעיון היהודי בירושלים. בבחירות לכנסת ה-‏11 היה מועמד מס' 2 ברשימת כ''ך. ב-‏4 במרץ 1984 ירה (יחד עם שותפים) על אוטובוס שהסיע פועלים פלסטינים. מהירי נפצעו כמה נוסעים. ריכטר ואחרים גם הציתו את מערכת העתון 'אל פג'ר'.
המחתרת היהודית1 תכננה, יזמה וביצעה מספר פעולות טרור נגד ערבים: רצח 3 סטודנטים במכללת ביר זית, פיגוע בראשי העיריות בגדה המערבית (בו נפצע קשה והתעוור גם חבלן משטרת ישראל), תכנון לפוצץ 5 אוטובוסים במזרח ירושלים, תכנון לפוצץ את מסגדי הר הבית.
דני אייזנמן, גיל פוקס, מיכל הלל אייזנמן תושב מעלה אדומים. פוקס והלל תושבי ירושלים. ב-‏22 באפריל 1985 רצח אייזנמן את נהג המונית הפלסטיני טוטנג'י בסיועם של פוקס והלל. הלל הייתה מקורבת לחוגי הימין הקיצוני, חזרה בתשובה, נישאה ונרצחה על ידי בעלה.
רפאל סלומון תלמיד ישיבת קבר יוסף בשכם. הגיע במאי 1989 לצומת גהה שם ירה ופצע שני פלסטינים.
נחשון וולס תושב חברון. ב-‏6 באוגוסט 1990 ירה על מכונית נוסעת ליד קריית ארבע. מן הירי נהרגה פלסטינאית תושבת חברון בת 25.
יורם שקולניק תושב הר חברון. ב-‏23 במרץ 1993 ירה במחבל למוות 9 כדורים, למרות שהמחבל כבר היה כבול באותה שעה.
ברוך גולדשטיין פעיל תנועת כ''ך, נבחר מטעמה למועצת קרית ארבע, והופיע ברשימתה לבחירות לכנסת. ב-‏25 בפברואר 1994 רצח 29 מתפללים מוסלמים במערת המכפלה, בירי מנשקו האישי ופצע 125 מהם.
נעם פרידמן בינואר 1997 הגיע לחברון, פתח באש לעבר תושבים ערבים ופצע תשעה.
גור האמל תושב איתמר. ב-‏26 באוקטובר 1998 רצח פלסטיני זקן, תושב הכפר בית פוריק, בעזרת אבנים.
עדן נתן-זדה חוזר בתשובה שהתגורר בכפר תפוח. פתח באש ב-‏4 באוגוסט 2005 בתוך אוטובוס בשפרעם, רצח ארבעה אזרחים ישראליים מנוסעי האוטובוס ופצע תשעה.
אשר וייזגן תושב שבות רחל. רצח ב-‏17 באוגוסט 2005 ארבעה פלסטינאים ופצע אחד.
''סיירת הנקמה'' ארבעה בני נוער חברי 'כהנא חי' שזרקו בנובמבר 1992 רימון ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, ירושלים. כתוצאה מהתפוצצות הרימון, נהרג אדם ערבי אחד ורבים נפצעו.
מחתרת בת-עין2 בשנת 2002 נעצרו מספר מתנחלים שהתארגנו בארגון שכונה מחתרת בת עין והתכוונו להפעיל טרור נגד פלסטינים (הטמנת מטען חבלה ליד בית ספר לבנות במזרח ירושלים). חברי המחתרת הורשעו בניסיונות לביצוע פעולות טרור ובאחזקת אמצעי לחימה שנגנבו מצה''ל.
''שלהבת גלעד'' בחודשיים שלאחר רצח שלהבת פס בחברון בוצעו שלושה פיגועי ירי כלפי פלסטינים, וכתוצאה מהם נפצעו שבעה פלסטינים ואחד נהרג. ארגון ''שלהבת גלעד'' לקח אחריות לפיגועים וטען כי מדובר בפיגועי נקמה על רצח שלהבת. ביולי 2003, נעצרו אביה של התינוקת וגיסו כאשר ברשותם לבנות חבלה.
יהוידע ואיתן קהלני תושבי התנחלות בשטחים. ביצעו ניסיון לפיגוע כנגד פלסטינאים שסוכל על ידי השב''כ.
יגאל עמיר, חגי עמיר, דרור עדני, מרגלית הר-שפי רצח ראש הממשלה. הר-שפי תושבת ההתנחלות בית אל.




בנוסף, אוזכרו מספר טרוריסטים יהודיים נוספים, מבין קהל חובשי הכיפות.


שם עבירות
אלן (הארי) גודמן תושב ארצות הברית. ב-‏11 באפריל 1982, בעת שהיה בשירות צבאי, עלה לאזור רחבת הר הבית בירושלים חמוש ברובה, הרג שומר של הואקף ופצע שוטרים.
הארי שפירו איש תנועת חב''ד. בפברואר 1997 הטמין מטען חבלה בארון הקודש במרכז יהודי בפלורידה במטרה להרוג את שמעון פרס שהיה אמור לנאום שם. הפצצה לא התפוצצה ונמצאה למחרת.
אוהד ברט תושב טלמון. מדריך בתנועת ''בני עקיבא''. בהמשך שימש כנציג פורום מוסדות החינוך הדתי במועצת יש''ע והיה מועמד ברשימה לכנסת של המפד''ל/האיחוד הלאומי. בינואר 1996 ניסה לדרדר את מכוניתו של השר יוסי שריד לתהום.



למען הדיוק העובדתי אציין כי ברשימת הטרוריסטים היהודיים שביצעו פיגועים כנגד ערבים מופיעים גם 8 טרוריסטים יהודיים מתוך תחומי הקו הירוק אשר בפיגועים שביצעו רצחו שמונה פלסטינאים.


שם עבירות
דוד בן שימול ב-‏28 באוקטובר 1984, ירה רקטת לאו על אוטובוס פלסטיני במזרח ירושלים. מהירי נהרג אזרח פלסטינאי אחד ונפצעו עשרה נוספים.
ניר עפרוני ואלי וענונו רצחו ב-‏14 בדצמבר 1984 עובד תחנת דלק (תושב כפר מנדא) בזכרון יעקב, כנקמה על רצח החיילת הדס קדמי כמה ימים קודם לכן.
עמי פופר ב-‏20 במאי 1990, ירה פופר ורצח שבעה פלסטינים מעזה ופצע 11 נוספים בשעה שהמתינו לעבודה בצומת גן הוורדים בראשון לציון. חזר בתשובה במהלך שהותו בכלא.
אריה שלוש ב-‏27 בדצמבר 1990 ירה על מכונית פלסטינית סמוך לגוש עציון. מהירי נפצעו שלושה מהנוסעים.
דניאל מורלי ב-‏25 במרץ 1994 ירה מורלי למוות בנהג משאית פלסטיני בצומת בית ג'וברין.
אלירן גולן הטמין שני מטענים בחיפה ופצע אזרחית ישראלית ממוצא ערבי.
דני טיקמן ב-‏13 באוקטובר 2000, בעקבות הלינץ' ברמאללה, ירה טיקמן בחנויות של תושבים ערבים בחיפה. הוא פצע ארבעה עוברי אורח וגרם נזק לרכוש.









ומה המסקנה?

אני מעדיף להשאיר לעובדות ולמספרים לדבר בשם עצמם ולא להסיק מסקנה כיוון שכל מסקנה שתוסק על ידי תהיה סובייקטיבית במהותה, ולכן גם לא רלוונטית.

עובדות ומספרים אלו מצביעים על כ-‏50 טרוריסטים יהודיים שבאו מקרב המתנחלים או מקרב הציונות הדתית אשר בפעולות הטרור שלהם רצחו כ-‏50 פלסטינאים וישראלים ופצעו למעלה מ-‏200 אנשים נוספים. זאת, מבלי שמנינו את הפעולות האלימות כדוגמת עקירת מטעי זיתים, תקיפת תושבים פלסטינאים ופגיעה ברכושם ותקיפת חיילי צה''ל המבוצעות מזה שנים על ידי תושביהם היהודיים של הישובים, ההתנחלויות והמאחזים ביהודה ושומרון.

בנוסף, מהנתונים עולה כי חלק מאותם טרוריסטים יהודיים ששוחררו מכלאם או קיבלו חנינה מהכלא חזרו לתפוס מקום בהנהגה, בחינוך ובקהילה של אותה ערוגת מתנחלים וציונות דתית.

הייתי שמח לו אותו כותב מ''עט-נט'' או אי מי מקהל קוראיו, מתוך אותו ציבור דתי-לאומי או מבין יושבי ההתנחלויות, יהין להתמודד עם עובדות אלו כהווייתן או לתקנן במידה וטעיתי. קרי - לא ככלי השוואתי אל מול נורמות התנהגותו של הציבור החילוני-שמאלני אלא כנתונים אמפיריים הדורשים התייחסות ישירה.

ודרך אגב, על מנת לנטרל מהויכוח ''רעשים חיצוניים'' (על רדיפה, ''אנחנו ואתם'' או על פוליטיקה, ר''ל) ולשם התמקדות אך ורק בטרור היהודי גרידא אני מוכן להודות, מראש וכלפי כולי עלמא, שבחברה החילונית אכן קיים סט ערכים אחר מאשר בחברה הדתית ושבליבי ביקורת לא מעטה על אספקטים שונים של החינוך, הערכים והנורמות בחברה הישראלית החילונית דהיום. אני גם אומר בפה מלא שבראייתי העולם והחברה הדתיים טומנים בחובם תוכן, מהות ורוח שראויים להערכה ולחיקוי במובנים ומישורים רבים.

אבל גם אני מחויב לציין שבראייתי, יש בערוגת הציונות הדתית חינוך לקדושת האדמה ולקדושת הארץ וחוסר סובלנות לראות את האחר בהקשר זה.

וכי משם, להבנתי ולתחושתי, צומח הרשע.

ומשם צומחים הטרוריסטים של הציונות הדתית.







1 מנחם ליבני, משה זר, חגי סגל, יהודה עציון, נתן נתנזון, חיים בן דוד, יצחק גנירם, ברק ניר, שאול ניר, בן ציון הנמן, יעקב הנמן, יצחק נוביק, עוזיהו שרבף, ישועה בן שושן, בועז הנמן.
2 שלמה ושחר דביר-זליגר, עופר גמליאל וירדן מורג






עודד גדות הוא משפטן.








[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]   [קפל תגובות]   [פרוס תגובות]            

 
מה בעצם הבעיה [חדש]
אבי   יום ד', 11/11/2009 שעה 16:27 אתר אישי
שלום רב ותודה על הסקירה המקיפה.
לא ניתן להבין מהמאמר מה בעצם הבעיה עם הטרור היהודי? האם הבעיה היא פגיעה באזרחים? בנשים וילדים? פגיעה בהם ללא קבלת אישור מהמדינה? משהו אחר?
נראה לי שהדיון צריך להיות כאן (על ערכים) ולא על העבודות, עליהן אין חולק.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מה בעצם הבעיה [חדש]
עודד גדות   יום ד', 11/11/2009 שעה 16:47
בתגובה לאבי
אז זהו, שיש חולק על העובדות.

אני לא מעונין בפרשנות אישית, כיוון שהיא סובייקטיבית ולא מוסיפה דבר למי שמכיר בעובדות.

הכוונה במאמר היתה ליצור ריכוז של עובדות ומספרים, בהקשר לטרור היהודי, שאל מולו תדרש התמודדות רעיונית מצד מי שמחזיק בדעה כי מדובר בעשבים שוטים בודדים בערוגת הבושם של המתנחלים והציונות הדתית, ותו-לא.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מה בעצם הבעיה [חדש]
אבי   יום ד', 11/11/2009 שעה 16:48
בתגובה לעודד גדות
אתר אישי
אוקיי, תודה אם כך :)
אכן, חלק מהשמות והמקרים לא היו מוכרים לי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

גם אני פספסתי את הנקודה [חדש]
ניצן פוקס   יום ד', 11/11/2009 שעה 16:48 אתר אישי
50 אנשים מתוך אוכלוסיה של כמאה-מאתיים אלף איש הם באמת עשבים שוטים, מיעוט זניח. מדוע הם יוצאים יותר ''לטבוח'' בערבים מאשר האוכלוסיה בתוך הקו הירוק? קרוב לוודאי משום שהם במגע מתמשך וישיר יותר אליהם ביחד עם מניעים אידיאולוגים (מעוותים) כאלה ואחרים ואנו רואים שתנועתו של כהנא מתנוססת בטבלה בהקשרים כאלה ואחרים.

אם כך מה המאמר הזה בא לומר? שסטטיסטית לחובשי כיפה מתוך הקו הירוק יש יותר סיכויי לרצוח ערבים? מפליא אם כן כיצד בטכניון, שם ערבים ודתיים לומדים באותן כיתות, עדיין לא התרחשו פיגועי תופת.

או אולי, חס וחלילה וחלילה וחס, יש קצת ''קשקוש'' בטענה שהמתנחלים ''מקדשים את האדמה יותר מהאדם'' ולכן נוטים יותר לרצוח? אינני יודע, כי בסופו של דבר גם אני בקבוצה סטטיסטית בעייתית- גבר (אלימות גבוהה) לבן (נטייה ברורה לקולוניאליזם) ובעל עמדות לאומיות (דחף עז למלחמות).
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אכן מאיר עיניים [חדש]
מהגג   יום ד', 11/11/2009 שעה 20:27 אתר אישי
בפעם הבאה שתפגוש את המתנחל דע לך שהסיכוי להיותו מחבל יהודי הוא 0.025% ולא 0.00001% שהוא הסיכוי לישראלי לא מתנחל (עפ''י סטטיסטיקה מ30 השנים האחרונות בלבד).
ייזהר הקורא.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

רשימות.... [חדש]
מיכאל   יום ה', 12/11/2009 שעה 0:04
עובדתית [מבלי שבדתקי לפרטי פרטים] על פניו נראה נכון ולמרות זאת אין די בכך, במנותק מהגורם, מהזמן, מההקשר ומקבע אותו לפופוליסטי עם ניחוח קל עד בינוני של פופוליזם בסגנון עדות כיכר השוק המצווחים.

מחצית כוס ריקה וריקנית, מה גרם לאדם מן הישוב שכל ערכיו הם חיים וציווי לחיים לחרוג ואף לעבור על לאו וציווי.

שני צדדים לו למטבע, ורק בראיית שניהם תהיה תשובה ולו רק חלקית, אבל הרבה יותר הגונה והוגנת.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

חיזוק לדעתך [חדש]
מהגג   יום ה', 12/11/2009 שעה 13:56 אתר אישי
הוא טוען שהשיח הפנימי ימני הא שולל ותוקפני
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

כל אחד והטרור שלו. [חדש]
ירון   יום ו', 13/11/2009 שעה 16:26
כל הכבוד לך שהצלחת למצוא והעתיק מויקיפדיה שמות של כמה מתנחלים שרצחו או בעיקר ניסו לרצוח ערבים בשלושים השנים האחרונות. חלק מרשימת ה''טרוריסטים'' כמו למשל מרגלית הר-שפי, נראה תמוה, ואיזכור שפיכת התה החם בהקשר של טירור פשוט מצחיקה, אבל כנראה שככה זה כשהמוטיבציה להגדיל את הרשימה גדולה, והמציאות קטנה.

האמת היא שאין ברשימה כמעט אף טרוריסט ראוי לשמו. ''טרוריסט'' הוא אדם החבר באירגון טרור. כאשר אדם כזה מפעיל אלימות בשליחות אירגון הטירור, קוראים לאלימות זו ''פעולת טרור''. ''המחתרת היהודית'' היתה אולי משהו שדומה לאירגון טירור - משהו קטן וקיקיוני. כל שאר ה''עשבים השוטים'' בצעו אולי מה שקרוי ''פשעי שנאה''. מדוע אולי? מפני שפשעי שנאה מבוצעים בין פרטים בתוך החברה עצמה. אני בכלל לא בטוח שערבים ויהודים ביש''ע שייכים לאותה חברה.

אני לא מצדיק מי שמחליט לרצוח ערבים על דעת עצמו. כל רוצח חייב לבוא על עונשו. אבל חייבים לזכור את הרקע למעשים. הישוב היהודי ביש''ע היה נתון לאינספור התנקלויות ופעולות טירור אמיתיות. כיצד נהגו חברות אחרות שהיו מאותגרות כמו הישוב היהודי ביש''ע? כיצד נהג הישוב היהודי לפני קום המדינה? מה עלה בגורלם של כפרי הפורעים הערבים שהתנקלו לתחבורה יהודית לפני קום המדינה?

מספר הפעמים שיהודים בצעו פעולות נקם נגד ערבים הוא זעיר אם מתחשבים בנסיבות. הנסיבות הן מלחמת הטרור הבלתי פוסקת שניהלו הערבים נגד היהודים ביש''ע, והפרובוקציות והרדיפה של השמאל הקיצוני היהודי. אני לא יכול להעלות בדעתי דוגמא של חברה נרדפת כל כך כמו היהודים ביש''ע, שנהגה באיפוק גדול כל כך. מספר הרוצחים קטן יותר ממה שניתן היה לצפות.

אני מציע לך, כאשר אתה מטיף לאחרים סובלנות, לאמץ גם לעצמך גישה סובלנית. כל הנסיון האידוקטיבי שלך להצמיד לחברה שלמה ולתרבות שלמה תג של רצחנות מפני שנמצאו בה על פני 30 שנה כמה רוצחים, הוא תרגיל בגזענות שאפשר לבצע לכל חברה שאתה מחליט לשנוא.

היהודים תושבי יהודה ושומרון אינם מקדשים את הארץ. הם פשוט גרים בבתיהם ועוסקים במלאכתם.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי (אנגלישיזם) [חדש]
ינשוף   שבת, 14/11/2009 שעה 11:37
בתגובה לירון
קוממת אותי בדבריך, ירון, ואמנה בפניך את מקצת הנושאים שצרמו לי בתגובתך:
ראשית, מדוע אתה מנסה להקטין את מעשי האלימות שנמנו למעלה? אלימות היא אלימות וככזו היא מעשה שתכליתו פגיעה והטלת, כן כן, טרור. גם כשהוא בא מצד יחידים הוא טרור, גם כשהוא מצד ''משהו קטן וקיקיוני'' כמו המחתרת היהודית שהצליחה, להזכירך, לפגוע.
ומדוע אתה סבור ש-''פשעי שנאה מבוצעים בין פרטים בתוך החברה עצמה''? אני דוקא גורס ששנאה יכולה בהחלט להיות מופנית כלפי הזולת ומכיוון שכך פשעים הנובעים ממנה יכולים גם הם להיות מכוונים כלפי מי שאינו נמנה על חבר מרעיך הקרוב (וסליחה על הסרקאזם). גם הטרמינולוגיה שהשתמשת בה, של ''אני לא מצדיק מי שמחליט לרצוח...'' ומיד אחריה שלל תירוצים להצדקת רצח כנ''ל חורה לי.
בהמשך אתה טופל האשמת הדבקת תג של רצחנות על כותב הטקסט, בעוד שהוא לחלוטין מתנער, במפורש, מהצמדה כזו: ''אני מעדיף להשאיר לעובדות ולמספרים לדבר בשם עצמם ולא להסיק מסקנה כיוון שכל מסקנה שתוסק על ידי תהיה סובייקטיבית במהותה, ולכן גם לא רלוונטית''.
אחדל פה, לעת עתה, מלעסוק ברפש, לא לפני שאשלח אותך להציץ בדעה נוספת בקשר לסוגיה הנדונה פה:
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי (אנגלישיזם) [חדש]
ירון   שבת, 14/11/2009 שעה 16:36
בתגובה לינשוף
אני לא מצדיק רצח בשום פנים ואופן. התקוממתי נגד הנסיון לטעון שמעשי הרצח שבוצעו ע''י מתנחלים או ע''י דתיים מעידים על חברת המתנחלים והתרבות הדתית.

אילו הייתה לנו קבוצת ביקורת, כלומר ישוב חילוני הנתון למצוקות כפי שהמתנחלים נתונים להן, היה אפשר להשוות את כמות האלימות הלאומנית שכל קבוצה מפיקה בתנאים שווים. אם כמות האלימות הייתה שונה, אולי היה אפשר לבנות תאוריה המסבירה את השוני על סמך המבנה החברתי או התרבותי השונה.

ניסיתי למצוא קבוצת ביקורת בישוב היהודי בתקופת הקמת המדינה, ואני בכלל לא בטוח שהמתנחלים יוצאים רע מהניסוי המחשבתי הזה. אני יודע שתמיד הנסיבות קצת שונות, אבל זאת ההשוואה היחידה שעלתה בדעתי.

ביושר, כאשר במשך שנים, כשאתה נוסע בבוקר לעבודה וחוזר בערב הבייתה, אתה יודע שמידי פעם יהיו בדרך ערבים שינסו לירות בך, אז זה לא הופך אותך לאוהב-ערבים. זה הטבע האנושי. זה כמובן לא מצדיק לתפוס ערבים כקורבנות מקריים ולרצוח אותם. אבל כאשר שופטים חברה שלמה ובודקים בקפדנות לאורך תקופה של 30 שנה כמה מקרים כאלה קרו, אז אני לא בטוח שהיו יותר מקרים ממה שאפשר לצפות מכל חברה אחרת.

אני טענתי שכל הסיגנון של המאמר הוא סיגנון גזעני. אני אפילו לא טוען שהמחבר הוא גזען. יתכן שהייתה לו נפילה חד פעמית. הסיגנון הזה של לעשות רשימה של חוטאים מסוג כלשהו ולומר תראו באיזה ערוגה הם צמחו - הוא תכסיס של גזענים. גם אם הגזען משאיר כאמצעי רטורי מתחסד את השיפוט לקורא.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי? [חדש]
ינשוף   שבת, 14/11/2009 שעה 18:42
בתגובה לירון
צודק. לוקח את דברי בחזרה. לא ''מצדיק'' רצח אבל בהחלט מתרץ אותו בשלל הסברים מגבים.

מכיר את היישוב תלם, למשל? או את היישוב השכן לו אדורה? גגל את שמם ותראה שגם הם סבלו מהתנכלויות ובכ''ז, לי (על אף שירות צבאי ארוך באיזור) לא ידוע על מקרי טרור יהודי שיצאו מהם.
יודע מה? קח מקרה אחר, של יישובים דתיים שלא עונים על הגדרת חממת הטרור ומהתקופה עליה דיברת אתה, של הקמת המדינה: יישובי חומה ומגדל בעמק בית שאן, ובהם מספר יישובים דתיים. גם הם סבלו התקפות לא מעטות לאורך תקופה ארוכה, גם הם ידעו את נחת זרועם של מתנכלים מהסביבה - כמה מהם השיבו בתקיפת אזרחים חפים מפשע?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי? [חדש]
ערן   יום ה', 26/11/2009 שעה 11:23
בתגובה לינשוף
אתר אישי
שים לב לכותרות הללו: אנשי קבע, נג''דים בצה''ל ותושבי הישוב האידיאולוגי – אמוני אדורה הסמוך לחברון נעצרו בחשד שמכרו בעבור בצע כסף תחמושת צה''לית לפלסטינים באזור הכפר דורא והעיר חברון: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2565633,00.h...

שבועות ספורים אחר כך חדרו מחבלים לישוב אדורה פצעו שבעה מתושביו ורצחו ארבעה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1857849,00.h...

כך כדי לסבר את האוזן הסלקטיבית שלך ובלי לטעון לקשר ישיר בין הדברים
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ואתה? [חדש]
  יום ה', 26/11/2009 שעה 22:34
בתגובה לערן
אתה שם לב שלא סתרת את הטענה שלי שהם לא ביצעו מעשי טרור?
ולמה הגרשיים במילה נגדים?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

בערוגת הגינה מסביב לחבית [חדש]
כרוב   שבת, 14/11/2009 שעה 21:38
ברשימת הערוגות היפה לא ראיתי את גדולי הבוגדים שהורשעו בסיוע לאויב בעת מלחמה, ולא את המפגינים שזורקים אבנים על חילים כל יום ששי.
אז מספיק עם התירוצים. כל סיפורי הערוגות אינם פינת ייעוץ לגננים אלא דרך להראות שימין הוא מטורף ולא לגיטימי. לכן אפשר להגביל את זכויותיו, ולהשתיק אותו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לא לוקח אחריות [חדש]
אורן   יום א', 15/11/2009 שעה 0:27 אתר אישי
נתחיל מזה שבחיים לא שמעתי על עט-נט. זה לכשעצמו אינו הוכחה לכלום, אבל זה בהחלט מעלה פיקפוקים בקשר לקביעה שזה ''המגזין האלקטרוני המוביל בציבור הדתי בישראל'' (גם אם הם טוענים כך).

ולגופו של עניין. בזמן האחרון יש מין טרנד כזה לטעון שאני, כן אני, קשור לטייטל. שאני גידלתי אותו. ושאני ליטפתי אותו והאכלתי אותוחסה וגזר בפינת הליטוף שלי. התחיל בזה דורון רוזנבלום ומאז אני רואה את זה צץ פה ושם. אז זהו שלא. אני לא מוכן לקחת אחריות. לא מוכן להתנצל.

אבל בכלל, הגיע הזמן להפסיק עם הבלוף הזה. אני מניח שמוסכם על כולם שהדמות המייצגת את הציונות הדתית כוללת את התחנות: בני עקיבא, ישיבה תיכונית, ישיבת הסדר וכו'. אם נשים לב, מעטים מאוד הם האנשים ברשימה שמתאימים לתיאור ואפילו לחלקו, כלומר ששייכים למיין סטרים הדתי-לאומי. רובם הם ספיחים כאלו ואחרים. טייטל ויגאל עמיר הן שתי דוגמאות מצויינות לזה. אחד בכלל גדל והתחנך בחו''ל והקשר היחיד שלו לציונות הדתית הוא שהוא גר ביישוב דתי. השני אמנם גדל בארץ אבל התחנך דווקא בחינוך החרדי. הוא אמנם הלך לישיבת הסדר אבל דווקא לזו שנחשבת הקרובה ביותר לזרם החרדי. (ואני בכלל לא סופר את אלו שחזרו בתשובה, חלקם בכלל רק לאחר הרצח כמו עמי פופר, מיכל הלל, זאדה ועוד...)

ואני, אני לא מוכן לקחת אחריות גם אם רוב האנשים ברשימה הזו היו המוצרים המייצגים של הציונות הדתית. קל וחומר כשהדיבורים על ''הגידולים בערוגה של הציונות הדתית'' הם עורבא פרח. דמגוגיה מרושעת, הורות או שילוב של השניים.

[הבהרה: באופן אישי אני לא סובל את ''הערוגה של הציונות הדתית'' רק שזה לא קשור לכאן.]
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מעורבת כאן מוליטיקה [חדש]
שרי   יום ב', 16/11/2009 שעה 7:16 אתר אישי
זאת בעיה נוראית.
ברור שהמעשים נוראים וכולם אינם מסכימים, אך ישנם אנשים שעקב דעתם הפוליטית חושבים ומרגישים אחרת.
אין כאן ענין של רגש אלא דעות שקשה להתגבר עליהן.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מעורבת כאן מוליטיקה [חדש]
קובי   יום ג', 23/03/2010 שעה 15:54
בתגובה לשרי
אתר אישי
שרי אני מסכים איתך
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מעורבת כאן מוליטיקה [חדש]
אמיר   יום ג', 30/11/2010 שעה 21:18
בתגובה לקובי
אתר אישי
בהחלט קשה לדעת
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

שכחת לציין ש-‏68% מהנרצחים באו מאיש אחד [חדש]
נודניק   יום ו', 27/11/2009 שעה 15:30
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

שכחת לציין ש-‏68% מהנרצחים באו מאיש אחד [חדש]
מייקל   יום ג', 30/11/2010 שעה 21:23
בתגובה לנודניק
אתר אישי
תמיד יהיו קיצונים ב2 הצדדים וצריך לדעת איך לרסן אותם ולהגיע לשלום.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

צריך ביטחון [חדש]
אלי   יום א', 11/04/2010 שעה 13:51 אתר אישי
בלי הגנה וביטחון במדינתנו קורים מקרים קיצוניים כאלה, אנשים שלקחו את החוק לידיים. דבר כזה אסור שיקרה במדינה מתוקנת גם החקלאים כבר פתחו קבוצה של השומר הצעיר במקום להעסיק חברות בטחון.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

צריך ביטחון [חדש]
צלחת לווין פרטית   יום ב', 22/11/2010 שעה 11:16
בתגובה לאלי
אתר אישי
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]  

מאמר אורח | צור קשר | על האתר | חזור לעמוד הראשי | קישורים | תנאי שימוש | אקסטרה | תיק העיתונות של אפלטון
RSS | כל הדיונים המתמשכים | ספר אורחים | עזרה טכנית | לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה | מקלדת וירטואלית | ארכיון | חפש באתר
האתר עוצב ע״י עופר ליכטמן
כל הזכויות שמורות לאורי קציר ©